Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@19:24:06 GMT

پهپاد‌های یمن فرودگاهی در عربستان را هدف قرار دادند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۳۵۶۴

پهپاد‌های یمن فرودگاهی در عربستان را هدف قرار دادند

ارتش یمن اعلام کرد که پهپاد‌های انتحاری این کشور ۲ حمله گسترده به فرودگاه بین‌المللی اب‌ها عربستان سعودی انجام دادند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، پهپاد‌های ارتش یمن شامگاه پنجشنبه (۱۷ مرداد) فرودگاه بین‌المللی «أبها» واقع در جنوب عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با اعلام خبر این حملات گفت که پهپاد‌های انتحاری «قاصف کی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲» در دو نوبت به این فرودگاه حمله کردند که در اولین حمله، برج مراقبت فرودگاه با دقت هدف قرار گرفته است.

او در مورد حمله دوم نیز گفت که پهپاد‌های مذکور در این حمله اماکن حساس داخل فرودگاه اب‌ها را هدف قرار داده‌اند. سرتیپ سریع، هر دوی این حملات را گسترده و دقیق خواند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین تأکید کرد که عملیات شبانه پهپاد‌های یمن باعث شده است که پرواز‌ها در این فرودگاه سعودی متوقف شده است.

او در چرایی انجام این حملات به فرودگاه اب‌ها و سایر فرودگاه‌های سعودی گفت که حملات این چنینی در پاسخ به جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن و محاصره بیش از چهار ساله مردم این کشور صورت می‌گیرد.

سرتیپ سریع بار دیگر از غیرنظامیان و شرکت‌های سعودی خواست به صورت کامل از فرودگاه‌ها و مواضع نظامی نظامی عربستان سعودی فاصله بگیرند؛ چرا که این گونه مناطق و اماکن جزو اهداف قانونی برای پاسخ دادن به جنایت‌های سعودی است و در لیست «بانک اهداف نظامی» یمن برای حمله قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ارتش یمن پهپاد انتحاری حمله پهپادی عربستان سعودی ایران ایرتور محمود صارمی سروش رفیعی دیوان محاسبات کراسنویارسک آزادراه تهران شمال روز خبرنگار ینس استولتنبرگ حوزه های انتخابیه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس