Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@00:25:26 GMT

دستور تعدیل قیمت «رُب» به تولیدکنندگان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۷۴۵۰

دستور تعدیل قیمت «رُب» به تولیدکنندگان

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بدلیل کاهش قیمت گوجه فرنگی و سهم بالای آن در قیمت رب، هماهنگی لازم باواحدهای تولیدی و انجمن ذیربط برای تعدیل قیمت صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، سیدداود موسوی معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با تکذیب خبر افزایش 40 درصدی قیمت رب گوجه فرنگی اظهار کرد: هرچند در حال حاضر رب گوجه فرنگی از اقلام مشمول اولویت اول قیمت گذاری تثبیتی و تکلیفی نیست و واحدهای تولیدی ذیربط می‌بایست بر اساس ضوابط عمومی قیمت گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها نسبت به تعیین قیمت کالای خود اقدام کنند ولی به دلیل کاهش قیمت گوجه فرنگی و سهم بالای آن در قیمت رب، هماهنگی لازم با واحدهای تولیدی و انجمن ذیربط به منظور تعدیل قیمت از طریق این سازمان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اختلاف قیمت ۴۰ درصدی سامانه ۱۲۴ با نرخ بازار +عکس

سیدداود موسوی در عین حال افزود: بر اساس هماهنگی به عمل آمده مقرر شد تاثیر کاهش قیمت گوجه فرنگی با توجه به سهم قابل توجه آن در تولید رب، اعمال و کلیه واحدها نسبت به تعدیل قیمت اقدام کنند و به همین منظور حداکثر قیمت مصرف کننده قابل قبول  برای درج بر روی محصولات به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: نه تنها قیمت رب افزایش نیافته بلکه شاهد کاهش قیمت آن نیز خواهیم بود و همانطور که پیش از این نیز اعلام شد شفافیت در قیمت کالاها و دسترسی آسان مصرف کنندگان به قیمت‌های موجود در بازار و قیمت های مصوب ازجمله اهداف و راه اندازی سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات می باشد.

موسوی متذکر شد: با توجه به اینکه سامانه مذکور در شروع فعالیت است و بر اساس شرایط و قواعد عادی بازار و ضرورت وجود کالا، برخی  اقلام پیش از این تولید و با قیمت‌های قبل در بازار موجود می‌باشند و اطلاعات مندرج در سامانه 124، قیمت فعلی کالا در سطح کشور می‌باشد و نه قیمت درج شده بر روی محصول. لذا برداشتی مبتنی بر عدم کارکرد مطلوب این سامانه صحیح نیست و ضرورت اصلاح قیمت‌ها توسط واحدهای تولیدی، در خصوص کلیه محصولات با توجه به تغییرات قیمت مواد اولیه یا سایر عوامل موثر بر بهای تمام شده بر اساس اطلاعات قیمتی منتشره حاکی از کارکرد مطلوب این سامانه می باشد.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان تصریح کرد: هر چند هدف غایی طراحی واجرای سامانه مورد نظر تسهیل اطلاع رسانی  بموقع و دقیق از قیمت کالاها برای استفاده عموم شهروندان می باشد و حساسیت و دقّت مخاطبان در شروع راه اندازی سامانه قابل ستایش می باشد ولی روش اطلاع رسانی و تحلیل موضوع دارای اشکال است که انتظار می رود خبرنگاران محترم و اصحاب رسانه قبل از انتشار اینگونه اخبار با متولیان امر مذاکره و دلایل مغایرت را احصا و با کسب اطلاعات از منابع خبری موثق اطلاع رسانی دقیق را مد نظر قرار دهند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رب گوجه کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام

ایسنا/ایلام نشست شورای اداری استان ایلام فردا، ۱۳ اردیبهشت با حضور دکتر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با موضوع «تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت» برگزار می‌شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام اعلام کرد این نشست، فردا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، ساعت ۹ صبح در سالن آمفی‌تئاتر فنی و حرفه‌ای استان با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، مدیران ستادی، رؤسای دانشگاه‌ها و سازمان‌ها، نهادها، مدیران بانک‌ها، شهرداران سراسر استان، مدیران‌عامل شرکت‌ها و ... به همراه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • خواهان ایفای نقش اثرگذارتر از سوی آنروا هستیم
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد