Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی باقربیگی را با مجموعه خاطره‌انگیز «قصه‌های مجید» به یاد داریم که این روزها دوباره از شبکه تماشا پخش می‌شود. مستند همواره از دغدغه‌های او بوده و در سال‌های دوری از قاب جادویی به واسطه مسئولیتی که داشته با مردم و مشکلات آن‌ها از نزدیک در ارتباط بوده و قصد دارد به زودی گوشه‌ای از این مسایل را به تصویر بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقربیگی پیرامون برگزاری جشنواره مستند در تلویزیون به خبرآنلاین گفت: «خوشبختانه دیدگاه برخی از مدیران سیما نسبت به مستند بسیار دلگرم‌کننده است و از چندین سال پیش برنامه‌ها و طرح‌های خوبی برای جذب امکانات و توسعه فیلم‌های مستند در تلویزیون داشته‌اند. در گذشته مستند ثبات و جایگاه خاصی در تلویزیون نداشت ولی امروزه مسئولان با توجه به اهمیت مستند و تاثیرگزاری این ژانر بیش از پیش به آن بها می‌دهند؛ برگزاری جشنواره فیلم مستند نیز بیانگر این توجه و به نوعی حامی مستند و مستند ساز است.»

این هنرمند اصفهانی به تاثیر مستند در تلویزیون اشاره کرد و توضیح داد: «تلویزیون معمولا در دسترس‌تر است و مخاطبان بالایی دارد به همین جهت پخش مستند از تلویزیون به مراتب طیف بیشتری از مردم را درگیر می‌کند. خود این گستردگی مخاطب باعث ترغیب بیشتر مستندسازان و ارتقای کیفیت فیلم‌های مستند می شود. در اکران فیلم‌های مستند در قالب جشنواره‌ای که معمولا در سالن‌های سینما به نمایش در می‌آمد، مخاطب محدود بود ولی مسلما الان مخاطب بیشتر شده و مستندساز هم برای جلب رضایت تماشاگر، به دنبال سوژه‌های بهتر و جذاب‌تر می‌رود. بدین ترتیب هم تنوع و هم کیفیت کارها مطلوب‌تر می شوند.»

او که مستندهای طبیعت و محیط زیست را دنبال می‌کند، درخصوص وجه تمایز مستندهای داخلی با فیلم‌های مستند خارجی، عنوان کرد: «در مستندهای خارجی از امکانات فنی خاصی استفاده می‌شود و این مستندها پیش از تولید فیلمنامه و طراحی ویژه‌ای در تصویربرداری دارند. محققانه پیش می‌روند و حتی در مستندهای تاریخی از آرشیوهای قوی در فیلم هایشان استفاده می‌کنند. در بیشتر مستندهای خارجی هم هزینه می‌شود و هم وقت زیادی برای ساخت و تصویربرداری آن صرف می‌شود بدین ترتیب خروجی کار بسیار قوی و قابل قبول است.»       

باقربیگی مستند را یک پیام مستقیم به مخاطب دانسته و توضیح داد: «مستند همانطور که از نامش پیداست، بر اساس سند و مدرک است در نتیجه اگر سازنده آن در صدد بیان واقعیات بر مبنای اسناد و مدارک باشد به راحتی می تواند پیامش را به مخاطب برساند. به همین علت گاه پیامی که در مستند بیان می شود را نمیتوان در قالب‌های چون فیلم داستانی، سریال یا حتی سینما عنوان کرد.»

او در خاتمه یاد آور شد: «البته در این بین مستندهایی هم ساخته می‌شوند که بر مبنای واقعیات نیستند و به نوعی وقایع را تحریف می کنند که امیدواریم چنین مستنداتی به رسانه ملی راه پیدا نکنند و دغدغه‌ها و مشکلات مردم با صداقت مطرح شود و رسانه بتواند گامی در تحقق خواسته های مردم بردارد.»

۲۵۸۲۴۳

کد خبر 1287554

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای مستند فیلم مستند ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال محمدجواد ظریف باشگاه پرسپولیس حسن روحانی استان آذربایجان شرقی استان لرستان خبرنگار ایران و آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۰۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش

مستند «مسئله حجاب» امشب همزمان با سالگرد شهادت استاد مطهری روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، امشب_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد.

مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید.

کد خبر 749415

دیگر خبرها

  • تصویری از بازیگر زن تلویزیون در فرودگاه؛ ترک خاک ایران برای همیشه؟
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • «قصه های مجید» و «معصومیت از دست رفته»؛ تدارک تلویزیون برای آخر هفته
  • عکس| خانم بازیگرِ تلویزیون، برای همیشه ایران را ترک کرد
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • کاش تلویزیون، این مدلی نبود
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند