Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی-خبرنگاران راههای تنفس جامعه و پلهای ارتباطی میان توجه مردم و نخبگان و مسئولان بوده و پیشتازان عرصه ایمان و آگاهی اند.

قدس آنلاین: گروه استانها- ملک محمد علیزاده- بی شک در دنیای کنونی و وجود تکنولوژی های پیشرفته و باور نکردنی متعددی که وجود دارد دستیابی به اطلاعات را بسیار سهل و ساده کرده و دستیابی به منابع مختلف فراگیر شده است اما کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسی- اجتماعی و امنیتی بشر و میزان مشکلات آنها بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضروری و حیاتی است که خبرنگاران از مهره های اساسی این مهم بشمار می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یقیناً یک خبرنگار پویا و صادق باید به واقعیت یک رویداد دست یابد و گام به گام حوادث در حوزه کاری خود حرکت نموده تا تحلیل های خود را به صورت جامع و کامل و رسا ارائه دهد.قطعاً یک خبرنگار موفق و مورد اعتماد جامعه همیشه در انعکاس رخداد ها بی طرفانه عمل می کند چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی طرفی است و اینجاست که  خبرنگار با رعایت این نکته مهم خود را هم به قوانین ملزم دانسته و هم به وجدان کاری و در این مسیر به اهداف خود نائل شود.

خبرنگاران راههای تنفس جامعه و پلهای ارتباطی میان توجه مردم و نخبگان و مسئولان بوده و پیشتازان عرصه ایمان و آگاهی اند.

امروز نقش خبرنگاران در ایجاد نشاط و امید و خودباوری و انتقال واقعیت های جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی از دوران انقلاب گرفته تا دوران 8 سال دفاع مقدس و حماسه ایثار ،تا کنون پیشرفتهای علمی- فناوریهای علمی و پژوهشی همواره این خبرنگاران بوده اند که اولین اخبار را در جامعه نقش و موجب نشاط و شادمانی ملت عزیز شده اند.

خبرنگار شخصیتی است که قبل از اینکه با نامش شناخته شود ، با خبرش- گزارشش و یادداشتش شناخته می شود.

خبرنگاران برای هر مناسبتی توان توصیف دارند اما حیای توصیف به آنها اجازه نمی دهد که در وصف خویش مطلبی بنویسند و این وظیفه ای است که باید سایرین به آن بپردازند.

برای یک خبرنگار هیچ چیزی شیرین تر و گواراتر از آن نیست با خبرش و کلامش و یادداشتن موجب اعتماد مردم و آرامش مردم را فراهم سازد زیرا اعتماد مردمی بزرگترین سرمایه برای جامعه خبری است

امروز همه می دانیم و به ان واقفیم که شغل خبرنگاری یکی از سخت ترین مشاغل هر جامعه ای است زیرا همواره در نوک پیکان حوادث قرار دارند و پیشتاز در عرصه های مختلف هستند اما این قشر زحمت کش و بی منت خصوصاً در استانها و شهرستانها از کمترین امکانات – حقوق و دستمزد بهره مند هستند و دستمزد دریافتی آنان به اندازه یک کارمند و کارگر ساده نیز نیست البته مشکلی است که مطبوعات نیز با آن دست به گریبان هستند و باید به صورت ریشه ای و قانونمند مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس قانون مورد حمایت قرار گیرند و تضمینی برای آینده شغلی خود داشته باشند اما خبرنگاران با همه این مشکلاتی که دارند هرگز از گفتن مشکلات طبقات مختلف جامعه از جمله کارمندان و کارگزان غافل نمانده اند و این توج از خودگذشتگی و ایثار آنان را می رساند و باید با توجه به سختی شغل و حساس بودن وظیفه مورد حمایت جدی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرند.

در پایان گرامیداشت مجدد هفدهم مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و تمامی شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی و خبرنگار شهید استان خراسان شمالی شهید امانی این روز ارزشمند را به همه همکاران- خبرنگاران- روزنامه نگاران و نویسندگان تبریک و تهنیت می گوییم و یاد و نام و خاطره تمام کسانی که در راه انجام رسالت حرفه ای شان آگاهی بخشی به جامعه بشری در سراسر عالم دچار آسیب و یا صدماتی شده اند را گرامی میداریم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: 17 مرداد روز خبرنگار پل ارتباطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و کار و کارگر، اظهار کرد: شهدای گرانقدر معلم و کارگر در عرصه علم و دانش و کار و تولید در خدمت مردم جان خود را فدای رشد علمی و اقتصادی جامعه کردند.

وی با بیان اینکه آموخته‌های ما مدیون مجاهدت‌های علمی معلمان است، افزود: کار و تلاش کارگران مایه استقلال جمهوری اسلامی و سرافرازی مردم غیور کشورمان در جهان است، معلم و کارگر ۲ قشری هستند که در عرصه تعلیم‌ و تربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه معلمی شغلی شریف و شغل انبیاء الهی است، ابراز کرد: معلمان توان خود را برای تعلیم و تربیت جامع به کار گرفته‌اند، جایگاه، منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد، زیرا اگر جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل‌های مختلف دارد مورد تکریم قرار گیرد، جامعه‌ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با گرامیداشت نام و یاد شهید مطهری، گفت: شهید مطهری، انسانی بود که در عرصه حوزه‌های علمیه و دانشگاه پیشگام بود و با استدلال خود بهترین مدافع انقلاب بود و دشمنان تاب پاسخ‌گویی به بیانات او را نداشتند و در نهایت او را نشانه گرفتند، اما شهادت ایشان به‌عنوان روز معلم در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آنها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند، عملیات وعده صادق سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک کش بود که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد