Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۲۰۰ شهردار آمریکا خواستار برگشت فوری نمایندگان کنگره این کشور از تعطیلات تابستانی و تصویب قوانین سخت‌گیرانه حمل سلاح شدند.

اخبار بین الملل_ 214 شهردار در نامه ارسالی خود به «میچ مک‌کانل»، رهبر جناح اکثریت و «چارلز شومر» رهبر جناح اقلیت سنای آمریکا نوشتند: «حوادث غمبار هفته پیش در ال‌پاسو و دیتون تازه‌ترین هشدار‌هایی هستند که ملت ما دیگر نمی‌تواند منتظر اقدامات دولت فدرال برای جلوگیری از دست‌یابی افراد به سلاح شوند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی تیراندازی‌های مرگبار هرروزه در شهرهای مختلف آمریکا، مجلس نمایندگان و سنای این کشور بارها اعلام کردند که در قوانین حمل سلاح پیشینه کیفری و سلامت روانی افراد باید در نظر گرفته شود. به صورت کلی حزب جمهوری‌خواه حامی آزادی حمل سلاح و حزب دموکرات خواستار تصویب قوانین سخت‌گیرانه حمل و نگهداری سلاح است.

هفته پیش شهر ال‌پاسو در ایالت تگزاس و دیتون در ایالت اوهایو به فاصله چند ساعت شاهد تیراندازی‌های مرگباری بودند که ده‌ها نفر در این دو حادثه کشته و زخمی شدند.

شهرداران آمریکا در حالی خواستار تصویب قوانین سخت‌گیرانه حمل سلاح شدند که پایگاه شبکه «سی‌ان‌ان» روز چهارشنبه گزارش داد از ماه آینده (۱۰ شهریور) مجموعه‌ای از قوانین حمل سلاح در ایالت تگزاس اجرایی می‌شود که با اجرای آنها، سخت‌گیر‌های حمل سلاح کمتر می‌شود.

قوانین آزادی حمل سلاح در حالی در ایالت تگزاس تسهیل می‌شود که تازه‌ترین تیراندازی مرگبار آمریکا در این ایالت اتفاق افتاده و از ۱۰ تیراندازی جمعی مرگبار تاریخ آمریکا، ۴ مورد آن‌ها در تگزاس رخ داده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز از حامیان اصلی قوانین آزادی حمل سلاح است. به همین دلیل بازدید او از بازماندگان تیراندازی‌های مرگبار دیتون و ال‌پاسو با اعتراض مردم روبرو شد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تعطیلات دولت تعطیلات تیراندازی دولت سلامت کشته و زخمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت

به گزارش خبرآنلاین،فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، دو نفر جان خود را از دست دادند.

صدا و سیما در خبری نوشت: فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، خاله عروس و خواهر داماد جان خود را از دست دادند.

یزدان افشاری‌پور افزود: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بارها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

آذرماه سال گذشته نیز در تیراندازی در یک عروسی در عنبرآباد فردی جان باخت.

عنبرآباد یکی از شهرهای استان کرمان و مرکز شهرستان عنبرآباد است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ برابر با ۱۸٬۱۸۵ نفر (۵٬۲۸۵ خانوار) اعلام شده است.

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900132

دیگر خبرها

  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!