Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افرادی که مخالف افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های علوم پزشکی هستند، قاعدتا به دنبال کسب سود بیشترند و سطح کیفی خدمات برای آنان اهمیتی ندارد.

زهرا فقیه، جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص طرح افزایش دو برابری ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی گفت: این طرح در حال حاضر در کشور دارای دو گروه موافق و مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مخالفان این طرح غالبا پزشکان هستند و موافقان آن، افراد غیرپزشک هستند.

فقیه افزود: آنچه مسلم است، اکنون به دلیل کمبود تعداد پزشکان، مراکز درمانی دولتی در شهرستان‌ها و کلانشهر‌ها شلوغ هستند و کیفیت خدماتی که در این مراکز به مردم ارائه می‌شود به نسبت پایین است.

جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه بیشترین تراکم جمعیتی پزشکان در شهر تهران است، اضافه کرد: قاعدتا هر پزشکی می‌خواهد در مرکز درمانی مطلوبی به ارائه خدمات به مردم بپردازد و بر همین مبنا و به دلیل اینکه امکانات درمانی پایتخت نسبت به سایر شهر‌ها از سطح بالاتری برخوردار است، اکثر پزشکان در این کلانشهر به خدمت رسانی می‌پردازند و همین مسئله باعث شده با کمبود پزشک در سایر مناطق مواجه شویم و از سویی مراکز درمانی شلوغی در تهران داشته باشیم.

وی ابراز کرد: شلوغی این مراکز درمانی به تبع باعث کاهش کیفیت خدمات می‌شود و شاهد هستیم ویزیت هر بیمار کمتر از پنج دقیقه صورت می‌گیرد در حالی که ویزیت بیماران توسط پزشک عمومی باید ١٥ دقیقه و متخصص ٢٠ دقیقه و فوق تخصص ٢٥ دقیقه صورت گیرد و این یکی دیگر از دلایلی است که نشان می‌دهد با کمبود پزشک مواجهیم.

فقیه یادآور شد: افرادی که مخالف افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های علوم پزشکی هستند، قاعدتا به دنبال کسب سود بیشترند و سطح کیفی خدماتی که به بیماران ارائه می‌دهند برای آنان اهمیتی ندارد.

وی گفت: افزایش ظرفیت پذیرش باید همراه با فراهم سازی یکسری زیرساخت‌ها صورت گیرد و این زیرساخت‌ها شامل افزایش فضای آموزشی و بیمارستان‌های آموزشی و تعداد اساتید است که با هزینه کم و مدیریت صحیح قابل حل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزایش ظرفیت رشته های علوم پزشکی رشته های علوم پزشکی بسیج دانشجویی علوم پزشکی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت