Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان صبح امروز چهارشنبه در جلسه کمیته راهبری بهسازی مسکن روستائی این شهرستان که با حضور کرمی مدیرکل دفتر امور روستائی و شهری استانداری و باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی برگزار شد، ادامه داد: ۵۵ خانه های روستائی در شهرستان هشترود بهسازی و نوسازی شده است.

امینیان با اشاره به ضرورت توجه به روستا به عنوان محور توسعه اظهار داشت: متاسفانه در دوره‌ای از توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در روستاها غفلت و همین مسئله موجب شد خیل کثیری از جمعیت روستا نشین جهت پیدا کردن شغل و امرار معاش به شهرها هجوم بیاورند که ماحصل این امر حاشیه نشینی در اطرف شهرهای بزرگ و مشکلات اجتماعی و اقتصادی بعدی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه باید درون‌زا باشد گفت: تجربه نشان داده ایجاد زیرساخت در روستاها بدون توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها درونی روستا نخواهد توانست زمینه‌ساز رشد و رونق تولید در روستاها شود.

ایجاد اشتغال پایدار در روستاها

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس یکی از اقدامات موفق دولت دادن تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بوده است و همین مسئله موجب شده از سال ۹۵ روند مهاجرت از روستاها کند شود و حتی در مواردی با تثبیت و افزایش جمعیت روستائی مواجه بوده‌ایم.

فرماندار هشترود با بیان اینکه توجه به روستاها از راهبردهای اصلی دولت تدبیر و امید بوده است اظهار داشت: در این زمینه توجه به ساخت مسکن روستائی و دادن تسهیلات به افراد به منظور ساخت، بهسازی و نوسازی خانه‌های خود در روستاها را از جمله اقدامات مثبت دولت می‌توان برشمرد.

وی گفت: بی‌توجهی در ساخت خانه‌های روستائی موجب می‌شود در برابر تهدیدات طبیعی خانه‌ها از استحکام کافی برخوردار نباشند و سبب به وجود آمدن خسارات مادی و معنوی فراوانی برای مردم و کشور شوند لذا در همین راستا دولت سقف تسهیلات خود برای مسکن روستائی را در سال گذشته تا ۶۰ درصد افزایش داد و در حال حاضر رقم پرداختی برای روستائیان از قِبَل تسهیلات مسکن از ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان است.

 امینیان سپس گفت: نوسازی، بهسازی و ساخت خانه‌های روستائی چرخه اقتصاد در منطقه را به حرکت در خواهد آورد و زمینه اشتغال برای جمعیت قابل توجهی را فراهم خواهد کرد.

 وی بر همین اساس از بانک‌های عامل خواست تا در پرداخت تسهیلات به روستائیان به منظور ساخت مسکن صرفا منابع سازمانی خود را در نظر نگیرد و انعطاف بیشتری داشته باشند.

تسریع در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به روستائیان

تقی کرمی مدیرکل دفتر روستائی و شوراهای استانداری هم در این جلسه خواستار تسریع در عقد قراداد بانک‌ها با روستائیان به منظور پرداخت تسهیلات ساخت مسکن شد.

وی سپس گفت: در مواردی که افراد امکان ارائه ضامن نداشته باشند، سفته به صورت زنجیری از افراد پذیرفته شود.

کرمی خاطر نشان کرد: در سال جاری کل سهمیه شهرستان هشترود به منظور پرداخت تسهیلات مسکن روستائی ۴۶۰ فقره بوده که از این تعداد ۲۴۰ فقره به بانک‌ها ابلاغ شده است.

کد خبر 4686911

منبع: مهر

کلیدواژه: روستا هشترود توسعه پایدار بوشهر قزوین گرگان شیراز خطبه های نماز جمعه شهرکرد سانحه تصادف بیرجند خرم آباد آتش سوزی مشهد مجلس شورای اسلامی گردشگری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالجلال ایری، با اشاره به گلایه مردم از اقساط بالای وام مسکن، گفـت: یکی از گلایه‌های مردم در سال‌های اخیر که با افزایش قیمت مسکن در سراسر کشور به ویژه کلانشهر‌ها بالاخص پایتخت مواجه بودیم، بالا بودن اقساط وام مسکن در برابر قدرت خرید پایین وام‌ها است. در کلانشهر تهران، برای خرید خانه به زوجین وام ۹۶۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود که اقساط آن حدود ۱۹ میلیون تومان است. این در حالی است میانگین قیمت هر متر خانه در پایتخت در سال جاری به بیش از ۸۰ میلیون تومان رسیده و با وام پرداختی تنها ۱۲ متر خانه می‌‎توان خریداری کرد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: اقساط سنگین وام مسکن و دلایل ناتوانی یا عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن با بازه پرداخت طولانی‌تر و اقساط متعادل‌تر و نیز مبلغ بیشتر موضوعی است که حتما باید مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار بگیرد. یکی از موضوعاتی که به تصمیم‌گیری بهتر ما در این مورد کمک می‌کند، ارزیابی نحوه پرداخت وام در کشور‌های دیگر با میزان توسعه یافتگی متفاوت است.

وی افزود: با یک جست‌وجو ساده در این مورد متوجه می‌شویم که عمده کشور‌های پیشرفته دنیا برای خرید خانه تسهیلاتی با بازپرداخت ۲۰ الی ۳۰ ساله دارند که مبلغ تسهیلات نیز بخش قابل توجهی از مسکن‌ها را شامل می‌شود البته که متقاضیان از یک فرآیند اعتبارسنجی و رتبه بندی دشوار و سخت‌گیرانه‌ای عبور می‌کنند. اما نکته مثبت این نوع سیستم وام دهی این است که متقاضیان تسهیلات مسکن، بخش عمده‌ای از نرخ خانه را وام دریافت کرده و برای خانه دار شدن به آورده کمتری نیاز دارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در مورد عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات با اقساط بلند مدت، اضافه کرد: به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات بلند مدت مانند وام مسکن، بی ثباتی اقتصادی است. چرا که با افزایش تورم و نواسانات اقتصادی در طول سالیان بازپرداخت وام، بانک‌ها دچار ضرر و زیان هنگفتی می‌شوند از این رو عمده بانک‌ها برای عبور از شرایط دشوار اقتصادی به سمت بنگاه‌داری و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سودآوری با بازه زمانی کم دارند.

ایری اضافه کرد: شاید اگر نرخ سود بانک‌ها در حوزه مسکن بر اساس تورم شناور باشد، بانک‌ها اقبال بیشتری برای ورود به این حوزه پیدا کنند. البته که قطعا دلایل دیگری هم دارد که همانگونه که پیشتر بیان کردم، باید مورد بررسی کارشناسان اقتصادی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه