Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@21:58:31 GMT

هدایتگری اساسی ترین رسالت خبرگاران است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۲۶۴۳

هدایتگری اساسی ترین رسالت خبرگاران است

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در آیین بزرگداشت روز خبرنگار و گردهمایی فعالان مجازی استان کرمان گفت: خبرنگاری حرفه و شغل نیست بلکه تکلیف و رسالتی است که در انجام آن باید مراقب بود تا در دام ها و بزنگاه هایی که شیطان فراهم می کند قرار نگیریم.

حجت الاسلام علی عربپور افزود: بنای خبرنگار و عرصه اطلاع رسانی باید قول سدید باشد و قول سدید هم باید همچون سدی محکم جلوی شک و شبهه و فساد در جامعه را بگیرد و گفتمان رایج همه رسانه ها و مطبوعات به ویژه فضای مجازی باشد زیرا از رسالت مهم خبرنگاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: حوزه رسانه و مطبوعات مانند حوزه روحانیت و نیروهای مسلح است از این جهت که همه باید در این مسیر استقلال فکری و گفتمانی داشته باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: اگر خبرنگاران و اصحاب رسانه وابسته به جریانات سیاسی جاری جامعه قرار گیرند، نمی توانند وظیفه خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: رسانه ها باید پیام انقلاب و ارزش ها و اسلام و شهدا را باید به جامعه تزریق کنند و این رسالت به ویژه در برهه کنونی که در برابر یک جریان تا بن دندان مسلح و وابسته به نظام سلطه قرار داریم بسیار مهم است.

حجت الاسلام علی عربپور با اشاره به اهمیت کار خبر نگاران اظهار داشت: شما رزمنده مجاهد در این میدان هستید و  سلاح قلم و زبان و رسانه را دارید و  باید باور داشته باشید دشمن با شما و انقلاب می جنگد.

وی بیان کرد: ظرفیت عرصه خبرنگاری و اطلاع رسانی و فضای مجازی به حدی برسد که مردم از زبان و قلم و فضای شما صداقت را دریابند و اعتماد داشته باشند و قول سدید باید تبدیل به ضرورت فرهنگی شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان افزود:  شما خبرنگاران و اصحاب رسانه مطالبه گری خوب و صحیح از مدیران و مسئولان کشور داشته باشید تا مردم به وظیفه خود آشنا شوند.

 وی با بیان اینکه رسالت همه رسانه های دلسوز و انقلابی شبهه زدایی و پیشگری از رواج شبهات است افزود: همه باید در صراط مستقیم حرکت کنند و این استقامت در استقلال فکری و فرهنگی و قلم و بیان به دست می آید پس باید درست گفت اما با بیان بخشی از واقعیت نباید مردم را دچار شبهه و اشتباه کرد.

حجت الاسلام عربپور اظهار داشت: فضای مجازی را معیار سنجش سلامت روح و روان جامعه دانست و باید پیام اصلی تبلیغ ارزش ها و خدمات نظام برای ما با ارزش باشد.

وی با بیان اینکه گاهی سخن سست و بی پایه هم می تواند بی تقوایی باشد افزود: اطلاع رسانی باید بر اساس واقعیات باشد و ناپخته و ناپرورده نباید باشد و یک خبر خوب باید نقص زدا و عیوب را برطرف کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: از دیگر رسالت خبرنگاران تقویت روحیه مطالبه گری است و روحانیت و رسانه باید زبان حقوق مردم باشد و واسطه هستند در حقی که مردم بر گردن مدیران دارند.

وی گفت:  اطلاع رسانی خوب از ارکان و بنیان امنیت ملی است و خبرنگار به عنوان فسر خط مقدم جبهه مقاومت می تواند نقش خود را در انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت ایفا کند. 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف انقلاب انقلاب اسلامی حقوق نیروهای مسلح ولی فقیه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان گفت: دولت باید عزم خود را جزم کند تا آسیب پذیری کشور در بخش اقتصاد را چاره‌اندیشی نماید و کام تلخ اقشار کم درآمد را تبدیل به شیرینی کند و این جز با یک حرکت هماهنگ همراه و همگام مثل عملیات وعده صادق محقق نمی‌شود و این توقع ما از دولت انقلابی و مردمی ریاست جمهور است که این اتفاق به بهترین وجه ممکن در بخش اقتصادی رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: باید با فعال کردن مراکز اقتصادی کشور و تقسیم کار دقیق و تشکیل مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور بتوانند رنج چند ساله تورم و کاهش ارزش پول ملی را به پایان برسانند .

خطیب جمعه کرمان عنوان کرد: ایران قوی الزاماتی دارد همانطور که در بخش نظامی آنقدر پیشرفت کرده‌ایم آنچنانکه عملیات وعده صادق را با افتخار هرچه تمام ‌تر دردنیای پرآشوب امروز در یک اعلام رسمی می‌توانیم انجام دهیم و به نتیجه رساند، باید در بخش اقتصادی هم کشور در همین تراز و جایگاه قرار بگیرد.

وی همچنین شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را تسلیت گفت و افزود: این امام بزرگوار دردوران امامت خود به بهترین وجه ممکن رهبری و امامت جامعه را آنطور که شایسته است به انجام رساندند، امامی که موسس حوزه‌های علمیه و مراکز فقه و فقاهت در تاریخ تشیع و اسلام است با پرورش شاگردان فراوان با تخصص‌های متعدد توانست بخش علم و فهم را در جامعه اسلامی به اوج خود برساند.

نماینده ولی فقیه در استان سپس به شرایط کنونی فلسطین اشاره کرد وگفت:درست است که فلسطین اشغالی وغزه با تقدیم شهدای بسیار در شرایط کنونی قرار دارد اما دنیا بداند و خود را آرام آرام آماده کند برای تحولات عظیم و بزرگی که اتفاق خواهد افتاد .

وی به نتیجه دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا در ۱۰ سال قبل اشاره کرد وگفت: امروز این عمل به بار نشست و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دفاع از مردم فلسطین قیام کرده‌اند، وقتی جنبش دانشجویی در دنیا متوجه شد که در مراکز و مجامع حقوقی بین الملل از مظلوم دفاع نمی‌کنند خود پرچم دفاع از مظلوم را به دست گرفته است.

مردم کرمان و برخی شهرستانها امروز پس از اقامه نماز جمعه در کنار یکدیگر با شرکت در راهپیمایی از مردم مظلوم غزه و مقاومت فلسطین و از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا حمایت کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • تشییع و خاکسپاری ۲ شهید گمنام در استان کرمان
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در کرمان
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود