Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تصمیم هند مبنی بر تغییر تناسب جمعیت منطقه اشغالی کشمیر پارلمان پاکستان مذاکره با دهلی‌نو را بی‌فایده دانسته و خواستار قطع روابط دیپلماتیک با هند شد. ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جنگ نیوز، پس از تصمیم هند مبنی بر لغو قوانین 370 و 35 ای که در نهایت منجر به تغییر تناسب جمعیت کشمیر و به حاشیه کشیده شدن مسلمانان منطقه خواهد شد، واکنش ها در پاکستان به اوج خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فواد چوهدری» وزیر فناوری اطلاعات پاکستان در نشست اضطراری پارلمان این کشور اعلام کرد: سفیر هند انسان خوبی است ولی نماینده یک دولت فاشیست است.

وی تصریح کرد: وقتی روابط دیپلماتیک ما بی فایده است و آنها حتی حاضر به شنیدن سخنان ما نیستند روابط دیپلماتیک چه ثمره‌ای دارد.

گفت‌وگوی نخست‌وزیر پاکستان و بن‌سلمان درباره تحولات کشمیراخطار جدی عمران خان نسبت به اقدامات تنش‌زای هند در کشمیر؛ «خطر جنگ را جدی بگیرید»گفتگوی عمران خان و نخست وزیر مالزی درباره معضل کشمیر

فواد چوهدری گفت: به جای اینکه هزینه ملی خود را صرف دستگاه دیپلماسی خود در هند کند به کار دیگری مشغول خواهیم شد.

وزیر فناوری اطلاعات پاکستان اضافه کرد: ما به دنبال جنگ نیستیم ولی اجازه نخواهیم داد کشمیر به یک فلسطین دیگر تبدیل شود.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف گفت: البته ما واهمه ای از جنگ نداریم و هر زمان نیاز شود برای بقای کشور و منافع ملی خود مبارزه خواهیم کرد.

وی افزود: ما پیش از این نیز سه بار برای کشمیر جنگیده ایم و می دانیم چگونه باید با ارتش هند مبارزه کرد.

دیگر نمایندگان پارلمان پاکستان با تائید مواضع فوادچوهدری اعلام کردند: به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد کشمیر به بخشی از خاک هند تبدیل شود.

گفتنی است نزاع بر سر کشمیر از زمان استقلال پاکستان آغاز شده و سازمان ملل خواستار برگزاری یک همه پرسی آزادانه در این منطقه است.

با این حال اخیر هند با لغو قوانینی که تناسب جمعیت در کشمیر را حفظ می کرد در تلاش است این منطقه اشغالی را جزئی از خاک خود قلمداد کند.

در حال حاضر 700 هزار نظامی هندی در کشمیر مستقر هستند و با اعمال حکومت نظامی و قطع سرویس اینترنت و سیگنال موبایل تلاش می کنند مانع نشر اخبار از این منطقه به جهان شوند.

هند طی 29 سال اخیر 100 هزار نفر را در کشمیر کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است که رد برخی از آنها در گورهای دسته جمعی به دست آمده است.

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار هند اخبار هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران