Web Analytics Made Easy - Statcounter

چلسی منینگ، افشاگر وب‌سایت‌ ویکی‌لیکس، با امتناع از شهادت علیه این وب‌سایت، متحمل یک سال حبس بیشتر و پرداخت ۴۰۰ هزار دلار جریمه شده است؛ این حکم توسط یک قاضی فدرال تحت عنوان "اهانت به دادگاه" صادر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آر تی، چلسی منینگ، بعد از امتناع از حضور در دادگاه فدرال و شهادت علیه ویکی‌لیکس درخصوص اتهامات اضافه‌شده دیگر علیه این وب‌سایت و جولیان آسانژ، بنیان‌گذار آن، تحت بازداشت در بریتانیا به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونی ترنجا، قاضی فدرال الکساندریا در ایالت ویرجینیا، چند روز پیش با درخواست تجدیدنظر منینگ درخصوص جریمه‌ مالی او مخالفت کرد و به تمکن مالی او درخصوص پرداخت جریمه دادگاه اشاره داشت.

علی‌رغم اینکه منینگ عمیقا در قرض فرو رفته است و در زندان از کارش به دور مانده، این قاضی عنوان کرده است که جریمه‌ها قابل پرداختند و بجای اقدام تادیبی، قصد دارد تا او را با اعمال جریمه و زندان به شهادت دادن و همکاری وادار کند.

منینگ در واکنش به احکام قاضی فدرال اظهار کرده ست: "من مایوس هستم، ولی به هیچ وجه متعجب نشدم؛ دولت [آمریکا] و قاضی تاکنون باید فهمیده باشند که این، سبب کوچکترین تغییری در موضع من نمی‌شود".

اکنون ۱۴۷ روز از حبس او می‌گذرد و ۳۸ هزار دلار نیز بدهی بابت جریمه‌ها دارد. اگر این حبس یک سال دیگر ادامه‌دار باشد، وی مجبور به پرداخت ۴۴۱ هزار دلار جریمه به دولت خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ویکی لیکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند

محمد مهدی فروردین در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه گیاهان دارویی میمند در کشور بی نظیر است، گفت: همکاری مجموعه شهرداری و شورای شهر میمند برای توسعه این خطه جای تقدیر دارد.

او تصریح کرد: انتظار داریم که حق از دست رفته مردم میمند به همت مسئولان بر گردد چراکه میمند در صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و شهرستان فیروز آباد دارای ۶ اثر ثبت شده جهانی است. 

فروردین با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد با توجه به دارا بودن آثار باستانی از موزه محروم است، اظهار کرد: مردم از مسئولان انتظار پیگیری حق خود دارند و با توجه به اینکه سال گذشته که میمند ثبت ملی شد، اثرات ثبت ملی میمند را مردم باید لمس کنند و باید زیرساخت مورد نیاز برای رونق گردشگری تقویت شود.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان حاضر در این همایش صدای مردم میمند در دولت و حاکمیت درخصوص موقوفه میمند باشند.

فروردین با اشاره به اینکه ظرفیت تولیدی میمند می‌تواند استان فارس را در قله قرار دهد، اضافه کرد: تولیدات بزرگ‌ترین میدان گازی جنوب کشور از جاده شهرستان فیروز آباد می‌گذرد و روزانه شاهد تلفات جاده‌ای هستند که باید این موضوع در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال
  • حمله به ویکی پدیای کریس وود؛ او از منچسترسیتی پول گرفته است! + عکس
  • تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی