Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی، در شورای علمی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی، اظهار کرد: پژوهش و تحقیق محرک اصلی هر مجموعه علمی و آموزشی است که باید مطابق با نیازها و ضرورت‌های جامعه صورت پذیرد.
استاد حوزه علمیه قم افزود: جامعةالمصطفی العالمیه به عنوان بزرگترین مجموعه علمی و آموزشی بین المللی کشور با نگاه ویژه‌ای که در تربیت دانش پژوهان خود در عرصه علوم و معارف اسلامی دارد، نسبت به پژوهش و تحقیق برنامه‌های تحولی را اتخاذ کرده است که به تبع آن پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی از این سیاست مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به آفت‌هایی که ممکن است در حوزه پژوهش به وجود آید، ادامه داد: علی رغم اهمیت و نگاه ویژه‌ای که مراکز و مجموعه‌های علمی به امر پژوهش و تحقیق دارند، متأسفانه آفت‌ها و آسیب‌هایی را می‌تواند به دنبال داشته باشد.
رضایی اظهار کرد: « توجه به اولویت‌ها و نیازهای حقیقی»، « کیفیت خروجی‌ها»، « اولویت سنجی در ورودی‌ها»، « توجه به مزیّت‌های نسبی و توانایی‌های موجود»، «پرهیز از موازی‌کاری»، « ارتباط و تعامل با سایر مراکز علمی و پژوهشی همسو و همکار»، «شناسایی ظرفیت‌های علمی موجود»، «نگاه جدی به اقتصاد پژوهش»، « توجه به کیفیت طرح‌ها و پروژه»، « پرهیز از روزمره‌گی» و «آسیب‌شناسی» از جمله مواردی است که عدم رعایت و توجه به آن آفت‌های حوزه پژوهشی را رقم می‌زند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ارائه الگوهای پژوهشی با نگاه اقتصادی و کم هزینه می‌تواند کمک شایسته‌ای به سرعت بخشیدن انجام پروژه های زمین مانده داشته باشد.
رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی با اشاره به سرمایه نیروی انسانی گفت: در هر سازمان و نهادی نیروی انسانی از سرمایه های اصلی و ذی قیمت آن مجموعه است و محققان، پژوهشگران و همکاران علمی ما در پژوهشگاه از سرمایه‌های اصلی و نیروهای محرک پژوهشگاه هستند که بیش از پیش نسبت به همه آنان احساس مسئولیت و خدمت‌رسانی را داریم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری قرآن جامعه المصطفی العالمیه پژوهشگاه بین المللی المصطفی حسن رضایی شورای علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست مسعود اسماعیلی، محمدرضا سنگری، مهدی جمشیدی، ابوالفضل اقبالی، محسن ردادی، مهدی جهان و محمدمهدی جهان پرور به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست بر عهده سیدحسین فخرزارع است.

زمان برگزاری یکشنبه ۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در محل تهران، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6090082 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد