Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویا گستری متخصص پوست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  بیماری کیست مویی یا  سینوس پیلونیدال اظهارکرد: این بیماری در کل هیچ نشانه‌ای از خود نشان نمی‌دهد مگر این که سطحی از پوست بسیار آلوده و عفونی باشد و   به صورت یک گودالی پر از مو وچرک بروز کند؛  معمولا هم در قسمت ناحیه پایینی کمر دیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص پوست درباره نشانه‌های عفونت کیست مویی بیان کرد: فرد مبتلا هنگام نشستن یا بلند شدن احساس درد شدیدی در آن ناحیه از بدن خود می‌کند و معمولا دچار التهابات می‌شود.

گستری افزود: گاهی این مواد و مایعات زائد به صورت خون چرکی خارج می‌شوند و همراه با بوی بد هستند حتی موجب سوراخ‌هایی روی پوست می‌شود. فرد مبتلا دچار تب خفیفی خواهد شد حتی حس رطوبت در کمر خود احساس می‌کند.

بیشتر بخوانید: ضایعه کوچک دهانی که گاهی بسیار خطرناک می‌شود

علل بروز کیست‌های پلونیدال

وی درباره علل اصلی این نوع عارضه بیان کرد: علل اصلی کیست‌های پلونیدال شناسایی نشده‌ است، اما بیشتر کیست‌های پلونیدال به نظر می‌رسد ناشی از مو‌های سستی باشند که به داخل پوست فرو رفته اند.

این متخصص پوست گفت: ساییدگی یا فشار به قسمت مبتلا، تماس پوست با پوست، لباس‌های تنگ، دوچرخه سواری کردن، مدت طولانی نشستن باعث  برگشتن مو به داخل بدن می‌شود.

گستری درباره عوارض جانبی این نوع بیماری اظهار کرد: اگر این نوع عارضه درمان نشود حتما می‌تواند آسیب‌هایی همانند سرطان پوست داشته باشد.

متخصص پوست درباره درمان سینوس پیلونیدال گفت: امروزه علم پزشکی پیشرفت بسزایی داشته و توانسته است درمان‌هایی برای بیماری‌های خاصی کشف کند، اما هنوز هم افرادی هستند که بدون اطلاعات کافی برای درمان این نوع عارضه همچنان از راه‌های سنتی و گیاهی استفاده می‌کنند البته ناگفته نماند دارو‌های گیاهی تنها عارضه را تکسین می‌دهند، اما کاملا درمان نمی‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا