Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام روز چهارشنبه میراث آریا، در نامه علی‌اصغر مونسان، خطاب به هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه آمده است: در اجرای ماده ۱ از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال ۱۳۸۲ و مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ و مواد ۲ و ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷/۱۱/۶ هیات وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان «شیوه‌های سنتی بستن گلونی لکی در میان زنان و مردان قوم لک»، «شیوه سنتی پخت آش کشکک»، «شیوه سنتی پخت دنده‌کباب در کرمانشاه»، «مهارت پخت آش عباسعلی و کارکرد آیینی آن در کرمانشاه»، «مهارت گره چینی»، «شیوه سنتی پخت آش شلم»، «مهارت سنتی چلنگری (آهنگری سنتی)» ب، «مراسم انارانه (هی‌نارانه)»، «آیین چله هاوین»   و «ترانه  لکی بزران»» (به پیشنهاد استان لرستان)»ترانه لکی بینا بینا» (به پیشنهاد استان لرستان)   در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس، به‌ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر گونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث گردد مورد تأکید است.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب برای اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ