Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های اوزان ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد و ۵۵، ۶۳ و ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی جایزه بزرگ گرجستان جام بالاوادزه و کارتوزیا برگزار و در پایان پویا ناصرپور، امین کاویانی نژاد در وزن ۵۵ و ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی و یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن تیموری در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال نقره شد و سامان عبدولی و میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی و محمدباقر یخکشی در وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد نیز به مدال برنز رسیدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز نخست رقابت‌های جایزه بزرگ گرجستان به شرح زیر است:

کشتی فرنگی:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور در یک مسابقه حساس مقابل رضا خدری با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز شد، سپس نماینده گرجستان را با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۳ بر ۲ از سد حریف هندی گذشت و راهی دیدار فینال شد. ناصرپور در دیدار فینال نوریار هاکویان از ارمنستان را با نتیجه ۳ بر ۲ از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد. رضا خدری هم با توجه به صعود ناصرپور به دیدار فینال راهی گروه بازنده‌ها شد. وی در این گروه با نتیجه ۸ بر صفر مقابل حریف خود به پیروزی رسید و به دیدار رده بندی رفت. خدری در این دیدار با توجه به مصدومیت از ناحیه دست مقابل مانجیت از هند کشتی نگرفت و پنجم شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی در دیدار نخست کشتی گیری از گرجستان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و در دیداری حساس مقابل محمد نوربخش با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله مقابل نماینده کشور آذربایجان با نتیجه ۷ بر ۲ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. دلخانی در این دیدار مقابل ساگار از هند با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به مدال برنز رسید. سامان عبدولی دیگر نماینده کشورمان در این وزن نیز در کشتی نخست نماینده گرجستان را با نتیجه ۸ بر یک مغلوب کرد و در دیدار بعد نیز با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد حریف قرقیزستانی گذشت و راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل حریف آذربایجانی با نتیجه ۱۱ بر ۸ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. عبدولی در این دیدار وول شارشانبکوف از قرقیزستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد. (محمد نوربخش نیز با توجه به شکست دلخانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.)

در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در کشتی اول با نتجیه ۸ بر صفر حریف سوئدی را مغلوب کرد و در دور بعد هم حریفش به دلیل مصدومیت حاضر نشد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار نیز با نتیجه ۹ بر صفر کشتی گیر ارمنستانی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی مقابل اسلام باد دادوف از آذربایجان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

کشتی آزاد:

در وزن ۶۱ کیلوگرم محمدباقر یخکشی در دور اول استراحت کرد و در دور دوم مقابل حریف گرجستانی با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز راهی دیدار رده بندی شد. یخکشی در دیدار با نتیجه ۹ بر ۸ (سه اخطاره) مقابل پریوز ابراگیم اف از آذربایجان پیروز و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم یونس امامی در دو کشتی و با نتایج مشابه ۸ بر صفر نمایندگانی از کشور‌های گرجستان و اسلواکی را مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. امامی در این دیدار نیز با نتیجه ۹ بر ۶ دیگر کشتی گیر گرجستانی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. امامی در این دیدار مقابل کنستانتین خابالاشویلی از گرجستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ و ضربه فنی به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم بهمن تیموری در دیدار نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر نماینده گرجستان را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۱۰ بر ۸ از سد کشتی گیر آذربایجانی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. تیموری در این دیدار مقابل زوراب اربوتسوناشویلی از گرجستان با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

همچنین قرعه کشی مسابقات روز سوم رقابت‌های بین المللی کشتی جایزه بزرگ گرجستان جام بالاوادزه و کارتوزیا در شهر تفلیس گرجستان برگزار شد و نتایج قرعه نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۱۱ نفر حضور دارند، کامران قاسم پور در دور نخست به مصاف حریفی از کشور آذربایجان می‌رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور دوم با کشتی گیری از گرجستان دیدار می‌کند.

کشتی فرنگی:

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند، محمدهادی ساروی در دور نخست با نماینده کشور میزبان مسابقه می‌دهد و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور دوم به مصاف برنده کشتی گیران آمریکا و قرقیزستان می‌رود. علی اکبر حیدری دیگر نماینده کشورمان در این وزن در دور نخست با کشتی گیر آذربایجانی مبارزه می‌کند و در صورت پیروزی بر این حریف، در دور دوم با نماینده کشور گرجستان سرشاخ می‌شود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۱ نفر حضور دارند، شهاب قوره جیلی و پارسا نظری در دور نخست با یکدیگر کشتی می‌گیرند و برنده این رقابت در دور بعد به مصاف حریفی از کشور آذربایجان می‌رود.

گفتنی است مسابقات اوزان فوق از ظهر امروز (جمعه) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی برترین فرنگی‌کاران جهان/ علیاری بهترین عنواندار ایران

برترین آزادکاران جهان معرفی شدند/ کریمی و یزدانی در جایگاه دوم و چهارم

انتهای پیام/

قرعه کشی روز سوم رقابت‌های کشتی جام جایزه بزرگ گرجستان برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار امیدهای بوکس با کسب ۳ مدال برنز در قهرمانی آسیا

با شکست سه نماینده تیم بوکس امید کشورمان ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا،کار این تیم با کسب سه مدال برنز به پایان رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا، سه نماینده تیم امید کشورمان امروز (شنبه - 15 اردیبهشت ماه) در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل رقبای خود به مدال برنز رسیدند تا پرونده اولین حضور تیم امید در این مسابقات با سه مدال برنز بسته شود.

در مرحله نیمه نهایی وزن 75 کیلوگرم، محمد محشری مقابل جواهیر‌ اوماتالیف‌ از ازبکستان شکست خورد و به مدال برنز رسید. سیدعلی سیدصدری نیز در وزن 86 کیلوگرم حریف تمیرلان‌ موکاتیف‌ از قزاقستان نشد و از صعود به دیدار نهایی بازماند.

همچنین در وزن 92+ کیلوگرم رضا خلیل‌زاده با شکست مقابل جهانگیر زوکروف‌ از ازبکستان به مدال برنز رسید.

تیم بوکس امید کشورمان با 9 بوکسور در مسابقات آسیایی حضور داشت و هدایت این تیم برعهده علیرضا استکی بود.

پیش از این و در بخش جوانان، امیر اسماعیلی به فینال سنگین وزن رسیده بود که دوشنبه برای کسب مدال طلا با شهزود‌ پولوونوف‌ از ازبکستان روبه‌رو می‌شود و امیررضا سلطانی و امیررضا ملک‌خطابی‌ صاحب مدال برنز شدند.

3 نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب 3 مدال برنز
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب ۳ مدال برنز در قهرمانی آسیا
  • دعوت از ۲ کشتی گیر استان فارس به اردوی تیم ملی
  • دعوت از ۲ کشتی گیر فارس به اردوی تیم ملی
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • اسماعیلی فینالیست شد/ سلطانی و ملک‌خطابی به مدال برنز رسیدند
  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با ساسولو؛ احتمال استراحت فرانسوی‌ها مقابل گربه سیاه
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان