Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابی المپیک 2020 آزمون دیگری برای شاگردان ایگور کولاکوویچ است. تیم ملی والیبال ایران پس از کسب مقام پنجمی در رقابت‌های لیگ ملت‌ها 2019 در رنکینگ هشتم دنیا جای گرفت و حالا باید در سن‌پترزبورگ به مصاف تیم‌های کوبا، مکزیک و روسیه برود. سونیا احمدی خبرنگار

اولین بازی تیم ملی روز جمعه برگزار می‌شود و شاگردان کولاکوویچ از ساعت 17:30 به مصاف کوبا، تیم 18 رنکینگ جهانی می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوبا که در گذشته حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، چند سالی است بشدت افت کرده و از سطح یک لیگ ملت‌های والیبال هم خارج شده است. کوبایی‌ها مدال برنز المپیک، طلای لیگ جهانی و نقره مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارند اما چند سالی است که نشانی از آن تیم همیشه مدعی نیست. اتفاقی که کوبا را در این شرایط برای ایران به رقیب جدی‌تری تبدیل کرده، بازگشت سه ستاره این تیم روبرت‌ لاندی سیمون، مایکل سانچس و ریدل هیرسوئلو است که چهره کوبا را قوی‌تر از قبل نشان می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود تا دیدار شاگردان کولاکوویچ با مردان کارائیب در افتتاحیه نبردی جذاب و احتمالاً سنگین باشد. دومین بازی تیم ملی ساعت 17:30 شنبه برگزار می‌شود و مکزیک حریف والیبالیست‌های ایران خواهد بود. تیمی که در  رنکینگ 21 قرار دارد و در واقع جزو قدرت‌های برتر جهان محسوب نمی‌شود. مکزیک هیچ وقت به افتخاری در سطح جهان نرسیده اما یکی از ۱۲ تیم حاضر در المپیک ریو ۲۰۱۶ بوده است. تنها افتخارات مکزیک در والیبال به رقابت‌های قاره‌ای در منطقه نورسکا و نهایتاً مسابقات پان آمریکن مربوط می‌شود. احتمالاً مکزیک آسان‌ترین رقیب شاگردان کولاکوویچ در این تورنمنت خواهد بود. اما آخرین حریف شاگردان کولاکوویچ، روسیه است. تیمی که در رده پنجم رنکینگ جهانی قرار دارد و قهرمان لیگ ملت‌ها 2019 شد. هر چند تیم ملی موفق شد در مسابقات لیگ ملت‌ها در ارومیه 3 بر صفر این تیم را شکست دهد اما آنها برای انتخابی المپیک دو ستاره خود (ماکسیم میخائیلوف و موزرسکی) را هم به ترکیب خود اضافه کرده‌اند تا با تمام قوا برای کسب سهمیه المپیک در خانه خود پای به میدان بگذارند. روس‌ها خیلی خوب می‌دانند در صورتی که در این مرحله سهمیه المپیک را کسب نکنند، در رقابت‌های قاره‌ای کار بسیار دشواری خواهند داشت و شاید این رویداد بزرگ را از دست بدهند. ماکسیم میخائیلوف، ستاره تیم ملی روسیه گفت: «ایران ثابت کرده قدرتمند است. حریف اصلی ما ایران است اما بازی با کوبا هم با توجه به ترکیب تازه‌اش قابل ‌توجه و هیجان‌انگیز خواهد بود.» گفتنی است، تیم اول این تورنمنت جواز حضور در المپیک 2020 را کسب خواهد کرد و اگر تیم ملی والیبال ایران موفق به این مهم نشود باید تا اواسط دی ماه منتظر بمانند و از بین هشت تیم در مسابقات آسیایی، سهمیه المپیک را کسب کند./ روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه مرادی و مهدی اسلامی نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شد.

در این سفر یک روزه مسئولان فدراسیون والیبال از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند و سپس سید میلاد تقوی در جلسه‌ای با دکتر فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در این جلسه علاوه بر مرادی و اسلامی، امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان یزد نیز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

کد خبر 6093338

دیگر خبرها

  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • نام گودرزی‌ در کنار یاسین سلمانی قرار گرفت
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم جنجالی رئال
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم بزرگ رئال
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد