Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۶۱ نفر عابر پیاده که ۴۷ نفر از آن‌ها مرد و بقیه زن بودند، سه ماه امسال در حوادث رانندگی کشته شدند، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشت.
او مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سه ماه امسال را ۱۶۳ اعلام کرد و افزود: ۳۷ درصد کل تلفات حوادث رانندگی سه ماه امسال عابرین پیاده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی بیشرین علت فوت عابران را ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد دانست و گفت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۳۹ درصد و کمترین سنین ۱۰ به پایین با ۵ درصد قرار دارند.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: خرداد ماه با ۲۸ اردیبهشت با ۱۸ و فروردین با ۱۵ مورد به ترتیب بیشترین ماهی بود که فوتی در آن به ثبت رسید.
او با بیان اینکه بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری و آمل هر کدام با ۱۰ و نوشهر با ۹ مورد رخ داد، گفت: ۷۲ درصد وسیله درگیر با عابران سواری روی داده است که بیشترین آمار در سواری را پراید با ۱۰ مورد ثبت شده است.
عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده افزود: از تلفات عابران پیاده در مسیر‌های برون شهری و روستایی هستند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما، عبور از خط کشی عابر پیاده و پل‌های عابر را دو چندان می‌کند.
انتهای پیام/ س   افزایش ۳۰ درصدی مرگ و میر عابران پیاده در مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است

جواد کافی کُندری مسئول حوادث شرکت توزیع برق خراسان رضوی گفت: تعجیل و شتابزدگی در کار‌ها مهمترین دلیل وقوع حوادث در حوزه برق بوده و عدم کاربرد تجهیزات ایمنی مناسب عامل دوم شناخته شده است.

او افزود: به کارگیری ابزار و تجهیزات فنی و ایمنی مناسب می‌تواند از بروز حادثه جلوگیری کند و اگر حادثه‌ای هم رخ دهد از شدت آن می‌کاهد و یا حتی ممکن است وقوع آن را به صفر برساند.

مسئول حوادث شرکت توزیع برق خراسان رضوی ادامه داد: برخی از حوادث حوزه برق که از آنها به عنوان «حوادث به خیر گذشت» یاد می‌کنیم گزارش نمی‌شود، اما این حوادث که کسی در آنها آسیب نمی‌بیند نقطه خطر را نشان می‌دهد.

کندری بیان کرد: اگر درس‌های لازم از حوادث ختم به خیر گرفته شود، حوادث جزئی و جدی رخ داده بسیار کاهش خواهد یافت.

او با بیان اینکه تعداد حوادث برق عمومی یا مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است، تصریح کرد: از ۱۵ مورد حادثه رخ داده در این حوزه ۹ مورد برق گرفتگی و «آرک زدگی» فشار متوسط بوده و سایر حوادث به دلیل تصادفات رانندگی یا برق گرفتگی فشار ضعیف رخ داده است.

مسئول حوادث شرکت توزیع برق خراسان رضوی تاکید کرد: لزوم سرمایه گذاری برای اطلاع رسانی خطرات شبکه و تاسیسات در بین آحاد جامعه به خصوص طرح‌های ساختمانی با توجه به این حوادث آشکار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان