Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر بدری امروز سه شنبه در جمع مسئولان شهرستان ازنا با اشاره به آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی،  اعتیاد و قاچاق اظهار داشت: شرایط اقتصادی به مسئله افزایش جرم و ناهنجاری ها دامن می زند.

ایجاد مرکز جمع آوری معتادان با همکاری سپاه

وی با بیان اینکه در مورد مراکز ترک اعتیاد، سپاه آمده طرحی داده و توافق نامه ای شده بین سپاه و ستاد مبارزه با مواد مخدر و دارند مرکزی را ایجاد می کنند برای جمع آوری معتادان خیابانی تصریح کرد: البته باید در خصوص مراکز خصوصی ترک اعتیاد نظارت را بیشتر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه این مرکز جمع آوری معتادان متجاهر تا دو سه ماه دیگر آماده بهره برداری می شود، افزود: البته نیازمندی های ما خیلی بیش از این است، ویروس های آلوده ای که در شهرها می گردند و بچه ها و جوانان را هدف قرار می دهند را باید جمع آوری کنیم.

کارشناسان فرهنگی برای کاهش آمار خودکشی فعال شوند

بدری با اشاره به اینکه در خصوص پدیده خودکشی آمار یک مقدار نگران کننده است، باید کارشناسان فرهنگی بروند کار کنند و افراد در معرض آسیب را شناسایی کنند. گرچه خیلی از این افراد نیز قابل شناسایی نیستند، ادامه داد: انتظار داشتیم آمار جرم بعد از فشار اقتصادی، بیشتر شود و به همین نسبت بالا برود. ولی مثلا در حوزه سرقت ۱۰ درصد افزایش داشته ایم که خیلی افزایش قابل توجهی نبوده و باید تشکر کنیم از مراقبت نیروهای انتظامی و همکاری خوب سپاه و اطلاعات با ماموران انتظامی.

وی به وضعیت خودروهای شوتی اشاره کرد و اظهار داشت: این خودروها از جنوب جنس بار می زنند و می برند تهران، این ها خودشان صاحب کالا نیستند، برخی از این ها این راه پرخطر را با سرعت طی می کنند برای ۱.۵ میلیون دستمزد، گفت: به هر حال باید چاره اندیشی شود و به نحوی برخورد شود؛ البته این ها واقعا صاحب اصلی کالا نیستند، باید برویم سراغ صاحب اصلی کالا، برخی از سر ناچاری این کار را می کنند و واقعا زندگی آن ها وابسته به همین است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان افزود: تاکید ما این است برویم سراغ سرنخ های اصلی که دارند جامعه را آلوده می کنند، قاچاقچی های حرفه ای را بگیریم، در عین حال مجازات شوتی ها هم سنگین است و هم ماشین توقیف می شود و هم معادل کالا جریمه می شوند.

هرکسی از سلاح استفاده غیرمجاز کرد مجوزش لغو و سلاح هم مصادره می شود

بدری با اشاره به اینکه در مورد سلاح هم قبلا بخشنامه کرده ایم، محیط زیست و اداره منابع طبیعی توجه کنند، هرکسی از سلاح استفاده غیرمجاز کرد مجوزش را لغو و سلاح را هم مصادره کنند،  اظهار داشت: نیروی انتظامی نیز باید این موارد را پیگیری کند، به ویژه در مراسم عروسی و مناسبت ها،  صاحب تالارها را صحبت کنید که اجازه ندهند در تالار کسی تیراندازی کند. هر ۶ ماه با صاحبان تالارها جلسه بگیرید و توجیه کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: چندماهی به انتخابات مانده است، اما بعضی جاها شنیده ام تبلیغات غیررسمی را آغاز کرده اند. انتخابات باید سالم برگزار شود؛ اگر دستگاه های اجرایی بخواهند به عنوان ابزار تبلیغاتی یک نفر وارد کار شوند منجر به سلب اعتماد از مردم می شود، همین ها باعث سو ظن و سو نیت می شود.

رئیس‌کل دادگستری لرستان یادآور شد: اگر انتخابات را خوب هم برگزار کنید همین مانورها و نمایش هایی که برخی می آیند در شهر و روستا می دهند باعث می شود مردم سلب اعتماد کنند.

بدری با تاکید بر اینکه از حالا باید جلسات پیشگیری برگزار شود و دستگاه های خدمات رسان حواسشان باشد که ابزار دست نامزدهای انتخاباتی نشوند،  اگر ابزار شدند بزرگترین آسیب در اعتماد سازی بین مردم است، افزود: عزل و نصب های هدفدار باعث می شود سلب اعتماد شود.

جلسات پیشگیری از جرایم انتخاباتی برگزار می شود

وی با اشاره به اینکه بنا بر این است که فضای انتخابات را برای مشارکت همه سلیقه ها فراهم کنیم، گفت: در دوره های قبلی تلاش دستگاه قضایی با همکاری دستگاه های نظامی و اطلاعاتی بر این بوده که اختلافات دستگاه ها و اشخاص و تهمت زدن ها در فعالیت های انتخاباتی وارد نشود. گاهی دیده می شود کسی رای نمی آورد و فوری کسی دیگر یا دستگاهی را متهم به دستکاری در صندوق ها می کند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه جلسه پیشگیری از جرایم انتخاباتی را برگزار کنیم و مراقب باشیم فضا به سمت و سویی نرود که باعث سو ظن و سلب اعتماد مردم شود، تصریح کرد: با هرکسی که بخواهد در مسیر برگزاری انتخابات سالم سنگ اندازی کند مقابله می کنیم.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آسیب های اجتماعی جامعه ستاد مبارزه با مواد مخدر سرقت مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری

 به گزارش تابناک به نقل از فارس، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص احتمال استفاده اسرائیل از سلاح‌های «گرمافشاری» (ترموباریک) در غزه شد؛ بمب‌های که موجب تبخیر یا ذوب شدن پیکر افراد می‌شود.
 

این نهاد حقوق بشری گفت که احتمال استفاده ارتش اسرائیل از سلاح‌های گرمافشاری در غزه وجود دارد.

دیده‌بان اروپا-مدیترانه افزود: «شهادت مستند شاهدان و اطلاعات اولیه جمع‌آوری‌شده جنبه پنهانی از سطوح هولناک کشتار اسرائیل در نوار غزه را آشکار می‌کند که مربوط به تبخیر یا ذوب اجساد قربانیان در نتیجه بمباران خانه‌های مسکونی است».

طبق این گزارش، حملات عامدانه اسرائیل با هدف ویرانی گسترده در محله‌های مسکونی و کشته شدن تعدادی زیادی از مردم غزه، نگرانی‌ها از احتمال استفاده از «سلاح‌های حرارتی» یا آن‌چه به عنوان «بمب خلأ» شناخته می‌شود را افزایش داده است.

بمب خلاء با استفاده از اکسیژن موجود در هوا، یک ابر انفجاری قدرتمند ایجاد می‌کند و با این کار در مقایسه با بمب‌های معمولی، انرژی تخریبی خود را در طول زمان بیشتری آزاد می‌کند. بنابراین، هنگامی که این بمب‌ها در فضای سرپوشیده منفجر شوند، بسیار مخرب‌تر هستند. به همین خاطر برای پاکسازی استحکامات، سنگر‌ها و تونل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه این گزارش آمده است: «ما چندین مورد از قربانیانی را که در حملات ویرانگر اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی جان خود را از دست داده‌اند، ثبت کردیم و هنگام تلاش برای بازیابی اجساد آن‌ها مشخص شد که برخی از اجزا ناپدید شده‌اند یا ممکن است تبدیل به خاکستر شده باشند که این امر باعث ایجاد علامت سوال در مورد نوع بمب‌های مورد استفاده در این حملات می‌شود».

دیده‌بان اروپا -مدیترانه در گزارش خود گفت که هزاران قربانی همچنان جزو مفقودشدگان هستند، بخشی از آن‌ها زیر آور ساختمان‌ها مانده‌اند؛ پیکر بخشی پیدا نشده و پیکر برخی نیز به دست ارتش اسرائیل به سرقت رفته است.

این نهاد غیر دولتی بین‌المللی در پایان تأکید کرد که ارتش اسرائیل از انواع مختلف سلاح‌هایی ممنوعه علیه غیرنظامیان استفاده می‌برد.

استفاده از بمب‌های حرارتی طبق کنوانسیون ۱۸۹۹ و ۱۹۰۷ لاهه و کنواسیون ۱۹۴۹ ژنو علیه مناطق غیرنظامی ممنوع اعلام شده است.

امروز همچنین سازمان امدادرسانی غزه نیز در بیانیه‌ای گفت: «برآورد ما این است که بیش از ۱۰۰۰۰ مفقودی وجود داشته باشند که از ابتدای تجاوز تا امروز زیر آوار صد‌ها ساختمان تخریب شده باقی مانده و گروه‌های امدادی متخصص نتوانسته‌اند آن‌ها را بیابند، بنابراین آمار این شهدا در بیمارستان‌ها و گزارش‌های وزارت بهداشت ثبت نشده است؛ بدین ترتیب تعداد شهدا از ۴۴ هزار نفر فراتر رفته است» 

دیگر خبرها

  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟