Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در دومین نشست هم‌اندیشی دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه در پاسخ به دو نیاز اصلی تأسیس شد، گفت: داشتن شغل و رشد شخصیت اجتماعی دو مطالبه مهم و جمعی افراد در اوایل دهه ۶۰ بود که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه نسل اول و آموزش محور شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دوران سازندگی و نیاز صنایع بزرگ به پژوهشگران و محققان، اظهار داشت: در آن دوران وزارتخانه ها، شرکت های بزرگ و صاحبان صنایع به افرادی احتیاج داشتند که علاوه بر تحصیلات دانشگاهی، توانایی تحقیق و پژوهش را نیز داشته باشند که در همین راستا دانشگاه های نسل دوم و پژوهش محور در پاسخ به این نیازها تأسیس شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به چرایی تأسیس دانشگاه های نسل سوم پرداخت و افزود: سازوکار دانشگاه های نسل سوم با نسل اول و دوم متفاوت است و در این دانشگاه ها به جای مباحث آموزشی و پژوهشی، مهارت های خلق شغل و کارآفرینی آموزش داده می شود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: مفاهیمی همچون شتاب دهنده ها، مراکز نوآوری، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، سراهای نوآوری و ... از ویژگی های دانشگاه های نسل سوم است. خروجی این دانشگاه ها یک فرد نیست، بلکه یک تیم یا شرکت است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه در دنیا دیگر جای برای دانشگاه های نسل سوم هم نیست، گفت: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، دانشگاه های نسل چهارم که دانشگاه هایی تأثیرگذار هستند، جامعه را تحت تأثیر قرار داده و در حال رشد و توسعه هستند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: تغییر هویت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم در کشور یک ضرورت است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به زیرساخت‌ها، پتانسیل، قابلیت‌ها و توانمندی های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در قیاس با دانشگاه های دولتی زودتر مسیر تبدیل شدن به دانشگاه های نسل سوم و چهارم را طی می کند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان باید تشکل های جدید و مطالبه‌گر حرکت انقلابی و تحول در حوزه فناوری و نوآوری تأسیس کنید. جریان ساز، سردمدار، پیشقراول، فرمانده و سردار جنگ نرم در تحول این حوزه باشید.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: کشور به انقلاب تحولی در حوزه فناوری و نوآوری احتیاج دارد و ان‌شاءالله دانشگاه آزاد اسلامی به همت توان، دانش، تلاش، انگیزه و ... دانشجویان، اساتید، اعضای هیأت علمی خود در این حرکت انقلابی نقش آفرین باشد.

کد خبر 4686927 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی نوآوری پارک علم و فناوری تحقیقات طرح های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش کنکور 98 دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران وزارت بهداشت منصور غلامی آموزش پزشکی دانشجویان کاردانی نظام جدید انتخاب رشته مصاحبه دکتری دانشگاه فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

به دنبال توافق‌ سه جانبه با موضوع «توسعه زیست‌بوم نوآوری و بومی‌سازی زیرساخت‌های راهبردی و گلوگاهی حوزه ارتباطات و هوشمندسازی صنایع»، بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۲، ایرانسل‌لبز به عنوان بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل، با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و بهره‌مندی از ظرفیت استادان دانشگاه‌های برتر، از طرح‌های پژوهشی و متناسب با نیازمندی‌های اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، حمایت می‌کند.

استادان و دانشگاه‌ها می‌توانند برای مشارکت در این فراخوان، طرح‌های پژوهشی خود در زمینه‌های مرتبط با سطوح هوشمند قابل پیکربندی مجدد (Reconfigurable Intelligence Surface (RIS))، اینترنت اشیا ماهواره محور (Satellite based IOT)، شکل‌دهی پرتو با استفاده از مواد پلاسما، سیستم‌های Cell-free massive MIMO، مکان‌یابی بی‌سیم (Wireless Location Tracking)، مخابرات V2X، شبکه مبتنی بر ORAN (NFV, SDN,…) و … را تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، از طریق ایمیل به آدرس ilabs@mtnirancell.ir ارسال کنند.

پس از پایان مهلت ثبت‌نام و اعلام آمادگی از سوی استادان و دانشگاه‌ها، مراحل اولیه ارزیابی توسط ایرانسل انجام شده و طرح‌های منتخب، به جلسه‌ای با حضور تیم فنی و واحد تحقیق و توسعه ایرانسل دعوت می‌شوند. در مرحله پایانی نیز قرارداد تولیدی یا توافقنامه تحقیقاتی، در قالب طرح‌های حمایتی و اعطای تسهیلات با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و ایرانسل، منعقد می‌شود.

توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، آن‌ را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی
  • طرح آمایش آموزش عالی را مرحله به مرحله پیش می‌بریم
  • انتقال مهارت با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی/ جنس دانشگاه آزاد یزد فناوری است
  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند