Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@14:52:53 GMT

وجود شهید بابایی سراسر محسنات بود

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۹۹۴۶

وجود شهید بابایی سراسر محسنات بود

امیر سرتیپ دوم خلبان پرویز مرادی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهادت امیر سرلشگر خلبان عباس بابایی، در پایگاه هشتم شکاری شهید عباس بابایی اصفهان، گفت: این شهید بسیار متین و موقر بودند و با کسی شوخی نمی کردند و در مسیر صلوات می فرستادند.
وی با اشاره به دوران همکاری خود با شهید بابایی در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود:  وقتی این شهید فرمانده پایگاه اصفهان شد؛ مرا به عنوان جانشین انتخاب کردند ولی تهران قبول نکرد و لذا مرا به سمت معاونت پشتیبانی منصوب کردند و وظایف جانشین خود را به من محول کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این همرزم شهید بابایی با اشاره به خاطراتی از خلق و خوی این شهید، اضافه کرد:  شهید بابایی وقتی به واسطه گلایه سربازان متوجه شدند  تلویزیون قرارگاه خراب است، تلویزیون منزل خود را برای آنها آوردند.
وی ادامه داد: ایشان همچنین در پاسخ به کارمندی که عایله زیادی داشتند و نتوانسته بود منزل مناسبی برای خانواده اش تهیه کنند، منزل سازمانی خود را خالی کرد و در اختیار این فرد قرار داد.
مرادی خاطرنشان کرد: شهید بابایی شب و روز این طرف و آن طرف می رفتند و امور پایگاه را پیگیری می کردند.
وی گفت: شهید بابایی در مقابل خلبان عراقی اسیری که به دست نیروهای اسلام افتاده بود با  انسانیت و مدارا برخورد کردند و حتی به او غذا دادند و به ما سفارش کردند مراقب او باشیم.
 همچنین رئیس اسبق عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان، با اشاره به انتشار دو کتاب "پرواز تا بی نهایت" و "من و عباس بابایی" در خصوص زندگی شهید بابایی، گفت: مطالعه سرفصل های زندگی این شهید، چهره جدیدی در عرصه عمل، مدیریت  و فرماندهی به دست می دهد.
وی با اشاره به آخرین آیه سوره عنکبوت می فرمایند؛ گفت: قرآن به ما می آموزد کسانی که در راه ما جهاد کنند، خدا راه درست را به آنها نشان می دهد.
حجت الاسلام محمدحسین پورعابدی با بیان اینکه مجاهدت و اخلاص دو ویژگی بارز در وجود شهید بابایی است،  ادامه داد: این شهید اگرچه استاد اخلاقی نداشت ولی به دلیل اینکه اهل جهاد و اخلاص بود، خداوند راه درست را به او نشان می داد.
وی تاکید کرد: شهید بابایی در دو میدان جهاد اصغر و جهاد اکبر مجاهد فی سبیل الله بود و کمتر کسی در این دو جهاد پیروز از میدان بیرون آیند.
این کارشناس عقیدتی و سیاسی با بیان اینکه شهدا برای ما حجت هستند، افزود: هزاران شهید حججی در گذشته، حال و آینده انقلاب بوجود می آیند ولی خداوند یک شهید حججی و یک شهید بابایی را برجسته می کند.
وی با اشاره به  ۳۱ سال خدمت در ارتش تصریح کرد: امروز نیز در ارتش و رزمندگان جان بر کف نیروی هوایی امثال شهید بابایی بسیار وجود دارد و ثمره تلاش آنها پرواز امن جنگنده های ایران علی رغم ۴۰ سال تحریم است.
همچنین جانشین پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان ضمن خوش آمد گویی گفت: راه امثال شهید بابایی الگوی فرماندهان امروز نیروی هوایی است.
امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا انگیزه افزود: شهادت بهترین هدیه ای است که خداوند برای چنین رزمندگانی در نظر گرفته است.
مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت امیر سرافراز ارتش سرلشگر خلبان عباس بابایی با حضور مهمانان لشگری و کشوری و تعدادی از خانواده شهدای نیروی هوایی در پایگاه هوایی هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان برگزار شد.
در پایان جلسه از تعدادی خانواده های شهدای نهاجا تقدیر شد.
 ۱۵ مرداد ماه، سالروز شهادت سردار رشید اسلام، سرلشگر خلبان عباس بابایی، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است که در سال ۶۶ و در جریان یکی از عملیات های نیروی هوایی به درج رفیع شهادت نائل شد.

۶۰۲۶//۷۱۳۴/

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اصفهان انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی خانواده قرآن قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

رزمایش مشترک نیروهای دریایی سوریه و روسیه در پایگاه طرطوس، امروز (سه شنبه)آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سوریه با همکاری یگان روسیه، رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه (طرطوس) آغاز کردند.

این منبع افزود: تمرینات مشترک سوریه و روسیه شامل عملیات دریایی، عملیات تیراندازی و شلیک هوایی برای پاسخ به حملات متخاصم است.

هدف این رزمایش گسترش تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور و افزایش موفقیت اقدامات ضدتروریستی مشترک آنهاست.

روسیه و سوریه چند ماه پیش نیز یک رزمایش مشترک با حضور نیروها و پدافند هوایی با هدف بالابردن آمادگی خود برای مقابله با حملات هوایی دشمن، انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی ترکیه آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن

دیگر خبرها

  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • (ویدئو) بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا