Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مدیر دفتر فنی شرکت آب منطقه ای زنجان روز چهارشنبه در بازید جمعی از مهندسین بسیجی استان زنجان، از مراحل اجرایی سد تنظیمی مراش و ایالو گفت: معادن غنی و مصالح مرغوبی در محدوده مطالعاتی این طرح ها وجود دارد و بسیاری از مواد اولیه احداث  سدهای مراش و ایالو، از رودخانه دندی تامین می شود که از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد مراش در شهرستان ماهنشان، در حوزه بخش انگوران و در ۱۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهر زنجان واقع شده است.

هادی رضایی به اهداف ساخت سد مراش اشاره کرد و افزود: تامین آب شرب شهرهای دندی و ماهنشان و روستاهای تابعه پایین دست این سد و نیاز آبی صنایع مستقر در اطراف این شهرها و نیز تامین بخشی از آب مورد نیاز کشاورزان منطقه از اولویت های ساخت این سد است.

مدیردفتر فنی شرکت آب منطقه ای زنجان، به نیاز آب شرب شهرهای دندی و انگوران در افق آینده تاکید کرد و گفت: با توجه به کاهش شدید منابع آب زیرزمینی برای تامین آب مطمئن و پایدار باید به سدسازی نگاه ویژه ای کرد و ۲ سد مراش و ایالو از این قاعده مستثنا نیستند.

رضایی به رعایت اصول و قوانین زیست محیطی در احداث سدهای مراش و ایالو پرداخت و اظهار داشت: از برنامه های مهم در ساخت این ۲ سد حفظ و احیای محیط زیست منطقه است.

آب قابل تنظیم سد مراش ۳۷ میلیون مترمکعب در سال است که از این میزان هفت میلیون مترمکعب برای شرب و صنعت و ۳۰ میلیون مترمکعب برای چهار هزار و ۸۷۹ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه در نظر گرفته شده‌ است.

اجرای سد ایالو نیز با ظرفیت ۲ میلیون مترمکعب، برای جبران کسری آب شرب ماهنشان پیش بینی شده است.

۶۰۸۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان زنجان زیست محیطی صنعت کشاورزی محیط زیست قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: مردم استان در روزهای آینده از بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرند، چراکه احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، آرش آریانژاد اظهار کرد: نظر به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان کردستان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روزهای پیش‌رو، وقوع سیلاب و طغیان در رودخانه‌های محدوده کردستان بسیار محتمل است.

وی افزود: از اهالی روستاها، دامداران، باغداران و کشاورزان انتظار داریم از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها، مخازن و پایاب سدهای استان امتناع و در رعایت موارد ایمنی جدیت لازم را به‌کار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران نیز از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پائین دست منابع مذکور به طور جدی پرهیز کنند تا از بروز هرگونه حوادث احتمالی بر اثر سیلاب جلوگیری به‌عمل آید.

آریانژاد تصریح کرد: تیم بحران و پدافندغیرعامل شرکت و اکیپ‌های گشت و بازرسی ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان نیز به صورت شبانه‌روزی جهت مقابله با هرگونه بحران در حال آماده‌باش کامل هستند.

کد خبر 749637

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پل عنافچه شهرستان باوی
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان