Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فیفا به تازگی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرده با توجه به وضعیت نامناسب امنیتی ورزشگاه‌های این کشور حتی پس از رفع تعلیق، تیم ملی عراق نمی‌تواند در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین بازی‌های خانگی اش را در کشور خود برگزار کند و باید از تیم‌های ایران، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج در کشور ثالث میزبانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر واکنش شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا را به دنبال داشته و او ضمن حمایت از فدراسیون عراق در راه میزبانی از بازی‌های تیم ملی این کشور با اشاره به میزبانی عراقی‌ها از مسابقات غرب آسیا که هم اکنون در حال برگزاری است، خواستار شفاف سازی مسئولان فیفا برای تصمیم اخیرشان شده است.

تیم ملی فوتبال ایران، ۲۳ آبان در هفته پایانی دور رفت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی میهمان عراق است و ابتدا قرار بود این بازی در ورزشگاه بین المللی بصره و سپس فرانسو حریری اربیل برگزار شود. با این وجود طبق پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، تاکنون هیچ نامه‌ای برای اینکه شاگردان مارک ویلموتس باید در کشور ثالث به مصاف عراق بروند به این فدراسیون ارسال نشده است.

ضمن اینکه به صورت عرف و معمول فیفا یک ماه پیش از بازی‌هایی که زیر نظر این نهاد برگزار می‌شود، محل دقیق برگزاری دیدار را به فدراسیون کشور‌هایی که قرار است تیم هایشان با هم بازی کنند، ابلاغ می‌کند.

حال باید دید آیا مسئولان فدراسیون فوتبال عراق و AFC می‌توانند در فرصت یک ماهه‌ای که تا زمان برگزاری دیدار تیم ملی این کشور با هنگ کنگ باقی مانده است، نظر مدیران فیفا را برای لغو تعلیق این حکم جلب کنند یا خیر؟

دیدار تیم‌های عراق و هنگ کنگ ۱۹ شهریور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

میزبان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق مشخص شد

سایه سیاست روی فیفا/ ایران در ورزشگاه غیر استاندارد به مصاف عراق می‌رود

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی محمد نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری مراسم برترین‌های ورزش کشور از سوی رسانه ملی گفت: در این مراسم ۵۴ فدراسیون ورزشی نماینده دارند و این موضوع باعث شده است که انگیزه ورزشکاران برای حضور موفق در میادین ورزشی بالا برود و فدراسیون فوتبال هم در این مراسم حضور دارد؛ چرا که در سال گذشته، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد بازی با ژاپن را در حالی پیروزشود که این تیم شکستی را در این چند سال متحمل نشده بود و جا داشت که در برترین‌های ورزش حضور داشته باشند. همچنین تیم‌های ساحلی و نوجوانان فوتبال و تیم ملی فوتسال نیز باعث شدند عملکرد فدراسیون فوتبال در سال گذشته مثبت باشد.

وی در مورد واگذاری باشگاه‌های استقلال وپرسپولیس گفت: بیش از ۲۰ سال است که قرار است این دو باشگاه خصوصی شوند، اما در این چند سال فقط یکبار پرسپولیس به صنعت و معدن واگذار شد، آنهم به دلیل آمدن برخی افراد غیر فوتبالی باز هم ناموفق بود و خوشحالم که این اتفاق افتاد، اما باید یک زنجیره‌ای برای موفقیت شکل بگیرد که اولین آن درآمد پایدار برای مالکان است و باشگاه باید با درآمد پایدار به بقا ادامه دهد. همچنین زیر ساخت‌های باشگاه‌ها باید ترمیم شود و بحث سخت افزاری مهم است و این واگذاری با درایت آقای رئیسی انجام شد و اهتمام وزیر ورزش و آقای خاندوزی وزیر اقتصاد باعث شد باشگاه‌های پر طرفدار تهرانی خصوصی شوند.

نبی ادامه داد: باشگاه‌های قدرتمند ما مثل پرسپولیس استقلال تراکتور و سپاهان در صورت درآمدزایی می‌توانند در عرصه‌های آسیایی موفق باشند و در حال حاضر فوتبال در دنیا به سمت در آمدزایی پایدار می‌رود و از سال ۲۰۱۰ کنفدراسیون فوتبال آسیا سختگیری‌ها را برای مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها بیشتر کرده است و تیم‌های ما می‌توانند در قالب یک باشگاه در تمامی زمینه‌ها موفق باشند.

وی در مورد درآمدزایی و حق پخش تلویزیونی بازی‌ها گفت: مصوباتی در قالب طرح از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در حال آماده شدن است امیدواریم بعد از تایید مجلس این مصوبات برخی مشکلات فوتبال را حل کند و بخشی از این مصوبات هم مربوط به حق پخش بازی‌های فوتبال است که نیازمند تایید مجلس و حمایت دولت است.

دیگر خبرها

  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • دونماینده استان درجام حذفی فوتبال فردا به میدان می‌روند
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • محرومیت و جریمه نقدی مربی مس رفسنجان
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد