Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با افتتاح ۱۱۰ مدرسه‌ جدید در سال جاری تعداد مدارس برکت در سراسر کشور را به ۱۲۵۰ مدرسه می‌رساند. ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، این بنیاد در راستای نهضت مدرسه‌سازی و به منظور توسعه‌ فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه‌ی امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور، ساخت 110 باب مدرسه را در این مناطق برای سال جاری پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این گزارش 10 باب مدرسه‌ 15 کلاسه از مدارس ذکر شده، در مناطق زلزله‌زده‌ کرمانشاه تکمیل و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق می‌شود.

مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم است که از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود.

براساس تأکید مقام معظم رهبری بر ارتقای عدالت آموزشی در مناطق محروم و در ادامه‌ نهضت مدرسه‌سازی، بنیاد برکت پس از احداث 1000 مدرسه‌ اول، ساخت هزار مدرسه‌ دوم برکت را در دست اقدام دارد.

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز نسبت به احداث 1640 مدرسه با 9240 کلاس درس، ظرفیت پذیرش 192 هزار دانش‌آموز و اعتباری بالغ بر 8600 میلیارد ریال اقدام کرده، که از این تعداد تاکنون، 1140 باب مدرسه با 6110 کلاس درس، به بهره‌برداری رسیده است. 

با افتتاح 110 مدرسه‌ جدید در سال جاری، تعداد مدارس بهره‌برداری شده‌ی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سراسر کشور، به 1250 باب خواهد رسید. 

300 مدرسه در کردستان غیراستاندارد است/وعده ساخت 150 کلاس درس تا پایان امسالکمک خیرین در ساخت مدرسه برای محرومان اقدامی ارزشمند و ماندگار استفرآیند ثبت‌نام مدارس در 3300 مدرسه اردبیل فعال است

گفتنی است مدارس بنیاد برکت تاکنون بالغ بر 2500 روستا در 31 استان کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند.

هم‌چنین لازم به توضیح است که مدارس برکت در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شوند و پس از تکمیل، تقدیم دانش‌آموزان عزیز این مناطق می‌شود.

براساس تفاهم‌نامه‌ میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت آموزش و پرورش مقرر شد که تعداد مدارس برکت تا چند سال آینده به 2000 باب مدرسه در سراسر کشور برسد. بنیاد برکتِ برای نیل به این هدف با وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تعامل مستمر است.

انتهای پیام/ز 

R41450/P/S6,72/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی، ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در مجموعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تلاش شده است تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری، رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود و در حوزه تخصصی معاونت ما تقریباً ۶ هزار و ۹۰۰ فضا در کشور تحویل دانش‌آموزان داده شده است.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان مهم‌ترین و موثرترین افراد در مدرسه‌سازی هستند، افزود: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در استان بوشهر اگرچه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است، اما در بسیاری مناطق نیاز به بازسازی دارد.

خان محمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که از اثرات مالیات ملموس است، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است و تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کاربری مدرسه را از اینکه تنها مدرسه باشد به محل تربیت و رشد تغییر دهیم، افزود: در سند هفتم توسعه بخش‌های اقتصادی ویژه برای مدارس برنامه‌ریزی شده تا خودگردان شوند، همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: فارس

کد خبر 749134

دیگر خبرها

  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی