Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رهبر سوره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام غذایی شامل هشت کیلوگرم قند، ۱۰ کیلوگرم خرما، ۲۰ بسته نان، هشت کیلوگرم شکر و اقلامی مانند بیسکویت، ۴۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته و آب معدنی است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۵۵ تخته پتو مینگ نمدی، ۲۵ تخته موکت و هفت شعله والور به همراه ۱۴ ثوب لباس زنانه، ۲۸ جفت جوراب مردانه، ۱۸ جفت جوراب بچه‌گانه و یک ست ظروف از دیگر اقلام پخش شده در بین سیل‌زدگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سه دستگاه موتور برق، ۲ دستگاه اسپیکو و یک دستگاه پمپ آب برای کمک به مردم روستاهای سیل‌زده سلماس ارسال شده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: ۷۰ نفر از پرسنل و نجات‌گران جمعیت هلال احمر این استان به همراه ۱۰ نفر از کارکنان سایر ادارات با ۲۵ دستگاه آمبولانس، خودرو کمک‌دار، ست‌ نجات و خودروهای سواری در این خدمات‌رسانی‌ها مشارکت داشتند.

رهبر تاکید کرد: امروز امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر از آمادگی و توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا باید هر لحظه آماده خدمت‌رسانی باشند.

سیلاب سلماس که عصر شنبه ۱۲ مرداد رخ داد، بدون تلفات بود و تنها چهار نفر به صورت سطحی مصدوم و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند؛ ۳۸ خانواده شامل ۳۲ خانواده در روستای دیرعلی و چهار خانوار در روستای پیکاچیک در سیل سلماس دچار خسارت شده بودند.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران‌های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب‌ها و خسارت‌های آن جزو ضرورت‌های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می‌شود.

آذربایجان‌غربی ۱۷ شهرستان، ۴۲ شهر و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است.

جمعیت هلال احمر یک سازمان غیرانتفاعی ایرانی و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و در داخل کشور ایران و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه فعالیت دارد.

هلال‌احمر طبق وظایف بین‌المللی خود (کمیته بین‌المللی صلیب سرخ) باید در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک کند.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف خانواده سیل شرایط آب و هوایی شعله مدیرعامل جمعیت هلال احمر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر

ایسنا/سمنان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از سقوط و جان باختن یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر منطقه خبر داد.

حسین درخشان ۱۵ اردیبهشت‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این فرد در ارتفاعات جنگل ابر در شهرستان شاهرود دچار حادثه شده بود.

وی ادامه داد: پس از اعلام سقوط یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر واقع در سرتخت دوم منطقه قلعه چه شهرستان شاهرود به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، عملیات امداد و نجات آغاز شد.

مدیرعامل هلال احمر استان با بیان اینکه گزارش حادثه توسط کوهنوردان منطقه به هلال احمر اعلام شد تصریح کرد: به محض اطلاع از حادثه، بلافاصله با اعزام یک تیم تخصصی از پایگاه امداد و نجات کوهستان جنگل ابر. عملیات جست‌وجو و امداد و نجات از ساعت ۱۸:۴۰ روز جمعه شروع شد.

وی با تجلیل از تلاش امدادگران عنوان کرد: تلاش شبانه نجاتگران برای یافتن فرد سقوط کرده بیش از هشت ساعت در دره‌های جنگل ابر ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان سمنان گفت: سرانجام پیکر بی‌جان حادثه دیده پس از ساعت‌ها تلاش نجاتگران پیدا و عملیات در ساعت سه و ۱۲ دقیقه شنبه ۱۵ اردیبهشت به پایان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • مصدومیت سه تن در سانحه رانندگی محور ارومیه - سلماس
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه