Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@12:58:38 GMT

خوزستان| برنامه‌های دولت برای معدن هندیجان چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۳۳۷۸

خوزستان| برنامه‌های دولت برای معدن هندیجان چیست؟

شهرستان بندر هندیجان با وجود داشتن ظرفیت های فراوان اما به معدنی از مشکلات کوچک و بزرگ تبدیل ‌شده که تا کنون کسی جرئت نکرده وارد این معدن تاریک و ترسناک شود دولت چه برنامه‌هایی برای این معدن دارد. ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، شهرستان هندیجان در جنوب شرقی استان خوزستان و در 140 کیلومتر اهواز مرکز این استان قرار دارد؛ هندیجان آخرین شهرستان خوزستان به سمت استان بوشهر است که 92 کیلومتر مرز آبی با خلیج‌ فارس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهرستان جمعیتی بالغ‌بر 40 هزار نفر طبق آخرین آمارگیری که در سال 1395 صورت گرفت دارد این شهر محروم قلمداد شده و وضعیت بیکاری جوانان آن از حد نصاب خود نیز زیاد است  و در چند سال اخیر با رونق تجارت مقداری از جمعیت بیکاران کاسته شده و روند مناسبی در پیش‌گرفته اما امرارمعاش از طریق کالاهای همراه با ملوان نمی‌تواند آینده مناسبی را برای تصور کرد بنابراین نیاز است صنایع تولیدی و پایین‌ دستی پتروشیمی‌ها که امنیت شغلی را برای مردم فراهم می‌کند در هندیجان راه‌اندازی شود.

تهران در سراشیبی کاهش نرخ بیکاری؛ نرخ بیکاری استان تهران تا پایان سال به 8 درصد می‌رسدنرخ بیکاری در گیلان تآسف‌آور استوعده معاون استاندار تهران در تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان

توسعه صنعت گردشگری با راه ‌اندازی پارک ساحلی با توجه به مصوبه هیئت دولت، بهره‌برداری کامل از اسکله بندر بحرکان و تأمین برق آن، راه‌ اندازی شهرک صنعتی و جذب سرمایه‌گذاران در این بخش، جذب سرمایه‌گذار در بخش شیرین سازی آب دریا و تأمین آب شرب مردم هندیجان و بخش کشاورزی، آسفالت جاده‌ها، خیابان‌ها و جاده امامزاده میرنعمان (ع)، رونق گردشگری در روستای بوطاهری و شاه عبدالله (ع) می‌تواند کمک شایانی به رونق صنعت و رفع بیکاری و خروج هندیجان از محرومیت فعلی باشد.

هندیجان در سال 1382 از شهرستان ماهشهر جدا شده و به شهرستان ارتقا یافته است در این 15 سال هنوز برخی ادارات و سازمان‌ها دولتی در این شهرستان مستقر نشده و برای مردم مشکلات زیادی به وجود آمده است. مهم‌ترین اداره‌ای که هنوز در هندیجان مستقر نشده و برای مردم عذاب‌ آور گشته اداره مهم ثبت ‌اسناد و املاک است و معلوم نیست سرنوشت این اداره به کجا خواهد انجامید.

اداره مسکن روستای، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، پلیس فتا، اداره بندر، دریابانی و مرزبانی، معاینه فنی، بیمه سلامت، تعزیرات حکومتی، درمانگاه تأمین اجتماعی، سازمان انتقال خون از جمله ادارات و مؤسسات خدمات‌ رسانی که باید در هندیجان مستقر شوند. همچنین چند دفتر نمایندگی در هندیجان وجود دارد که باید مستقل و به اداره رسمی ارتقا یابند که می‌توان به پُست، کار و تعاون، صنعت معدن، گروه حسابرسی مالیاتی اشاره کرد.

یکی دیگر از موارد مهم که در هندیجان می‌تواند در جهت خروج این شهرستان از بن‌بست کمک کند احداث خط آهن ماهشهر به بوشهر است که از مسیر هندیجان می‌گذرد خط آهن تحول عظیمی در هندیجان به وجود خواهد آورد. همچنین احداث 7 کیلومتر جاده از بین روستای هندیجان زلقی تا روستای عامری دیلم می‌تواند مسافت هندیجان به بهبهان را 25 کیلومتر کاهش دهد.

کاظم احمدی یکی از شهروندان هندیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: از مسئولان و نماینده مردم در مجلس می‌خواهیم نسبت به مشکلات مردم حساس باشند و پیگیر رفع مشکلات باشند استقرار چند اداره که دیگر کار بزرگی نیست که نتوان در طول چهار سال دوره نمایندگی انجام داد.

وی افزود: تاکنون هیچ نماینده‌ای، هیچ فرمانداری، هیچ دولتی نتوانسته اداره ثبت ‌اسناد را در هندیجان راه ‌اندازی کند و معلوم نیست این طلسم چه وقت شکسته می‌شود.

علی گلمرادی نماینده مردم بندر هندیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های شما خبرنگاران عزیز باید عرض کنم که عقب ‌افتادگی هندیجان در سال‌های گذشته نشان می‌دهد کسانی که در رأس امور بودند نتوانستند به‌ خوبی این مشکلات را رصد و رفع کنند.

وی افزود: بنده معتقد هستم مطالبه گری و پیگیری امور باید توسط جوانان و مردم این شهر صورت بگیرد و لازم است مردم مطالبه گر خوبی شوند و از مسئولان خود بخواهند هر چند خود مسئولان وظیفه‌ دارند به وظایف خود عمل کنند اما پیگیری‌های مردم نیز تأثیر گذار است.

نماینده مردم هندیجان در مجلس بیان کرد: بنده همواره پیگیر مشکلات مردم هندیجان بوده‌ام و هنوز هم پیگیر استقرار اداره ثبت ‌اسناد هستم همچنین از فرماندار هندیجان می‌خواهم با جدیدت پیگیر باشد و اگر مشکل خاصی در راه آن‌ها باشد بنده هم در کنار آن‌ها خواهم بود.

به گزارش تسنیم، جوانان هندیجان با انتقادهای فراوانی که در فضای مجازی به این وضع نامناسب و عقب‌افتادگی‌ها در هندیجان واکنش‌های ناراحت‌کننده و زیادی دارند و در سفر اخیر نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان بسیاری از موارد به وی انتقال داده شد. امیدواریم دولت بتواند این مشکلات مردم راه رفع کند.

انتهای پیام/

R41468/P4001/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر

رئیس بسیج سازندگی کشور، گفت: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد که در کنار دولت کمبود‌ها و کاستی‌های عشایر را برطرف کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار محمد زهرایی در حاشیه سفر به شهرستان اردل و بازدید از روند اجرای طرح‌های بسیج سازندگی و خدمت‌رسانی به مردم منطقه عشایری دهدلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جای تاسف است که ۴۵ سال از انقلاب گذشته، اما هنوز اقدامات زیرساختی از جمله راه دسترسی برای عشایر در این منطقه انجام نشده است.

وی افزود: باید یک هم‌افزایی و همدلی بین دولت و دستگاه‌های مجری برای احداث راه‌های دسترسی به خصوص برای مناطق صعب العبور صورت گیرد. سازمان بسیج سازندگی به عنوان مجری برای انجام کار‌های سخت در کنار دولت حضور دارد، امید است بخشی از اعتبارات را دولت تقبل کند و با بخشی از ظرفیت‌های انقلابی این کار به سرانجام برسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مطرح کرد: البته مردم روستای دهدلی نباید انتظار داشته باشند در یک مدت زمان کوتاه، این مسیر طولانی احداث شود بلکه جاده دسترسی روستای دهدلی به صورت قطعه قطعه و مرحله به مرحله احداث و تحویل مردم می‌شود.

وی بیان کرد: مردم عشایر این منطقه، رزمندگان خط مقدم و تامین کننده امنیت منطقه به شمار می‌روند و نباید این اصل از نگاه سیاست‌مداران و تصمیم‌گیران به دور باشد. در هر کجا که یک ایل و طایفه‌ای حضور داشته باشد، امنیت ایران اسلامی تضمین شده است و هرگونه هزینه‌ای برای این قشر، سرمایه‌گذاری است.

زهرایی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولین باید از منطقه عشایری دهدلی بازدید داشته باشند، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد در کنار دولت نسبت به برطرف کردن کمبود‌ها و کاستی‌های این مردم گام بردارد چرا که خیلی بیشتر از اینها، عشایر حق بر گردن انقلاب اسلامی و ما دارند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • مشکلات کاشان شهر به شهر و روستا به روستا احصاء می‌شود
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل