Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث فرهنگی استان گفت: دو پرونده میراث طبیعی استان برای ثبت در فهرست ملی در همایش میراث طبیعی کشور ارائه خواهد شد.

«حسن سپهرفر»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، با اشاره به اینکه اولین همایش میراث طبیعی کشور در(۲۴ لغایت۲۵ مرداد ) سال جاری در استان گیلان برگزار می شود افزود: دو پرونده از استان آذربایجان غربی جهت بررسی و کسب مجوز ثبت ملی ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اعلام این خبر افزود: پرونده های پیشنهادی مربوط به چشمه طبیعی آب معدنی و چند اصله درخت توت با قدمت چند صد ساله و دارای کارکرد اعتقادی می باشد.

وی با تشریح اینکه  چشمه آب معدنی با نام چشمه طبیعی دَوه اوچان در روستای حیدر باغی و در 78 کیلومتری شمال شرقی میاندوآب واقع شده است افزود: آب جوشان رنگی که از این چشمه خارج می شود خاصیت درمانی داشته و برای امراض پوستی مفید می باشد. 

سپهرفر در این خصوص با توضیح اینکه از جمله میراث طبیعی دیگری که به ثبت میراث طبیعی کشور خواهند رسید درختان توت چندین صد ساله می باشند گفت: این درختان در روستای توت آغاج شهرستان مهاباد و در بخش مرکزی واقع شده اند.

این مسوول افزود: این درختان برای اهالی این روستا جنبه اعتقادی و معنوی دارد به گونه ای که اعتقاد دارند با میخ زدن به تنه درخت کودکانشان شفا پیدا می کنند.

معاون میراث فرهنگی استان در پایان یادآور شد: تاقبل از این اقدام  9 اثر طبیعی استان  در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده و شماره ثبت دریافت کرده اند.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار ازدواج شیراز خبرگزاری شبستان روزنامه ازدواج آسان ازدواج جوانان شهرستان دزفول فهرست آثار ملی کشور آذربایجان غربی میراث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس اعلام وزارت کشور روسیه، نام آرسن آواکوف، وزیر کشور پیشین دولت ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفته است.

پیشتر سرویس نظارت مالی فدرال روسیه نام آواکوف را در فهرست تروریستی و افراطیون قرار داده بود. وزارت کشور روسیه هیچ جزئیاتی را درباره اینکه این فرد ذیل چه ماده‌ای در فهرست تحت تعقیب قرار گرفته است، ارائه نکرد.

کمیته تحقیقات روسیه در سال ۲۰۱۸ با طرح اتهام ممانعت از بهره‌مندی شهروندان روسیه از حق رای در انتخابات ریاست جمهوری، پرونده کیفری را علیه آواکوف تشکیل داد.

براساس اعلام بازرسان پرونده، آواکوف در آن برهه به مقامات وزارت کشور اوکراین که مسئولیت تامین امنیت نهادهای دیپلماتیک روسیه در کی‌یف، خارکیف، اودسا و لویو را برعهده داشتند، دستور داده بود تا از ورود روس‌ها به شعبه‌های اخذ رای خودداری کنند. آواکوف از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ وزیر کشور اوکراین بود.

کد خبر 6098015

دیگر خبرها

  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • فیلم | فوران چشمه آب در دل سنگ های ایلام
  • فیلم | جاری شدن چشمه آب در دل سنگ ها در ایلام
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد