Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص لایحه اصلاح ماده ۱۰۰ شهرداری گفت: تصمیم حذف اصل جرائم ماده ۱۰۰ خوب است و ساخت و سازها باید بر اساس ضوابط باشد که در صورت اجرایی شدن این موضوع تخلف های ساختمانی هم کاهش خواهد یافت.

علی لاریجانی در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی این استان، در خصوص موضوع مجریان ذیصلاح نیز افزود: به نظر می رسد حضور یک سازنده متخصص و دارای صلاحیت های لازم در ساخت و سازها منطقی باشد که باید الزامی شدن این مساله را در شورای عالی استان ها و یا در وزارت کشور دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اظهار داشت: نظام مهندسی قم اشکال ها و پیشنهادهای خود را در خصوص هر یک از بندهای اصلاحیه این قانون ارائه دهد.

لاریجانی در ادامه با تاکید بر تلاش برای روان سازی کار مردم اظهار داشت: باید برای افرادی که قصد دارند برای خودشان مسکنی بسازند تسهیلاتی در نظر گرفت.

وی ابراز داشت: در زمینه موضوع های معماری اسلامی و همچنین سبک زندگی، نظام مهندسی کار تخصصی در این زمینه ها می تواند انجام دهد و اگر در جایی نیز نیاز به قانون بود مجلس شورای اسلامی از آن حمایت خواهد کرد.

وی گفت: ساخت وسازها چه در معماری داخلی و چه خارج از ساختمان باید به گونه ای باشد که آرامش خانواده در آن حفظ شود و اشراف های دیگران به درون منازل باید به حداقل برسد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: برقراری تناسب میان پذیرش دانشجویان در رشته های مختلف و نیازهای کشور همواره مورد بحث بوده است و جا دارد سازمان نظام مهندسی ساختمان کار کارشناسی جامعی در زمینه نیاز کشور به مهندسان داشته باشد و این مطالعات نیز در اختیار مجلس قرار گیرد تا در کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون آموزش و عمران و همچنین مرکز پژوهش ها مورد بررسی قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار نیز امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم به تشریح فعالیت های این سازمان و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عرصه صنعت ساختمان در استان پرداخت.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی مسکن نظام مهندسی ماده 100 شهرداری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس

به گزارش خبرآنلاین از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهرهایی که پاکزاد برای عکاسی به آن‌ها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز،آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهرهای شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

عکس زیر از ساختمان راه آهن تهران در سال ۱۳۲۵ است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899219

دیگر خبرها

  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد