Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  دکتر محمدعلی شجاعی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: نگاه من به کار همواره بر محور صداقت بوده است و خارج از این حیطه تاکنون برای مردم قدمی برنداشته ام.

وی افزود:این دیدگاه من به این نوع ارتباط کاری با کمک مردم، خبرنگاران و اصحاب رسانه موجب شده تا گام های اساسی برای استان برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد رسانه های استان خراسان شمالی طبق آمار وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی از نظر کمی در رتبه ۳۱ قرار دارد که باید در این مسیر تلاش های بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه رسانه های این استان جزو بهترین های کشور است، افزود: هر یک در بخشی از اجرای کشور مشغول به کار هستیم که فارغ از تخصص و سابقه کار، مهم دیدگاه ما به کار است.

وی ادامه داد: اگر نگاه ما به حاکمیت، نظام و منافع مردم و استان باشد یک جمع خوبی را تشکیل داده ایم و این در خراسان شمالی رخ داده است.

شجاعی خاطر نشان کرد: من جلسات متعددی را با مدیران و بخشهای خصوصی برگزار کردم و نظرات آنها را شنیدم تا آنها را برای خدمت گذاری به این استان همراه کنم اما شما خبرنگاران همیشه همراه من بوده اید.

وی تصریح کرد: دغدغه ای برای همراه کردن شما تاکنون نداشتم زیرا اهداف و مسیر ما یکی است و نیازی به برگزاری جلسات متعدد و توجیهی در این خصوص نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه مسیر هر دوی ما خدمت به مردم و نگرانی برای پیشرفت استان و منافع آن است، تصریح کرد: دلسوزی برای مردم موجب شده تا با یکدیگر همراه باشیم در حالی که این مسئله در همه جای کشور مهیا نیست ما با تمامی اجزای حاکمیت در جهت خدمتگزاری به مردم و در قالب برنامه و هدف مشخص با یکدیگر همراه شدیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: مردم این استان یک حق اساسی دارند و آن این است که در جریان امور قرار بگیرند که با حضور شما خبرنگاران و اصحاب رسانه بعنوان بهترین پل ارتباطی و بدون هرگونه جناح بازی این مسائل را به مردم منتقل کنیم.

شجاعی افزود: نگاه به عملکرد شما این را می‌گوید که شما دلسوزانه برای مردم کار انجام می دهید و رسالت اصلی رسانه ها توسط شماها تمام و کمال در حال انجام است واین درحالیست که نگاه تمام مسئولان ارشد نظام نیز به شماها ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: شما خبرنگاران نقش اساسی در کارنامه توسعه استان دارید و ما وظیفه داریم برای خدمت به مردم استان گام های اساسی را برداریم اما فقط نباید دنبال پیشرفت باشیم بلکه نیاز به جهش در تمامی حوزه‌ها را داریم و شرایط این جهش فراهم شده است.

شجاعی تصریح کرد: با تسلط دانایی، برنامه‌ریزی، جدیت و تلاش می توانیم به جهش که مورد انتظار است دست یابیم و اگر همه با هم حرکت کنیم می‌توانیم در مسیر توسعه و پیشرفت استان قرار بگیریم و مردم استان این شایستگی را دارند زیرا بارها در صحنه های مختلف این موضوع را به اثبات رسانده اند.

وی افزود:در سفر اخیر رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید مردم این استان سنگ تمام گذاشتند به طوری که پس از این سفر رئیس جمهور در جلسات متعدد از جو حاکم ور این استان به نیکی یاد کرد که مردم خراسان شمالی شایسته این به نیکی یاد کردن هم هستند. در ادامه این مراسم با حضور استاندار خراسان شمالی از خانواده شهید خبرنگار میثم امانی و پیشکسوتان حوزه خبرنگاری تجلیل بعمل آمد.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است

استاندار خراسان جنوبی، گفت: رفع مشکلات مناطق سیل‌زده در اولویت برنامه‌ها و تکلیف مدیران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در جریان سفر به شهرستان زیرکوه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: باران رحمت الهی خوبی در خراسان جنوبی بارید که موجب شادی مردم شد، اما در کنار این شادی، ما شاهد صحنه‌های تلخی هم بودیم.

وی با بیان اینکه بارش باران به شکل رگباری موجب خسارت به حاجی‌آباد و روستاهای اطراف آن شد، افزود: از همان ساعات اولیه سیل، شاهد حضور میدانی همه مدیران ستاد مدیریت بحران استان در مناطق بودیم و ارتش و نیروهای نظامی ما هم پای کار بودند و فضای همدلی خوبی بین دستگاه‌ها حاکم بود.

به گفته وی راهداری، آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی، هلال احمر و غیره پای کار بودند که سبب تقلیل خسارت‌های سیل شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازدیدی که از مناطق سیل‌زده زیرکوه، گفت: روستای نوده، محمدآباد، معصوم آباد، شاهرخت و سایر روستاهای بخش شاسکوه از جهت سیل به باغات، قنوات و محصولات کشاورزی دچار خسارت شده بودند.

وی از اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت برای جبران خسارات در زیرکوه خبر داد و گفت: بند خاکی روستای نوده شکسته و مطالعات آن در دست تکمیل است و باید بالا دست آن سه تا چهار بند خاکی احداث شود، این مهم برای بلند مدت است و باید منابع مالی آن در سطوح ملی تأمین شود.

قناعت گفت: همه مسیرها بازگشایی شده، اما برخی پل‌ها باید لایرویی شود و به صورت کوتاه مدت مشکلات رفع شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دغدغه مردم درباره قنوات تخریب شده در این مناطق گفت: باید اقدامات موقت برای تأمین آب روستاها انجام شود تا این دغدغه رفع شود و پیگیری‌های لازم برای این مهم و جاده‌ها به طور کامل انجام شود.

وی با اشاره به جلسه استانداران در تهران طی هفته آینده افزود: حتماً موارد خسارت سیل در این جلسه بیان خواهد شد تا با برنامه‌ریزی خوب دستگاه‌های مدیریت بحران، منابع اعتباری برای جبران خسارت‌ها تأمین شود و اقدامات بلندمدت اجرایی شود.

قناعت ضمن قدردانی از زحمات رسانه‌ها برای انتشار اخبار در اسرع وقت، گفت: اخبار سیل در شهرستان زیرکوه در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان اطلاع رسانی شد که اثرگذار بود.

وی با اشاره به بازماندن تعدادی از دانش آموزان شهرستان از کنکور، به قول مساعد رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری آزمون ویژه برای این افراد اشاره کرد و متذکر شد: مسئولان شهرستان زیرکوه و مردم درخواست استفاده از سهمیه پنج درصدی مناطق سیل زده را دارند که این مهم به صورت کتبی از وزیر علوم درخواست شده است.

استاندار خراسان جنوبی که برای بازدید از مناطق سیل زده استان به شهرستان زیرکوه سفر کرده بود، در ستاد مدیریت بحران استان که در انتهای برنامه‌های این سفر پیش‌بینی شده بود، 18 مصوبه را برای بهبود شرایط مردم به مدیران تکلیف کرد.

قناعت با اشاره به بازدیدهایی که از مناطق سیل زده شهرستان زیرکوه انجام شده بود، متذکر شد: اقدامات مرتبط در این باره را باید به سه بخش تقسیم کرد؛ اقدامات مورد نیاز در موقع سیل در راستای کمک به مردم در لحظه وقوع حادثه، اقدامات مورد نیاز در میان مدت و رفع نیازهای فعلی و  بخش سوم نیز ارزیابی کامل و جامع از خسارت‌ها و بازسازی‌ ها ست که به عنوان اقدامات مورد نیاز در بلند مدت باید پیگیری و انجام شود.

به گفته وی؛ باید پیش بینی‌های هواشناسی پیرامون بارندگی‌ها را جدی گرفته و در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم مناطق سیل زده باید از حالت اضطرار در بیایند، بیان کرد: اگر جاده در منطقه‌ای بسته است، باید بازگشایی شود و رفع موارد اینچنینی در داخل استان شتاب بگیرد.

قناعت با اشاره به دغدغه دانش آموزان بازمانده از کنکور هم گفت: برای رفع این مشکل از همان دقایق ابتدایی کار را پیگیری کردیم، بنده به عنوان استاندار با رئیس سازمان سنجش در همان روز گفت‌وگو و مکاتبه کردم و رئیس سازمان سنجش هم تأکید کرد که به این جوانان آرامش بدهید و ما تصمیمات بسیار خوبی را برای آنان خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت هم سازمان سنجش اعلام کرد نوبت اول کنکور سال 1403 برای داوطلبان مناطق سیل زده خراسان جنوبی 21 اردیبهشت ماه تکرار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان را مکلف کرد؛ با توجه به اعلام بارندگی‌های پیش رو و هشدار سطح نارنجی هواشناسی و نیز به منظور رفع سریع مشکلات و جلوگیری از بروز هر حادثه‌ای، بازدید فوری از بندهای خاکی سطح شهرستان زیرکوه که بر اثر بارندگی‌های اخیر سرریز شده و احتمال شکستگی آنها وجود دارد را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

در این جلسه مقرر شد؛ از محل اعتبارات ماده 18 قانون مدیریت بحران دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اجاره ماشین آلات و خرید امکانات برای امور اضطراری اقدام شود.

همچنین مصوب شد؛ شرکت آبفای خراسان جنوبی نسبت به رفع مشکلات انسداد خطوط انتقال آب در کوتاه مدت اقدام کند و بحث غرامت بلاعوض بیمه ساختمان‌های مسکونی خسارت دیده بعد از ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک اقتصاد و دارایی و مدیریت بحران در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • ارتقای نظام شایستگی در بخش عمومی ومهار تورم در مجلس موردتوجه باشد
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری