Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:15:12 GMT

بلوغ زودهنگام ریسک ابتلا به دیابت را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۳۳۳۶

بلوغ زودهنگام ریسک ابتلا به دیابت را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر، دیابت با رژیم غذایی و سبک زندگی فرد مرتبط است. مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که زودتر از موعد بلوغ را تجربه می کنند در معرض ریسک بالا ابتلا به دیابت قرار دارند. البته شاخص توده بدنی در این رابطه تاثیر غیرمستقیم دارد.

دیابت نوع2، یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است و حدود 8.8 درصد جمعیت 20 تا 79 سال جهان در سال 2015 مبتلا به این بیماری بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان در این مطالعه با بررسی حدود 15 هزار زن پس از یائسگی در چین دریافتند زنانی که در سنین پایین بلوغ شده بودند با ریسک بالاتر ابتلا به دیابت نوع2 روبرو بودند.

به بیان دقیق تر، هر یک سال تاخیر در سن بلوغ در دختران با کاهش 6 درصدی ریسک ابتلا به دیابت نوع2 مرتبط است.

دکتر «استفانی فابیون»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «شروع زودهنگام بلوغ (14 سال) با خطر ابتلا به دیابت در سنین بالاتر مرتبط است.»

به گفته محققان، عوامل دیگری نظیر تغذیه و شاخص توده بدنی در دوره کودکی هم در این رابطه نقش دارد.

کد خبر 4687871

منبع: مهر

کلیدواژه: بلوغ دیابت دختران جوان وزارت بهداشت حج 98 سازمان غذا و دارو سازمان نظام پزشکی بیماری های غیرواگیر سعید نمکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اپتومتری سازمان بیمه سلامت مرکز پزشکی حج و زیارت سرطان سازمان انتقال خون ایران محمدرضا ظفرقندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینزاگی ساسولو را به بقا امیدوار کرد

در چارچوب هفته سی‌وپنجم سری آ اینتر، قهرمان زودهنگام ایتالیا در خانه تیم در خطر سقوط ساسولو شکست خورد.

به گزارش ایسنا، افعی‌ها که ۲ هفته قبل پس از برتری مقابل میلان قهرمانی زودهنگام خود را جشن گرفته بودند، شنبه شب در خانه ساسولو که در رتبه نوزدهم جدول قرار دارد با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند.

اینزاگی در این بازی نیمی از ترکیب اصلی خودش را به میدان فرستاده بود و باز هم مقابل گربه سیاه خود که در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد شکست خورد تا با این نتیجه ساسولو اگرچه کماکان در رتبه نوزدهم قرار دارد اما امیدهایش به بقا در لیگ برتر زنده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • اشتباه قند خونی درباره دیابت
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • اینزاگی ساسولو را به بقا امیدوار کرد
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند