Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-طرز تهیه خورش شوید خولی / مواد لازم برای تهیه خورش شوید خولی / طرز تهیه خورش گیلانی / خواص جعفری / خواص آب جعفری

مواد لازم برای تهیه خورش شوید خولی :
پیاز   دو عدد
مرغ   سه تکه
شوید   دویست و پنجاه گرم
سبزی (شامل گشنیز و جعفری تازه و ساطوری شده)  دو قاشق سوپ خوری
تخم مرغ   سه عدد
آلوچه خشک  صد گرم
روغن    به مقدار لازم
زردچوبه    به مقدار لازم
نمک و فلفل    به مقدار لازم

طرز تهیه خورش شوید خولی :
خورش شوید خولی یک غذای محلی گیلان است گیلانی های عزیز این غذا را با اردک تهیه می نمایند شما در صورت دسترسی به اردک به جای مرغ از اردک استفاده نمایید به طبع خورش خوشمزه تر می گردد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته این غذت این است که آلوچه خشک را بدون خیس کردن از قبل به خورش اضافه نمایید .این خورش سرشار از خاصیت به خاطر مواد به کار رفته در آن می باشد امیدوارم که آن را تهیه نموده و از طعم و مزه آن لذت ببرید .
برای تهیه این غذا ابتدا مواد لازم را تهیه نمایید سپس یک عدد پیاز را خلال خلال نموده و در ماهیتابه سرخ می نمایید بعد که طلایی شد زردچوبه را  اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی پیاز گرفته شود و خورش خوش رنگ گردد و بعد از گذشت چند دقیقه گوشت مرغ را اضافه نموده و سرخ می کنید پس از اینکه مرغ کمی سرخ شد سبزی که از قبل خرد کردید را در ماهیتابه ریخته و هم می زنیم تا با هم قاطی شوند .
حالا در مرحله بعد در ظرف دیگری تخم مرغ ها را با هم می زنیم تا سفیده و زرده به خوبی مخلوط شده و یک دست گردند . هنگامی که سبزی کاملا نرم شد . تخم مرغ های آماده شده و یک دست شده را به مواد که در حال سرخ شدن می باشند می افزاییم زمانی که تخم مرغ ها کمی بسته شد آلوچه خشک را به مواد در حال سرخ شدن اضافه نموده و به خوبی با سایر مواد تفت می دهیم . بعد از گذشت مدت زمان پنج دقیقه دو لیوان آب جوش به موادمان اضافه می کنیم تا مرغ پخته گردد .در آخر نمک و فلفل را اضافه می نماییم.

در ادامه خواص جعفری را برای شما ذکر می نماییم.
جعفری گیاهی است که برگ، بذر و ریشه آن برای ساخت دارو استفاده می شود.

آب جعفری برای عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)، سنگ کلیه (نفروتیلاسیون)، اختلالات گوارشی (GI)، یبوست، دیابت، سرفه، آسم و فشار خون بالا مفید است.

در زنان، آب جعفری موجب شروع جریان قاعدگی می شود یا موجب سقط جنین می گردد.

برخی از مردم آب جعفری را به طور مستقیم به پوست برای پوست ترک خورده یا فاسد، کبودی، تومورها، نیش حشرات و تحریک رشد مو اعمال می کنند.

آب جعفری می تواند باعث تحریک اشتها، بهبود هضم، افزایش تولید ادرار، کاهش اسپاسم و افزایش جریان قاعدگی شود.

خواص آب جعفری
1. آب جعفری می تواند از زخم جلوگیری کند.
باتحقیقات از مجله The American Journal of Chinese Medicine نتیجه گرفتند که آب برگ جعفری حاوی تانن ها، فلاونوئیدها، استرول ها و تریترپن ها است.

2. آب جعفری حاوی خواص ضد باکتری باشد.
محققان مرکز بیماری های عفونی و سلامت بین المللی خواص ضد باکتری و ضد چسبندگی 25 گیاه را در مقابل باکتری Helicobacter pylori (H. pylori) بررسی کردند. آنها دریافتند که آب جعفری دارای برخی از اثرات ضد باکتری است و می تواند سوسپانسیون H. pylori را از اتصال به بخش های معده مهار کند.

3. آب جعفری دارای خواص ضد التهابی باشد.
یک تحقیق انجام شده نشان می دهد که وقتی آب جعفری با آب ریشه اسپارگ مخلوط می شود، این ترکیب دارای فعالیت ضد التهابی است و متابولیسم سلول های کلیه را افزایش می دهد.

4. آب جعفری تشکیل پلاکت را کند می کند.
بعضی از افراد ممکن است پلاکتهای پرفشاری داشته باشند، به خصوص در بیماریهایی مانند فشار خون بالا. آب جعفری می تواند زمان خونریزی طولانی مدت و جلوگیری از تجمع پلاکت ها را افزایش دهد

5. آب جعفری کبد شما را محافظت می کند.
افراد مبتلا به دیابت علائم یک کبد دژنراتیو را نشان داده اند. تغییرات دژنراتیو ممکن است به طور قابل توجهی کاهش یافته و یا در سلول های کبدی وجود داشته باشد، در صورت درمان با آب جعفری این مشکل مرتفع می گردد.

6. آب جعفری به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با سطح قند کمک کند.
افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است مزایای مصرف آب جعفری را پیدا کنند. آب جعفری سطح قابل توجهی از قند خون و سایر آنزیم هایی مانند آلانین ترانس آمیناز و آلکالین فسفاتاز را نشان می دهد.
 
7.آب جعفری برای مو
شستن مو با آب جعفری موجب براق شدن موهایتان می گردد. فقط آب را ابتدا جوشانده، سپس کمی برگ جعفری به آن اضافه نمایید و صبر کنید نیم‌ساعت بجوشد. وقتی زرد شد، با آب‌لیمو قاطی کنید. بگذارید خنک گردد.

8.آب جعفری برای پوست
برای داشتن پوستی صاف و درخشان به دستور زیر عمل کنید. یک دسته برگ جعفری را با چنگال فشار دهید تا آب آن را بگیرید. آن را با آب ‌مقطر در حال جوش م اضافه نمایید و صبر کنید خنک گردد. ۱ قاشق آب‌لیمو، ۳ قطره عصاره‌ی درخت چای، و ۳ قطره عصاره‌ی رزماری به آن بیافزایید. سپس در یخچال نگه‌داری نمایید. با مالش این مایع به وسیله پنبهبه صورت دایره ای برروی صورت پوست را شاداب نمایید . آب جعفری میزان PH پوست را متعادل می نماید و باکتری‌هایی را که موجب جوش صورت می‌گردد از بین می رود. هم‌چنین یک متد مفید برای پوست چرب و ملتهب می باشد. ( طرز تهیه خورش شوید خولی )

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام تراکتور از سبز پوشان اصفهان

در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی دو تیم تراکتور و ذوب‌آهن به مصاف یکدیگر رفتند و تقابل آن‌ها با پیروزی شاگردان مطهری به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _ دو تیم تراکتور و ذوب‌آهن از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند و تقابل آن‌ها در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در ضربات پنالتی نیز تراکتور با نتیجه سه بر یک از سد حریف خود گذشت.

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب‌آهن

ورزشگاه: یادگار امام تبریز

داور: امیر سامان سلطانی

اخطار: شجاع خلیل‌زاده (دقیقه ۳۵) تراکتور

اخراج:

گل‌ها: مهدی هاشم نژاد (دقیقه ۴۶) تراکتور، محمدحسین اسلامی (دقیقه ۶۰) ذوب‌آهن

ترکیب اولیه تیم تراکتو ر:

حسین پورحمیدی، شجاع خلیل زاده، عارف آغاسی، محمد نادری، مهدی شیری، صفا هادی، ریکاردو الوز، گوستاوو، مهدی حسینی، رحمان جعفری، مهدی هاشم نژاد

سرمربی: حمید مطهری

ترکیب اولیه تیم ذوب‌آهن:

پارسا جعفری، محمد قریشی، فریبرز گرامی‌، امیرحسین جدی، محمدجواد محمدی، کمال کامیابی نیا، محسن آذرباد، گریگول چاپرادزه، شایان مصلح، مهرداد رضایی، محمدحسین اسلامی‌

سرمربی: محمد ربیعی

دقایق حساس:

دقیقه ۵ _ شوت گوستاوو واگنین با واکنش به موقع پارسا جعفری به کرنر رفت.

دقیقه ۹ _ همکاری تیمی بازیکنان ذوب آهن مهرداد رضایی را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما شوت از راه دور این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه شاگردان مطهری بیرون رفت.

دقیقه ۱۳_ شوت از راه دور مهدی هاشم نژاد از پشت محوطه جریمه دروازه ذوب آهن با واکنش خوب جعفری نتیجه‌ای را برای تی‌تی‌ها نداشت.

دقیقه ۲۰ _ فریبرز گرامی قصد داشت ارسال محمد نادری روی دروازه ذوب‌آهن را دفع کند، اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف اندک و به شکلی خطرناک از کنار دروازه ذوب‌آهن بیرون رفت.

دقیقه ۳۵ _ شوت گوستاوو واگنین از بالای دروازه ذوب‌آهن بیرون رفت.

دقیقه ۴۰ _ اشتباه مدافع ذوب‌آهن باعث شد دروازه سبز پوشان تهدید شود، اما جعفری توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۵+۲_ پارسا جعفری در موقعیت تک به تک با گوستاوو واگنین مانع از باز شدن دروازه شاگردان ربیعی شد.

دقیقه ۵۲ _ رحمان جعفری برای تراکتور موفق به گلزنی شد، اما به دلیل آفساید گل این بازیکن مردود اعلام شد.

دقیقه ۶۱ _ شوت از راه دور صفا هادی از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰ _ رحمان جعفری در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان ذوب‌آهن قرار گرفت، اما توپ این بازیکن برای تی‌تی‌ها نتیجه‌ای نداشت.

دقیقه ۷۷ _ همکاری تیمی بازیکنان تراکتور رحمان جعفری را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما ضربه این بازیکن توسط دروازه‌بان ذوب‌آهن مهار شد.

دقیقه ۸۱ _ ضربه رحمان جعفری پس از برخورد به مدافعان ذوب‌آهن برگشت داده شد.

دقیقه ۸۴ _ ضربه سر صفا هادی روی ارسال ریکاردو آلوز برای شاگردان مطهری بی ثمر بود.

کد خبر 748181

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • عکس | عاشقانه ریما رامین‌فر با همسررش امیر جعفری
  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • (ویدئو) تراکتور در ضربات پنالتی ذوب آهن را حذف کرد
  • انتقام تراکتور از سبز پوشان اصفهان
  • گزارش زنده:تراکتور 0 - 0 ذوب آهن