Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قدرت الله ترابی نژاد روز پنجشنبه در شورای اداری لرستان با تاکید بر ترمیم راههای آسیب دیده افزود: بیش از ۳۰ دهنه پل این شهرستان به طور کامل بر اثر سیل تخریب شده است.

وی اظهار داشت: سیل فروردین امسال آسب جدی به زیرساخت های شهرستان چگنی وارد کرد اما این حادثه در سایه خرابی های پلدختر گم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آسیب گسترده ۱۵۲ روستای شهرستان بر اثر سیل ادامه داد: در مجموع  سیل بیش از ۵۱۰ میلیارد تومان خسارت در بخش های عمرانی، راه، پل و ابنیه،  برق،  ابفا و آبفار،  زمین های کشاورزی، باغ،  دامداری ، تاسیسات شهری، ساختمان اداری،  واحدهای تجاری مسکونی و  مدارس بر جای گذاشت.

فرماندار چگنی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده در خصوص وقوع سیل، سال گذشته با همکاری بیمه کوثر بسیاری از روستاهای این شهرستان با ۱۰ هزار تومان بیمه شدند که پس از سیل ۲۴ تا ۳۰ میلیون تومان به هر خانواده اسیب دیده پرداخت شد.

ترابی نژاد گفت: همچنین تاکنون یکهزار و ۶۵ واحد مسکونی سیل زده آوار برداری، ۸۸۹ واحد پی کنی، ۶۸۱ واحد آرماتور بندی و ۳۷۷ واحد اسکلت سازی شده است.

وی همچنین خواستار تسریع در پرداخت خسارت های مصوب هیات دولت به سیل زدگان شد و افزود: با توجه به اینکه رودخانه ویرانگر کشکان هر سال تغییر مسیر می دهد کارگروه مهندسی رودخانه متشکل از دستگاههای مربوطه تشکیل و نسبت به چاره اندیشی برای این مهم اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین چنانچه سد معشوره احداث می شد علاوه بر جلوگیری از سیلاب و این همه خرابی، انتفاع شهرهای کوهدشت،  پلدختر، چگنی، نورآباد و الشتر از بروزسیل در خوزستان نیز پیشگیری می شد.

فرماندار چگنی همچنین خواستار استقرار ادارات ثبت اسناد، هلال احمر، تبیلغات اسلامی،  دادگاه ویسیان و هواشناسی در شهرستان شد.

به گفته ترابی نژاد چگنی با وسعت یکهزار و ۶۲۹ ۲۹ کیلومتر مربع و جمعیت ۴۵ هزار نفر و ۲۰۵ روستا دارای سه بخش مرکزی ویسیان و شاهیوند است که ۵۲۲ کیلومتر راه اصلی، فرعی و آزادراه دارد.

وی تصریح کرد: ۱۱۷ روستا تحت پوشش آبفار و مابقی عمدتا دارای آب هستند، ۱۰۲ روستای شهرستان نیز گازرسانی شده

که ۹۵ درصد این تعداد در دولت تدبیرو امید بوده اما متوسط شهرستان همچنان نسبت به استان  کمتر است.

ترابی نژاد افزود: ۱۹ معدن سنگ، ۱۱ معدن شن و ماسه، ۳ کارخانه اسفالت، هفت  واحد صنعتی و ۸۰۴ صنف ازجمله الکل سازی و شرکت صدر فولاد در این شهستان وجود دارد.

وی سطح زمین های کشاورزی چگنی را ۴۵ هزار هکتار برشمرد و گفت: از این رقم پنج هزار و ۵۰۰ هکتر آبی و مابقی دیم است.

به گفته فرماندار چگنی از مجموع  ۱۲۰ هزار هکتار منابع ملی ۱۱۰ هزار هکتارجنگل و ۱۰ هزار هکتار مرتع می باشد، ۱۳۰ واحد دامپروری صنعتی، یکهزار و ۱۴۷ واحد سنتی ، ۱۶ واحد مرغداری و ۱۳ مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان فعال است.

ترابی نژاد اضافه کرد: شهرستان چگنی دارای ۳۳۰ اثر تاریخی با ۱۸۲ ثبت ملی است که ۲۷ اثر نیز در اولویت ثبت ملی و پل کشکان در شرف ثبت جهانی قرار دارد.

سیل فروردین امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت های لرستان خسارت زد.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه

محمدحسن یحیی نژاد مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز مازندران گفت: با اتمام عملیات گازرسانی و تست مقاومت و نشتی به خطوط لوله، گاز ۶ روستای بخش ولوپی شهرستان سوادکوه تزریق شد.

او افزود: برای گازرسانی به این ۶ روستا در مجموع ۷۷ هزار و ۷۵۰ متر شبکه گذاری اجرا شده است.

یحیی نژاد پروژه گازرسانی به ۶ روستای بخش ولوپی شهرستان سوادکوه را شامل دراسله، گرمخانی، شش رودبار، کنگل بن، گلناب دره و میانرود ذکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • ترابی مثل اسدی بازی رفت: تفاوت ایجاد کن!
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی