Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الجزیره، اداره دریانوردی آمریکا افزوده است: دستکم دو کشتی در خلیج فارس با اختلال در سامانه های راداری مواجه شده اند.

همچنین این اداره نسبت به احتمال اختلال در سامانه ارتباطی کشتی های تجاری که در خلیج فارس تردد می کنند، هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، کشتی ها نسبت به اختلال از طریق ارسال پارازیت به سامانه های راداری خود از سوی طرف هایی که به دروغ خود را کشتی های متحد معرفی می کنند، خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال یک مقام دفاعی آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان مدعی شده است که ایران سامانه ایجاد اختلال در سیستم های موقعیت یاب در جزیره ابوموسی مستقر کرده است.

این مقام افزوده است: ایران این سامانه ها را در تلاش برای ایجاد اختلال در سامانه های ناوبری کشتی ها و هواپیماهای مسافربری مستقر کرده است تا آن ها را به درون آب ها یا آسمان ایران منحرف کرده تا بهانه ای برای توقیف آن ها داشته باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که آمریکا طی روزهای گذشته با جوسازی علیه ایران در صدد تشکیل یک ائتلاف دریایی در خلیج فارس است، تلاشی که تاکنون بی نتیجه مانده و تنها انگلیس برای پیوستن به آن اعلام آمادگی کرده است.

مقام های آمریکایی پیش تر گفته بودند که بیش از ۶۰ کشور جهان برای پیوستن به این ائتلاف دریایی دعوت شدند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ