Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@02:15:04 GMT

6 خوراکی برای درمان معده درد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۲۳۷۳

6 خوراکی برای درمان معده درد

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ بسیاری از افراد برای درد معده یا مشکلات سیستم گواشی خود از درمان ‎های خانگی بهره می ‎برند و در بسیاری از مواقع این درمان‎ها تا حد زیادی می تواند موثر واقع شود.

شیرین بیان، رازیانه و زیره سیاه: این سه گیاه حاوی روغن‌هایی هستند که عضلات دستگاه گوارش را شل می ‌کنند و به هضم غذا کمک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر زمانی دچار معده درد شدید، می‌ توانید از این دانه‌ های گیاهی برای التیام معده درد خود استفاده کنید.

زنجبیل: یک گزینه مفید برای تسکین معده درد است. زنجبیل به افزایش تحرک دستگاه گوارش کمک می ‌کند، در نتیجه موجب حرکت مواد غذایی به سمت پایین دستگاه گوارش می ‌شود و احساس تهوع را کاهش می ‌دهد. برای تسکین معده درد می‌ توانید زنجبیل را در چای دم کنید و بنوشید.

پاپایا: پاپایا یک میوه گرمسیری و البته حاوی آنزیمی به نام پاپایین است که به فرایند هضم کمک می ‌کند. مصرف این میوه برای تسکین معده درد توصیه می شود اما اگر میلی به خوردن پاپایا ندارید، می ‌توانید قرص آنزیمی پاپایین را خریداری کنید تا معده درد شما تسکین یابد.

نعناع: این سبزی معطر منجر به آرام کردن عضلات معده و بهبود فرایند هضم می شود. نعناع در واقع یک گیاه ضد اسپاسم عضلات دستگاه گوارش است. اگر از معده درد رنج می برید، می توانید در پایان وعده های اصلی غذایی چای نعناع بنوشید. قرص های نعناع نیز تاثیر مفیدی روی تسکین درد معده دارند.

کربوهیدرات شیرین: دستگاه گوارش به آسانی می‌ تواند برنج سفید، ماکارونی، بیسکویت و سبوس جو را تجزیه و هضم کند. همچنین این مواد غذایی حتی در مواقعی که معده درد دارید نیز به آسانی هضم می ‌شوند و تسکین دهنده‌ های خوبی هستند.

موز: الکترولیت‌های موجود در موز به بدن کمک می ‌کنند تا آب از دست رفته خود را، مجددا به دست آورد. به خصوص اگر دچار تهوع و اسهال شده ‌اید و مقداری از آب بدن شما از دست رفته است و یا معده درد شدیدی دارید، بهتر است موز بخورید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چای درمان مشکلات مواد غذایی موز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان