Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@08:40:09 GMT

نیشکر در خوزستان قد می کشد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۹۸۱۴

نیشکر در خوزستان قد می کشد

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در آیین نمادین آغاز کشت نیشکر در واحد نیشکری دهخدا در شهرستان باوی گفت: سطح زیرکشت جدید نیشکر درواحدهای هفت گانه ، در مقایسه با سال زراعی گذشته ۶ هزار هکتار افزایش یافته است.
عبدعلی ناصری  با بیان اینکه در شرایط معمولی در هر یک از واحدهای هفت گانه نیشکری ، ۲ هزار هکتار کشت می شد ولی امسال در سطح کشت نیشکر جدید ، جهش حدود ۵۰درصدی محقق شده است افزود: با زیرکشت رفتن این میزان نیشکر ، کل سطح سبز نیشکر در طرح های هفت گانه این شرکت به ۵۴هزار هکتار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: برنامه کشت نیشکر در این سطح ، با در نظر گرفتن استانداردهای مصرف آب خواهد بود و تلاش می شود این کار(کشت جدید)  را در چهارچوب آب مصرفی تعریف شده برای شرایط نرمال انجام دهیم.
ناصر بیان کرد: آماده سازی این اراضی برای این مقدار کشت بدون همکاری و همیاری دستگاه‌های اجرایی چون استانداری، سازمان آب و برق، جهاد کشاورزی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امکان پذیر نبود.
وی پیش بینی کرد در سال زراعی آینده ، تولید شکر در طرح های هفت گانه شرکت از ۳۰۰هزار تن قبلی به ۴۰۰هزار تن برسد.
ناصری با اشاره به حجم تخریب سیلاب فروردین ماه امسال که به ۴۰هزار هکتار از اراضی طرح های هفت گانه نیشکری خسارت سنگین وارد کرد افزود: بخشی از اراضی کشت جدید نیشکر ، زمین هایی بودند که دچار سیلاب شدند وهم اکنون با تلاش های زیاد احیا شدند.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ابراز امیدواری کرد طی سه سال آینده تولید شکر در واحدهای هفت گانه کشت و صنعت با رسیدن به شرایط عادی و پایدار ، به رقم  ۶۰۰تا ۷۰۰ هزار تن برسد.

خسارت ۵۱هزار میلیارد ریالی سیلاب به نیشکر
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: سیلاب مهیب فروردین ماه امسال حدود ۵۱هزار میلیارد ریال به طرح های هفت گانه نیشکری این شرکت خسارت زد.
ناصری با بیان اینکه تاکنون هیچ اعتباری برای جبران خسارت سیلاب و ضررو زیان هایی که به این شرکت تحمیل شد پرداخت نشده است افزود: بیشترین حجم خسارت سیلاب اخیر با ۱۵هزار میلیارد ریال به مجتمع کشت و صنعت نیشکر دهخدا وارد شده است.
طرح های هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با کل اراضی ۸۴هزار هکتار در شمال و جنوب اهواز شامل کشت و صنعت دهخدا ، امیرکبیر ، امام خمینی ، حکیم فارابی ، دعبل خراعی و حکیم فارابی  و سلمان فارسی در سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ حدود ۶۳۰هزار تن شکر تولید کردند.
استان خوزستان با احتساب کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و کارون در مناطق شوش و شوشتر به تنهایی حدود ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تامین می کند.
سالانه حدود ۱۶.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی در خوزستان تولید می شود که  حدود ۶ تا هفت میلیون تن آن نیشکر است.
۶۰۶۵/۶۰۰۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان خوزستان برق دستگاه های اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی

لیلا مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال سهمیه ابلاغی استان برای کشت دانه روغنی کلزا ۵ هزار هکتار بوده که تاکنون حدود ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار آن در سطح این استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: میزان کشت محصول کلزا امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بیشتر است.

کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.

مودت با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.

کلزا معمولا اواخر خرداد یا اوایل تیر در آذربایجان‌غربی برداشت می‌شود.

کشت دانه روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می‌شود و ترویج آن طی سال‌های اخیر تدبیری از سوی مسئولان برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد