Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@17:09:04 GMT

فراخوان ۷۰ کارگزاری برای فعال شدن در بورس انرژی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۰۴۴۶

فراخوان ۷۰ کارگزاری برای فعال شدن در بورس انرژی

مدیرعامل شرکت بورس انرژی در ابلاغیه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت های کارگزاری عضو این شرکت، از برنامه عرضه هفتگی فرآورده های نفتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در این بازار متشکل خبر داد. ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید علی حسینی، مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران در ابلاغیه ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های کارگزاری عضو این شرکت، از برنامه عرضه هفتگی فرآورده های نفتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در این بازار متشکل خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است:« عطف به نامه شماره 36932 مورخ 13 مرداد ماه 98 مدیر عامل محترم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران (تصویر پیوست)، به استحضار می رساند به منظور توسعه و تقویت بازار فرآورده های هیدروکربوری مقرر گردید از این پس عرضه فرآورده های نفتی آن شرکت در بورس انرژی ایران بر اساس زمان بندی و به صورت هفتگی انجام پذیرد.

لذا مقتضی است شرکت های کارگزاری عضو ضمن توانمند سازی واحد های بورس انرژی خود، اقدامات و تمهیدات لازم را جهت جذب مشتریان بالقوه و بازاریابی گسترده اتخاذ کنند.»

این نامه در 14 مردادماه به مدیران عامل 70 شرکت کارگزاری عضو شرکت بورس انرژی ایران ابلاغ شده است.

بنزین باکیفیت ایرانی از بورس انرژی صادر شد/ بورس بوی بنزین گرفت

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بورس انرژی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بورس انرژی بورس انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای برنامه وزارت نیرو برای اصلاح نظام مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور موظف شدند بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام مرتبط با معاملات شرکت‌های توزیع برق در بورس انرژی، در هفته نخست شروع معاملات برق در این بازار تعداد ۱۷۹ معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات ۱,۲۱۱ میلیارد ریال بود. در این هفته که حجم معاملات روزانه برق به یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۵۸ مگاوات ساعت رسید، همچنین پایین‌ترین قیمت بازار ۸۵۰ ریال و بالاترین قیمت نیز ۱,۲۰۰ ریال بود.

در معاملات هفته نخست ۳۲ شرکت توزیع برق در معاملات اقدام به خرید برق کردند و در مقابل ۱۰ نیروگاه خصوصی و ۱۸ نیروگاه دولتی نیز اقدام به فروش برق کردند که سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی نیز ۴۶ درصد بود.

با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت هفتگی به حساب وکالتی شرکت‌های توزیع، امکان معاملات به صورت مستمر با هدف اصلاح جریان مالی و ایجاد شفافیت قیمتی و کاهش نقش دولت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6089877 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان