Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:46:44 GMT

به سوی جهانی شدن ادبیات پایداری گام برخواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۰۵۸۵

به سوی جهانی شدن ادبیات پایداری گام برخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز خبرنگار نشست هم اندیشی با حضور رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و اصحاب رسانه در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. در این مراسم سردار داود عامری گفت با بیان اینکه ادبیات دفاع مقدس حاوی پیام هایی است که باید به صورت جهانی عرضه شود، گفت: با یک بررسی علمی می توان می توان نشان داد که در دوران دفاع مقدس چه پیروزی هایی وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دوره جنگ ایران و عراق برای جهان محرز شد که ملت ایران از جغرافیانی ملی و دینی خود دفاع می کند و ما هم عنوان جنگ را به دفاع مقدس مبدل کردیم، ادامه داد: در آن زمان بهترین صفات انسانی را در مقابل دشمن به تصویر کشیدیم، نمونه هایی از این رفتارها را می شد در مقابل با اسرای عراقی مشاهده کرد و آن را مقایسه کرد با رفتار بعثی ها با اسرای ایرانی؛ این موضوعات لازم است امروز در ادبیات دفاع مقدس منعکس شود.

عامری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) اجازه حمله موشکی ایران به مناطق غیرنظامی عراق را نداد، گفت: معتقدیم فرهنگ، ارزش و باورهایی که توسط رزمندگان ایران اسلامی خلق شد، می‌تواند الگوی بزرگی برای جهانیان باشد.

در بخش دیگری رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس به آثار تولید شده درباره جنگ و دفاع در دیگر نقاط جهان پرداخت و آن را یک نمونه خوب برای انعکاس فرهنگ یک کشور دانست و ادامه داد: ادبیات دفاع مقدس ایران به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی همچون یک گنجینه است و هنر ما باید این باشد که به طرق گوناگون هنری و ادبی آن را به دنیا معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: در تاریخ گذشته ایران در برخی جنگ ها و معاهده ها همچون ترکمان چای ایران تحقیر شد، اما در دوران دفاع مقدس توانستیم از حقوق خودمان دفاع کنیم و می توانیم تا سالیان سال از این عظمت و شیرینی ایستادگی بهره مند شویم.

عامری با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی رهبری ابلاغ شده است، گفت: در سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس قصد دارید اتفاقات متنوعی را رقم بزنیم و یک نهضت فرهنگی برای دفاع مقدس ایجاد کنیم. در این نهضت اولین مولفه ای که دنبال آن هستیم شناخت پیدا کردن از موضوعات و مخاطب و البته نیازهاست.

وی ادامه داد: متنوع کردن تولیدات در حوزه ادبیات پایداری و ترجیح کیفیت بر کمیت و راه اندازی نهضتی برای جمع آوری خاطرات از دیگر مولفه های مدنظرمان است.

عامری همچنین خبر داد: می خواهیم تلاشی برای جهانی شدن ادبیات دفاع مقدس انجام دهیم که این موضوع را با برگزرای جشنواره های ملی و بین المللی و دوسالانه کتاب دفاع مقدس در ابعاد جهانی و همچنین برگزاری دوره اعطای جایزه «یوسف» به شکل جهانی دنبال خواهیم کرد.

رئیس سازمان ادبیات و دفاع مقدس با اشاره به اینکه معرفی ایران نوین در عرصه بین‌الملل به کمک ادبیات دفاع مقدس که پاسداری صلح محسوب می‌شود، با این برنامه‌ها تسهیل می‌شود، از برنامه ریزی برای ترجمه برخی آثار به زبان های زنده دنیا هم صحبت کرد و گفت: استفاده از ظرفیت ناشران داخلی و خارجی، راه‌اندازی طرح آبونمان کتاب دفاع مقدس، راه‌اندازی شوراهای ادبیات دفاع مقدس در همه استان‌ها، راه‌اندازی نشست‌های قلم به منظور استعدادیابی جوانان نوقلم، شبکه‌سازی برای فعالان ادبیات پایداری به خصوص در زمینه کودک و نوجوان از دیگر اقدامات پیش روست.

در بخش دیگری عامری اعلام کرد: قصد داریم از اپلیکیشنی رونمایی کنیم که کتاب های صوتی، دیجیتالی و فروش کتاب دفاع مقدس در آن امکان پذیر شود و اخبار حوزه دفاع مقدس برای مخاطبان از طریق این بستر منتقل شود. همچنین خانه کتاب های دفاع مقدس را ایجاد می کنیم که به عنوان یک پاتوق فرهنگی در بیاید. علاوه بر این به زودی کنگره شعر دفاع مقدس با نام کنگره شعر مقاومت به شکل بین‌المللی برگزار می کنیم.

در بخش دیگری از این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه دفاع مقدس به طرح دیدگاه های خود برای بهبود تعامل میان سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با رسانه ها پرداختند و دیدگاه های خود را در مورد ارتقای جایگاه ادبیات پایداری مطرح کردند.

کد خبر 4688151

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب ادبیات پایداری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادبیات دفاع مقدس کتاب و کتابخوانی ادبیات معرفی کتاب ترجمه بازار نشر ادبیات جهان گردشگری رایزنی فرهنگی معرفی نشریات میراث فرهنگی حوزه هنری خانه کتاب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد

دریافت 7 MB کد خبر 6096274

دیگر خبرها

  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود