Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@15:27:44 GMT

کشف راز «هیدر» در بازسازی مجدد اعضا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۹۴۴۰

به گزارش ایلنا، بدن ما به طور خودکار قادر به ترمیم زخم‌ها و حتی استخوان‌های شکسته خود است اما در برخی موارد خاص مانند از دست دادن عضوی از بدن این امر صدق نمی‌کند و بدن قادر به ساخت مجدد آن عضو نیست.

براساس گزارش «نیواطلس»، باید بدانید که دیگر موجودات این مهارت را دارند و اکنون دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا و هاروارد برای کشف اینکه این موجود چگونه این کار را انجام می‌دهد، رونویسی‌های RNA هیدر را مرتب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیدر یک بی‌مهره کوچک آب‌های شیرین است که تنها چند میلی‌متر طول دارد. این موجود شبیه به یک چوب کوچک نرم با شاخک‌هایی در انتهای آن است. جالب است بدانید که هیدر هیچ وقت پیر نمی‌شود زیرا طول عمرا آنها تا زمانی که توسط شکارچیان و یا عوامل محیطی کشته نشوند، نامعین است.

دیگر موارد شگفت‌انگیزی در مورد این موجودات، این است که آنها می‌توانند تمام بدن خود را به طور کامل بازسازی کنند به گونه‌ای که اگر یک هیدر را از وسط به دو نیم تقسیم کنید به زودی دو هیدر خواهید داشت زیرا این موجود می‌تواند تمام انواع بافت‌های خود را بازسازی کند و حتی یک سیستم عصبی مرکزی جدیدی را نیز به وجود بیاورد.

محققان در مطالعات جدید خود این اقدام هیدر را مورد بررسی قرار دادند تا شاید اطلاعاتی در مورد این توانایی به دست بیاورند. آنها دریافتند که هیدر از سه خط مختلف سلول‌های بنیادی برای بازسازی سلول‌های خود استفاده می‌کند.

منبع: فارس

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سلول های بنیادی کشف مجدد بازسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران

در ادامه اقدامات مربوط به رفع نواقص خط ۳ متروی تهران، امسال نیز بخش دیگری از تأسیسات، دسترسی‌ها و ورودی‌های جدید این خط تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا کیفیت ارائه خدمات در ایستگاههای خط ۳ مترو ارتقاء یابد.

به گزارش ایسنا، مهندس آزاد اکبری مجری خط ۳ متروی تهران درباره برنامه‌های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص خط مذکور گفت: امسال هم مثل دو سال گذشته، سعی خواهیم داشت نقص‌های موجود در خط ۳ را به حداقل ممکن برسانیم و اگر منابع مالی لازم به موقع تأمین شود، اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد.

در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم. تکمیل و بهره‌برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

بر اساس گزارش سایت شهر، مجری خط ۳ متروی تهران در ادامه صحبت‌های خود گفت: در دو سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط ۳ مترو برطرف شده است و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی‌مانده این خط تأمین ‌شود، می‌توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص‌های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • تجلیل متفاوت و بی نظیر از کارگران در شهرستان زرند
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری