Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد، با بیان اینکه از 20 اردیبهشت ماه امسال تاکنون یک هزار و 300 تن کاغذ توزیع کردیم و یک هزار و 500 تن در حال توزیع داریم، گفت: در حال حاضر مشکل کمبود کاغذ نداریم.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، سید محمدرضا دربندی در حاشیه سفر به گیلان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بعد از انقلاب تاکنون 11 هزار و 400 مجور مطبوعاتی صادر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر چهار هزار نشریه مکتوب، یک هزار و 500 پایگاه خبری و 30 خبرگزاری فعال در کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از چاپ 300 روزنامه در ایران خبر داد و تصریح کرد: همچنین یک هزار و 800 هفته نامه و دوهفته نامه و دو هزار ماهنامه و فصلنامه داریم.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به امضای تفاهم نامه بیمه سه هزار خبرنگار و تعیین سهمیه سه هزار بیمه تکمیلی سالانه با صندوق هنر، خاطرنشان کرد: توجه به خبرنگاران رویکرد ماست.

دربندی با بیان اینکه خانه مطبوعات استان ها می توانند برای خبرنگاران اینترنت بدون فیلتر دریافت کنند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال صدور کارت خبرنگاری بین المللی برای خبرنگاران است.

وی با اشاره به شرایط پرداخت یارانه به مطبوعات و خبرگزاری ها، عنوان کرد: در گذشته یارانه کاغذ به نشریات مکتوب تعلق می گرفت، اما اکنون خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نیز یارانه دریافت می کنند. این یارانه به استان های کم برخوردار، شرکت کنندگان در رتبه بندی وزارت ارشاد و مطبوعات تخصصی تعلق می گیرد. البته مطبوعات حکومتی یارانه دریافت نمی کنند و این سهمیه برای مطبوعات بخش خصوصی صرف می شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد تکریم ارباب رجوع و توجه به نشریات محلی را از جمله رویکردهای جدید معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دانست و تصریح کرد: شیوه نامه جرایم و مجازات نمایندگی ها و سرپرستی های استانی مطبوعات و خبرگزاری ها با توجه به قانون مطبوعات و دستورالعمل شورای عالی امنیت ملی تدوین شده است.

دربندی با اشاره به تعطیلی تعدادی از نشریات مکتوب طی سال گذشته، یادآور شد: مسئولیت هر کالایی که با ارز دولتی توزیع می شود بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است لذا از مهرماه سال 97 وزارت صمت این مسئولیت را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفویض کرد و واردات و توزیع کاغذ را به ارشاد سپرد. در این راستا کارگروهی تشکیل و کاغذ تحریر و سفید برای ناشران کتاب و کاغذ روزنامه ای برای مطبوعات تعیین شد.

وی با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه امسال مجوز خرید و ترخیص 13 هزار تن کاغذ را از گمرک صادر کردیم، متذکر شد: یک هزار و 584 نشریه از این 13 هزار تن کاغذ بهره مند شدند، اما از آذرماه سال 97 بانک مرکزی ارز دولتی کاغذ را قطع کرد و خرید کالاهای بهداشت و درمان همچون نخ بخیه و داروی بیهوشی را بر کاغذ ارجح دانست. به دنبال این سیاست کاغذ به کیلویی 18 هزار تومان رسید و دولت در 15 اردیبهشت ماه امسال ارز کاغذ را قطع کرد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ناشران در حاشیه نمایشگاه کتاب کتاب، اضافه کرد: این دیدار موجب شد که معظم له دستور حل مشکل کاغذ را صادر فرمایند و لذا بانک مرکزی 80 میلیون دلار برای کاغذ فرهنگی شامل 40 میلیون دلار برای کاغذ کتاب و 40 میلیون دلار برای کاغذ مطبوعات تخصیص داد لذا از ابتدای سال تاکنون 20 میلیون دلار کاغذ مطبوعات را تامین کردیم.

دربندی با بیان اینکه از 20 اردیبهشت ماه امسال تاکنون یک هزار و 300 تن کاغذ توزیع کردیم و یک هزار و 500 تن در حال توزیع داریم، گفت: مقرر شد تاجران دو هزار تن از کاغذ با ارز نیمایی را با نرخ ارز دولتی بفروشند و در حال حاضر مشکل کمبود کاغذ نداریم و قیمت کاغذ نیمایی کیلویی 11 هزار تومان و کاغذ آزاد 11 هزار و 500 تومان است.

وی توزیع کاغذ دولتی را براساس قطع روزنامه، تعداد صفحات و تیراژ دانست و اظهار کرد: تیراژ واقعی روزنامه ها معمولا اعلام نمی شود و لذا از طریق خوداظهاری، راستی آزمایی چاپخانه ها، شرکت های توزیع روزنامه و بازرسی تیراژ دقیق را محاسبه و کاغذ را توزیع می کنیم. در واقع مبنای توزیع کاغذ شمارگان نزدیک به واقعیت است. در سامانه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شمارگان مصوب 320 روزنامه تعیین شده است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد با اشاره به خارج شدن زینک از ارز دولتی، خاطرنشان کرد: تا ماه آینده زینک نیمایی توزیع می شود، اما سال آینده کاغذ کاملا نیمایی می شود و روزنامه ها براساس عرضه و تقاضا روزنامه چاپ می کنند و روزنامه های غیر فعال مجبور به تعطیلی هستند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف انقلاب دلار مطبوعات وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش پرورش و پرورش فارس از حل مشکل کمبود معلم و همچنین تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم در استان فارس خبر داد.

فرشید قاسمی امروز، ۱۱ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه در شیراز ابتدا به ارائه گزارشی از چگونگی روند انتخاب معلم نمونه اشاره کرد و گفت: این روند از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد. ارزیابی توسط دانش‌آموزان انجام شد و ۵۴٠ داور در قالب تیم‌های سه‌نفره، مدارک معلمان و همچنین ارزیابی دانش آموزان را مورد توجه قرار دادند که ۱۷۷ نفر به عنوان معلمان نمونه منطقه‌ای معرفی شدند.

وی افزود: در نهایت ۹ نفر به عنوان منتخب استان به مرحله کشوری راه یافتند. ضمن اینکه برای اولین بار گروه‌های کیفیت بخشی به مدارس نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این بخش نیز ۴۵۶ نفر در مرحله اول انتخاب شدند که در مرحله دوم این تعداد به ۳۰ نفر رسید و نهایتا ۵ نفر به مرحله کشوری رسیدند.

قاسمی با بیان اینکه در مرحله کشوری فقط ۲٠ نفر برنده شدند، گفت: از استان فارس فاطمه زارع از ناحیه ۲ اموزش پرورش دوره متوسطه دوم به عنوان معلم برگزیده کشور توسط وزارتخانه انتخاب شد که با توجه به اینکه چندین استان هیچ نفر منتخبی نداشتند، انتخاب یک نفر از استان فارس اتفاق مثبتی برای ما بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس سپس به بیان برنامه‌های هفته معلم پرداخت و گفت: به عنوان اولین اقدام در هفته منتهی به روز معلم، صعود به قله بل اقلید را در دستور کار قرار دادیم که بیش از ۳٠٠ معلم در آن شرکت کردند.

وی افزود: همچنین در هفته معلم شرایطی فراهم کردیم که روسای ادارات، مدیران کل همه نهادها و سازمان‌ها بتوانند در مدارسی که تحصیل می‌کردند، از معلمان و دبیرانی که در آن مدارس مشغول تدریس هستند، تقدیر کنند.

قاسمی همچنین به اختصاص یک روز در ماه برای حل و فصل معلمان در هر دستگاه اجرایی خبر داد.

ایجاد چهار تشکل «معلمان ایران قوی»، «کنکره معلمان انقلاب اسلامی»، «معلمان جوان ایران زمین» و «معلمان، راهیان تحول» دیگر اقدامی بود که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش، برای اولین بار در استان پایه‌گذاری شده است.

وی همچنین از ابتکار دیگر در استان فارس برای انتخاب معلم الگو خبر داد و گفت: ۸۰ نفر از معلمانی که کار خلاقانه‌ای را خارج از وظایف عادی خود انجام داده‌اند و به نوعی ایثارگری در کارشان مشاهده شده است، شناسایی و از آنها تقدیر شد.

قاسمی از ایجاد دفتر حمایت قضایی و مشاوره حقوقی معلمان با کمک دادگستری نیز خبر داد و گفت: این دفتر از آخر هفته جاری کار خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین از برگزاری دو همایش علمی ویژه معلمان خبر داد و گفت: این اقدام به این منظور انجام می‌شود که معلمان در ساحَت علمی و فناورانه بتوانند اثربخشی بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه از نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش با فرماندهان سپاه استان خبر داد که در نتیجه آن مقرر شده است تمام امکانات سپاه برای تکریم معلمان در اختیار آموزش و پرورش استان قرار بگیرد.

تجلیل از معلمان ایثارگر و پیشکسوتان نیز از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان است که به گفته مدیرکل، زیر چتر شعار «ایران قوی در سایه مدرسه قوی» انجام می‌شود.

قاسمی همچنین از تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم در استان فارس خبر داد و گفت: برای تکریم مقام معلم، برای اولین بار قرارگاه هویت افزایی مضاعف به مقام معلم که ابتکار استان فارس است تصویب شد. کار این قرارگاه این است که تکریم مقام معلم را به یک روز محدود نمی‌کند، بلکه این امر مقدس در تمام سال پیگیری خواهد شد که مدیران ارشد استانی مثل شهردار، فرمانده سپاه فجر، نماینده ولی فقیه، مسئول بسیج فرهنگیان و ریاست دانشگاه شیراز، اعضای اصلی این قرارگاه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود معلم در سال گذشته اظهار کرد: امسال در یک خرد جمعی به نتایجی رسیدیم که در پی آن مشکلات کمتر خواهد شد. ضمن اینکه برنامه نقل و انتقالات و ساماندهی نیروی انسانی را یک‌ماه جلو انداخته‌ایم که در تیرماه انجام می‌شود و خانواده‌ها از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی همچنین از تغییر ساعت‌های ورود و خروج و در صورت نیاز، تغییر مکان مدارس برای حل معضل ترافیک جلوی مدارس خبر داد.

قاسمی در پایان در خصوص اعتراض‌ها به طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: در هر طرحی ممکن است کسی حس کند حقش تضییع شده است ولی معترضانی که نتوانسته‌ بودند مدارک را کامل بارگزاری کنند، می‌توانند دوباره این کار را انجام دهند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر