Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود صارمی در خرداد سال ۱۳۴۷ در شهرستان بروجرد متولد شد بعد از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته جغرافیا به تهران مهاجرت کرد بعد از گذراندن چند ترم از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد شد و مدت ۱۷ ماه را در آن جا گذراند، دوباره به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهید گرانقدر در سال ۱۳۷۰ مشغول به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شد، در سال ۱۳۷۱ در حالی که به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می‌داد، ازدواج کرد و در تاریخ ۱۳۷۵ به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افعانستان انتخاب شد و ۲ سال بعد در تاریخ ۱۳۷۷ در شهر مزار شریف به دست گروه طالبان به شهادت رسید.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.  

 شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ بهانه ای شد تا این روز به نام خبرنگار نامگذاری شود و هر ساله در این روز آیین هایی برای پاسداشت مقام خبرنگار برگزار شود.

برنامه روز خبرنگار امسال همانند سال گذشته در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد و از اولین ساعت برپایی این مراسم شمار زیادی از خبرنگاران در جلسه حضور ریافته و به همدیگر این روز را تبریک می گفتند.

استاندار، معاونان استاندار، نمایندگان همدان در خانه ملت، مدیرکل سیاسی و انتخابات و جمعی از مدیران  استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان به عنوان میزبانان این مراسم در جلسه حضور داشتند.

در این مراسم سردار فارسی خبرنگار روزنامه اطلاعات به عنوان نماینده آقایان و مرضیه بختیاری خبرنگار ایرنا به عنوان نماینده بانوان پشت تریبون قرار گرفته و دغدغه های این قشر را بیان و ابراز امیدواری کردند که پرونده این دغدغه ها با حمایت و همت مسئولان برای همیشه بسته شود.

همچنین عطا شعبانی خبرنگار خبرگزاری فارس با زبانی طنز بخشی از مشکلات و دغدغه های خبرنگاران را در جشن روز خبرنگار با عنوان «موضوع انشا در مورد شغل خبرنگاری...» عنوان کرد که با استقبال خبرنگاران حاضر در این همایش همراه شد.

بازار عکس های سلفی در این نشست صمیمی داغ بود و بیشتر خبرنگاران با مراجعه به خانواده شهید صارمی اقدام به گرفتن عکس با آنها می کردند.

این مراسم با تقدیر از فعالان عرصه مطبوعات در بخش های مختلف پایان یافت.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جمهوری اسلامی دانشگاه تهران دیپلم مقطع کارشناسی ارشد مهاجرت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان تاثیر بسیاری در توسعه و پیشرفت کشور دارند گفت: آنان آینده سازان این کشور هستند و باید با آموزش درست و هنرمندانه آنان را برای کشور آماده کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید به توانایی های کشور اعتماد داشته باشند، افزود: اگر قرار است اتفاقی در کشور روی دهد تنها از طرق آموزش و پرورش انجام می پذیرد.

این مراسم با همکاری آموزش و پرورش و بسیج سپاه همدان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار ایلام با خانواده شهید فیضی زاده
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • بازار مبل ظرفیتی مناسب برای شکوفایی شهر مریانج است
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران