Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس علاوه بر حمایت از رونق تولید نوشت‌افزار با طرح‌های ایرانی و اسلامی، از دستگاه‌های اجرایی خواستند تا زمینه‌های لازم برای تحقق این مهم را فراهم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در شرایطی که استکبار جهانی با تمام قوا به دنبال به انحراف کشیدن نسل جوان و نوجوان کشور است و از هر راهی برای تحقق این خواسته شوم استفاده می کند، حمایت و خرید از نوشت افزار ایرانی اسلامی می تواند راهی برای ترویج و شناساندن اسطوره‌ها و نمادهای ایرانی به جوانان و همچنین رونق تولید کسب و کار و بهبود معیشت کارگرانی باشد که این روزها چشم امیدشان حمایت مردم از تولیدات ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا دانش آموزان و خانواده‌ها می‌توانند برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در راستای تحقق شعار سال، علاوه بر نجات فرزندانشان از تهاجم بصری فرهنگ غربی با خرید نوشت افزارهای داخلی زمینه حل بسیاری از مشکلات را ایجاد کنند.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس: دولت جلوی واردات نوشت‌افزار خارجی را بگیرید

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص بازار نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، گفت: در سال‌های اخیر تولید نوشت‌افزار ایرانی رونق خوبی داشته و تا حدودی هم موردتوجه خانواده‌های ایرانی قرارگرفته است.

سلیمی اظهار کرد: البته برای اینکه استقبال مردم نسبت به خرید نوشت‌افزارهای ایرانی بیشتر از این چیزی که امروز است، بشود لازم است تولید کنندگان داخلی به کیفیت محصولات تولیدی توجه بیشتری داشته باشند، تا خانواده‌های ایرانی بیشتر برای خرید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ترغیب شوند.

وی با تأکید بر اینکه برخی از نوشت‌افزارهای موجود در بازار در قبضه نوشت‌افزارهای خارجی است؛ افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، به مصلحت نیست که ارز کشور به خاطر مسائل دست چندم(نوشت‌افزار خارجی) از کشور خارج شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی که در این خصوص انجام می‌دهد و در راستای حمایت از تولید جلوی ورود نوشت‌افزار خارجی را بگیرید.

سلیمی، به تأثیر خرید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در رونق تولید، کسب‌وکار و معیشت خانواده‌ها اشاره‌ای کرد و گفت: برای اینکه چرخ اقتصاد کشور بچرخد لازم است در هر بخشی کالای ایرانی خرید کنیم و در این زمان که فصل خرید نوشت‌افزار است با خرید کالاهای ایرانی می‌توان این صنعت را به سمت تولید و کار بیشتر سوق داد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس بیان کرد: در واقع می‌توان گفت با خرید نوشت‌افزار خارجی علاوه بر اینکه به گسترش بیکاری در کشور دامن می زنیم با کم شدن درآمد خانوارهای ایرانی به توسعه فقر و معطل مانده سرمایه ایرانی هم کمک کرده ایم.

وی اضافه کرد: خانواده های ایرانی با خرید نوشت افزار ایرانی حس تولید بیشتر را در تولید کنندگان داخلی تقویت می کنند که با تمام توان به فکر تولید با ظرفیت کامل باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تأثیر مخربی که محتوای غربی نوشت افزارهای خارجی بر روی دانش آموزان می گذارد اشاره‌ای کرد و گفت: به دلیل اینکه نوشت افزار خارجی متناسب با فرهنگ غربی طراحی و تولید شده اند یک نوع وابستگی فرهنگی را دانش آموزان از دوران کودکی و نوجوانی ایجاد می کند در حالی که ایران دارای فرهنگ و تمدن اسلامی است.

 

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار: مسئولان و خانواده‌ها به‌دنبال حمایت از نوشت‌افزار ایرانی باشند

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: حدود پنج سال است که مقام معظم رهبری در زمینه توجه به مسائل اقتصادی و نگاه به تولیدات داخلی تاکید دارند که این امر به تمامی وزارتخانه‌های مرتبط به صورت یک دستورالعمل ابلاغ شد که باید مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به وجود قانون ممنوعیت خرید کالای خارجی درصورت تولید مشابه داخلی، خاطرنشان کرد: در زمینه صنعت کلان، ابتدا توجه و توزیع کالای تولید داخل در اولویت قرار دارد که این امر می‌تواند بسیار برای رونق تولید موثر باشد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال‌های اخیر نوشت‌افزارهای ایرانی هم از نظر کیفیت، میزان تولید و همچنین طرح‌های متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در سطح بالایی قرار دارند.

نانواکناری تاکید کرد: همه مسئولان، خانواده‌ها و رسانه‌ها باید نسبت به حمایت از تولیدات داخلی در زمینه نوشت‌افزار ورود پیدا کنند که در این میان نقش صدا و سیما و مساجد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی یادآور شد: تولیدکنندگان نوشت‌افزار هم باید سطح کیفی، میزان تولید و طراحی خود را به بالاترین درجه افزایش دهند تا قدرت رقابت با محصولات خارجی را داشته باشند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر روند رو به رشدی در زمینه تولید و کیفیت نوشت‌افزار ایرانی داشتیم و با برگزاری نمایشگاه‌ها گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد و ذائقه خانواده‌ها هم به سمت محصولات ایرانی بیشتر شده است.

نانواکناری با اشاره به اینکه تمامی مسئولان امر باید جدیت لازم را در حمایت از نوشت‌افزارهای ایرانی داشته باشند یادآور شد: متاسفانه در برخی از مواقع قاچاق کالا ضربه‌های زیادی به محصولات داخلی می‌زند که امیدواریم مسئولان امر به این موضوعات توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی برای واردات موضوع‌بندی انجام داده و کالاها را با ارز نیمایی و ارز دولتی مشخص کرده است و باتوجه به اینکه نوشت‌افزار در داخل به اندازه کافی در داخل وجود دارد نیازی به واردات نیست.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محتوای نوشت افزارهای خارجی موجود در بازار آثار مخربی را به دنبال دارد خاطرنشان کرد: کشورهای غربی و آمریکا در زمینه رسانه، مدیا و همچنین نوشت‌افزار همیشه به دنبال اثرات منفی به کشور ما هستند و به دنبال الگوسازی غلط هستند.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس: در الگوسازی برای نسل جوان ناموفق بوده‌ایم/ مشکلات موجود از عدم اجرای قانون است

ضیاءالله اعزازی، عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، با اشاره به لزوم تقویت تولید داخل با موضوع نوشت‌افزارهای ایرانی اظهار داشت: اینکه رهبر انقلاب امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند، نشان از اهمیت تولید در همه بخش ها حتی مسائل فرهنگی نیز می شود.

وی گفت: شعار انقلاب اسلامی از ابتدا«استقلال آزادی»بود. استقلال شامل تمامی جوانب می شود از سیاست تا اقتصاد و حتی مسائل فرهنگی نیز زیرمجموعه استقلال کشور قراردارد. متاسفانه در حوزه مسائل فرهنگی غافل شده ایم.

نماینده مردم بناب خاطرنشان کرد: موضوع فرهنگ مهم تر از اقتصاد یک کشور است چراکه از طریق فرهنگ نیز میتوان اقتصاد یک کشور را تقویت کرد به طور مثال در نوشت‌افزارهای خارجی که وارد فرهنگ ایرانی اسلامی می شوند به طور ناخواسته نمادهای غربی را تبلیغ می کنیم بنابراین با جذب نسل جوان به فرهنگ غرب، رونق تولید جوامع غربی را رقم می زنیم.

رئیس سابق مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: در جامعه ما می توان موضوعاتی را به عنوان نماد قرار داد که در گذشته این سرزمین وجود داشته اند. 8 سال دفاع مقدس سرشار از نمادها و افراد پرآوازه‌ای هستند که هریک به تنهایی می توانند صدها برابر از نمادهای غربی با ارزشتر باشند، همچنین در تاریخ ایران، دانشمندانی وجود داشته اند که شهرت جهانی دارند و در بسیاری از مواقع جوامع علمی غرب آن ها را حتی بهتر از خود ما نیز می شناسند. در الگو سازی برای نسل جوان کشور ناموفق بوده ایم.

اعزازی یادآور شد: برخی در این تصور به سر می برند که علم و سواد وارداتی است و از خارج به این سرزمین ورود کرده، در حالی که ایران و اسلام مهد علم از گذشته تا به حال بوده است. به طور مثال عده ای روشنفکر چنین وانمود می کنند که «مسواک» فرهنگ اروپایی است در حالی که در منابع فقهی و روایات به طور متواتر تاکید شده است که مسواک زدن از سنتهای پیامبر اسلام(ص) بوده است.

وی با اشاره به نقش دولت و مجلس در تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی در مسائل آموزشی کشور گفت:  مجلس در این باره قوانینی از جمله قانون تقویت اشتغال زایی، بومی سازی علمی و برخی قوانین داخلی را به تصویب رسانده در نتیجه دراین موضوع خلاء قانونی نداریم حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این رابطه مصوباتی دارد. مشکلات فرهنگی کشور از عدم اجرای قوانین ناشی می شود.

 

نماینده ارومیه در مجلس: حمایت از تولید‌کنندگان نوشت‌افزار ایرانی موجب بی‌نیازی از واردات می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که حمایت از تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی در اولویت اقدامات دولت قرار گیرد، کشور بی نیاز از هرگونه واردات لوازم التحریر و نوشت افزار می شود.

نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اهمیت استفاده از نوشت افزار ایرانی و حمایت از کالای داخلی، اظهار داشت: در داخل کشور بسیاری از نوشت افزار و انواع لوازم تحریر با کیفیت تولید می شود که باید مورد حمایت مسئولان و عموم افراد جامعه قرار گیرد.

وی، با اشاره به حق تحصیل رایگان برای تمام ایرانیان، افزود: دولت می تواند با امکان خرید و توزیع نوشت افزار ایرانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، زمینه تحصیل رایگان بسیاری از کودکان مناطق محروم را فراهم کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۵ ماه قبل به رئیس جمهور، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و نیز وزیر آموزش و پرورش تذکر دادیم که نوشت افزار کودکان مناطق محروم را تهیه و به صورت رایگان توزیع کنید تا برخی خانواده ها به دلیل ناتوانی در تهیه نوشت افزار مانع تحصیل کودکان نشوند ولی هنوز اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.

وی، با تاکید بر نقش خودباوری و تقویت اعتماد به نفس محصلان با استفاده از نوشت افزارهای تولید داخلی، ادامه داد: کودکانی که تحصیل با این نوشت افزارها را تجربه می کنند اولا روحیه توانمندی ایران و تولید کننده ایرانی را یاد می گیرند و دوم اینکه موجب تقویت اعتماد به نفس محصل می شود.

قاضی پور، تاکید کرد: کودکی که از نوشت افزار ایرانی استفاده می کند به این باور «ما می توانیم» می رسد و با آن رشد می کند که ایرانی در هر عرصه ای می تواند حضور موفق داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حمایت دولت از تولیدکنندگان نوشت افزار باید بیشتر شده و به مرحله خودکفایی در زمینه تولید نوشت افزار برسیم، گفت: اگر از تولید کننده حمایت شود از این حمایت دلگرم و به سمت تولید بیشتر می رود ولی اگر ببیند دولت توجهی به تولید ندارد دلسرد می شود و تولیدات خود را کم می کند.

وی، ابراز کرد: یکی از کارخانه های تولید خودکار که نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد در حالت نیمه تعطیل بوده و نیاز به حمایت دولت دارد اگر حمایت شود می تواند بخش عظیمی از نیاز کشور به خودکار را تامین کند.

قاضی پور، افزود: دولت باید به واحدهای تولیدی که در حال حاضر فعال هستند و فعالیت شان اثبات شده، با ارائه وام های کم بهره به آنها کمک کند تا بتوانند چرخه کار خود را بچرخانند.

 

نماینده مردم نیشابور: ضرورت حمایت از لوازم‌التحریر ایرانی/ کمبودهای حوزه نوشت‌افزار باید حل شود

هاجر چنارانی در گفت‌وگو با صبح توس با اشاره به ایجاد هشتگی در فضای مجازی جهت حمایت از کالای ایرانی مخصوصاً نوشت‌افزار ایرانی گفت: به جد یکی از مدافعین تولید کالای ایرانی و مصرف آن، مخصوصاً لوازم‌التحریر که با قشر کودک و محصل در ارتباط مستقیم و تأثیرگذار است هستم.

وی تصریح کرد: معمولاً خانواده‌ها در شرایط فعلی صرفه‌جویی را ملاک رفتار اقتصادی خود قرار می‌دهند، من نیز سه فرزند محصل دارم و هر وسیله‌ای که نیاز داشته باشم قطعاً ایرانی خریداری می‌کنم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نه خودم و نه خانواده‌ام برند پوش و مصرف‌کننده کالای خارجی نیستیم و تا جایی که امکان داشته باشد از کالاهای ایرانی استفاده می‌کنیم.

چنارانی افزود: هنوز وضعیت دسترسی به نوشت‌افزار ایرانی در تمام نقاط ایران بررسی نشده است، این موضوع در کنار سرویس مدارس و لباس فرم از دغدغه‌های من است که آن را پیگیری می‌کنم.

وی عنوان داشت: چین به‌شدت بازار ایران را اشباع کرده است ولی باید با حمایت از کالاهای ایرانی از این صنایع مخصوصاً صنعت لوازم‌التحریر حمایت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس بیان داشت: در بخش حمایت عملی از نوشت‌افزار ایرانی کمک‌هایی که توسط بهزیستی و کمیته امداد به خانواده‌های نیازمند رسیده تماماً ایرانی بوده است.

چنارانی بیان داشت: تولیدات فعلی نوشت‌افزار و کالای ایرانی قطعاً جوابگوی نیاز کشور نیست و باید با حمایت از این کارخانه‌ها رونق تولید و اشتغال‌زایی در این بخش ایجاد کرد ولی باید روی آن کار کرد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بپذیریم که کمبودهای زیادی به‌خصوص در حوزه نوشت‌افزار داریم و برای حل آن تلاش کنیم، رقابت با چین با توجه به جمعیت و وضعیت ارزش پول این کشور سخت است ولی باید این موضوع به‌صورت جد در دستور کار قرار گیرد.

وی تأکید کرد: باید بررسی کرد که با توجه به وضعیت آب کشور، این صنایع در کدام مناطق و به چه میزان ایجاد شود، به نظر با توجه به شرایط کشور باید بررسی شود که آیا گسترش این صنعت نیاز است یا خیر؟ اعتقاد دارم در بعضی صنایع باید تولید به حدی باشد که تحریم آن آسیبی به مملکت وارد نکند ولی گسترشش آسیب بیشتری دارد.

چنارانی اظهار داشت: صداوسیما در برخی موارد عملکرد خوبی داشته، در رابطه با تبلیغ کالای ایرانی به نظر می‌رسد محکومیت صداوسیما کار درستی نیست و خیلی جاها این سازمان حمایت‌هایی خوبی را صورت داده است، شاید خواست مردم به آن سمت نبوده که صداوسیما به موضوع ورود کند. اگر همه به دنبال اشتغال جوانان هستیم باید حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

نماینده فارسان: تنوع نوشت‌افزارهای ایرانی مردم را راغب به خرید این محصولات می‌کند

علی کاظمی نماینده مردم شهرستان های فارسان، کوهرنگ، اردل و کیار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد:  ما باید بتوانیم تا جایی که امکان دارد کیفیت تولیدات داخلی خود را بالا ببریم و به استانداردهای جهانی آن را نزدیک کنیم تا مردم ما برای خرید و تولیدات داخلی بیشتر راغب باشند.

وی با اذعان بر اینکه مدتی است که  از نوشن افزارهای ما استقبال خوبی می شود بیان داشت: تولیدات نوشت افزارهای داخلی روز به روز تنوع گرفته و همین امر باعث شده دانش آموزان علاقه بیشتری به خرید از آن ها داشته باشند.

کاظمی با بیان اینکه برخی از وسایلی هستند که لازم است از آن ها استفاده شود عنوان کرد: ما نمی توانیم دانش آموزان را از برخی موارد از جمله نداشتن قلم و خودکار منع کنیم به خاطر همین باید کاری کرد که جای اینکه از نوشت افزارهای خارجی استفاده کنند باید از محصولات داخلی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما  از طریق نوشت افزارهای می توانیم مفاخر و آثار باستانی را نیز معرفی کنیم  اظهار کرد:  اگر بتوانیم از طریقی نسبت به معرفی مفاخر و شخصیت ها تلاش کنیم قطعا" موفق نیز خواهیم بود.

کاظمی با بیان اینکه برخی از کتاب ها  هستند که اول و آخر کتاب نسبت به معرفی مفاخر اقدام کرده است اظهار کرد: باید در اول دفتر های ایرانی نیز یک  زندگی نامه از برخی شخصیت های مهم آورده شود که دانش آموز ما را ترغیب کند که به دنبال شناسایی ان فرد باشد.

وی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان ما نیز باید  از برگ و جلد خوبی استفاده کنند بیان داشت: در این راستا باید فرهنگ سازی کاملی در بین هم دانش اموزان و هم خانواده های آن ها صورت گیرد که دیگر دنبال خرید لوازم خارجی نروند.

کاظمی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه های دولتی  نیاز است که از تولیدات داخلی استفاده کنند بیان داشت:  استفاده از تولیدات داخلی باید در تمام دستگاه ها رعایت شود تا همین امر موجب شود که چرخه تولید ما به عنوان یک الگو  در بین همه رواج پیدا کند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: نوشت افزارهای خارجی با محتوای مخرب برای فرزندان ایرانی مناسب نیست‏

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به لزوم حمایت از نوشت‌های ایرانی اظهار کرد: حمایت از نوشت افزارهای ایرانی را می‌توان از جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی و ... مورد بررسی قرار داد چرا که گاها ما می‌بینیم که پیامهای در نوشت افزارهای خارجی وجود دارد که برای دانش آموزان ما مناسب نیستند.

وی با تاکید بر اینکه خود حمایت از نوشت افزار ایرانی دانش آموزان ما را برای حمایت از کالای داخلی تربیت می‌کند، ابراز کرد: در بحث تولید داخل نیز حمایت از نوشت افزارهای داخلی می‌تواند به رونق تولید منجر شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواسته ما این است که تمام خانواده ایرانی از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی حمایت کرده و  خریداری کنند، گفت: این نکته را نیز باید مدنظر قرار داد که خرید و حمایت از نوشت افزارهای ایرانی برای کارگر ایرانی نیز پایداری شغل را به همراه دارد.

وی با اشاره استفاده از تولیدات داخلی باید از همان سنین پایین برای فرزندان مان فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: برای کمک به تولید کننده و کارگران این حوزه باید در این زمینه قدمهای محکمی برای حمایت از تولید داخل برداشت.

بیگدلی با بیان اینکه حدود 10 میلیون نفر در کشور ما مصرف کننده نوشت افزارها به صورت مداوم هستند، ادامه داد: جامعه هدف بالایی از این نوشت افزارها استفاده می‌کنند که به طور یقین در بحث تبلیغ فرهنگ ایرانی اسلامی و همچنین فرهنگ استفاده از کالای ایرانی موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نوشت افزارهای خارجی با محتواهای مخرب برای فرزندان ایرانی مناسب نیست، خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی کشور باید تمهیداتی بیندیشند که تولید کنندگان این حوزه بتوانند این بازار میلیونی را به دست گرفته و تولید را رونق دهند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرید نوشت افزار ایرانی مانع خروج ارز از کشور می‌شود، اظهار کرد: در شرایط این چنینی تحریم و فشار دشمن نباید در نوشت افزار که توانایی تولید داریم به خارج متکی باشیم.

 

نماینده مردم دامغان: صداوسیما مروج نوشت افزارهای ایرانی باشد/ منسوخ شدن استفاده از نوشت‌افزارهای خارجی در بین دانش‌آموزان

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مرآت، ضمن حمایت از برپایی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی، گفت: ایران در تولید نوشت افزار و لوازم آموزشی از قدمت بسیار بالایی برخوردار می باشد و در گذشته جزء یکی از صادرکنندگان نوشت افزار به کشور های همسایه بوده است.

نماینده مردم دامغان در ادامه افزود: روند تولید کالای داخلی به خصوص نوشت افزارها روز به روز رشد داشته و خوشبختانه شاهد تولید نوشت افزارهای باکیفیت در کشور هستیم.

حسن بیگی با اشاره به اینکه تقویت تولید داخلی و همچنین مطرح کردن اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری باعث رشد این صنعت شده است، اظهار کرد: با گران شدن ارز وافزایش تولید کالای داخلی با کیفیت، واردات این محصولات کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: با مصرف نوشت افزار در کل کشور و صادرات آن به کشور های همسایه مانند عراق، پاکستان، ترکیه و... این صنعت به یک صنعت ویژه تبدیل شده، چرا که مصرف آن در سطح کشور افزایش داشته است.

نماینده مردم دامغان با تاکید بر اینکه رونق این محصولات در حوزه اشتغال و معیشت بسیار اثر گذار است، گفت: ملت ایران به شدت نسبت به استفاده از نوشت افزار ایرانی علاقمند هستند.

حسن بیگی اذعان کرد: صدا و سیما  مروج نوشت افزارهای داخلی باشد و دولت، ستاد مبارزه با قاچاق برخورد جدی نسبت به واردات نوشت افزارها داشته باشند.

وی از منسوخ شدن استفاده از نوشت افزارهای خارجی در بین دانش آموزان خبر دارد و گفت:  تبلیغات نوشت افزارهای خارجی و معرفی شخصیت های آنان در کشور ایران، جایگاهی ندارد.

نماینده مردم دامغان تاکید کرد: امروزه استفاده از نوشت افزارهای ایرانی تبدیل به یک آرمان ملی شده است چراکه مرکز شورای اسلامی از هیچ نوع نوشت افزار خارجی استفاده نکرده و لذا همه ی نیازمندی های این مرکز از تولید داخل است.

وی عنوان کرد: امکان خودکفایی و صادرات در صنعت نوشت افزارها وجودد ارد چرا که اقلام تولید شده در کشور با تولیدات دیگر کشور ها قابل رقابت است.

 

نماینده اقلید در مجلس: استقبال مردم از طرح‌های خلاقانه نوشت‌افزارهای داخلی/ رسانه‌ها تبلیغ استفاده از تولیدات داخلی را تکلیف بدانند

دکتر سید حسین افضلی در گفتگو با شیرازه با بیان اینکه تولید کننده‌ها در حوزه نوشت‌افزار، هنرمندی و خلاقیت خوبی به خرج داده‌اند، گفت: استقبال مردم از کارهایی که با سلیقه و فکر انجام شده، زیاد است.

وی تحریم‌های جنایت‌ آمیز آمریکایی ها را فرصت طلایی برای رشد تولیدات داخلی دانست و افزود: در شرایطی که واردات کالا به کشور با دشواری زیادی همراه شده است اگر در مسیر تولیدات داخلی سنگ‌اندازی شود یا موانع برداشته نشود، کج سلیقگی است و ضرورت دارد تمام دستگاه ها کمک کنند تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند از این فرصت طلایی در راستای افزایش تولید و ارتقای خود نهایت بهره را ببرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص قوانین حمایت از تولید داخلی نیز توضیح داد: فضای حمایت از تولید و رفع موانع تولید در مجلس شورای اسلامی حکمفرماست و همه نمایندگان از هر طیف سیاسی که هستند برای حمایت از تولید تلاش می کنند و باید مشکلات تولیدکنندگان در هریک از کمیسیون های مربوطه پیگیری و رفع شود.

افضلی درخصوص راهکارهای ترویج استفاده از نوشت افزارهای ایرانی گفت: تولیدکنندگان باید به این باور برسند که تولیداتشان باید از لحاظ علم زیبایی شناسی و روانشناسی جذب کننده باشد.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید تبلیغات را باور داشته باشند و از ظرفیت آن استفاده کنند، اظهار کرد: رسانه های مکتوب و آنلاین و شبکه های مجازی باید تبلیغ ترویج استفاده از نوشت افزار ایرانی را تکلیف خود بدانند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابزارهای حکومتی نیز برای هدایت استفاده از تولیدات داخلی استفاده کرده‌ایم، گفت: می توان با بستن مالیات های سنگین روی واردات اجناسی که مشابه داخلی آن ها تولید می شود، قدرت رقابت تولیدات داخلی را افزایش داد.

وی در پاسخ به این سوال که قوانین ضمانت اجرایی ندارند و گاهی مسئول خرید ادارات دولتی خود را ملزم به خرید تولیدات داخلی نمی‌داند، گفت: باید مسئولین و سیستم های نظارتی در شناسایی و برخورد با افراد خاطی قوی تر عمل کنند و مجازات قانون شکنی به اندازه کافی بازدارنده باشد و برخورد با خاطیان کاملا محسوس باشد تا هزینه اقدام خلاف قانون از نظر آبرویی، مالی و ادامه خدمت در سازمان مربوطه افزایش یابد که دیگران به راحتی به سمت اینگونه مقرارت شکنی‌ها نروند.

 

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان: خرید نوشت افزار ایرانی اسلامی موجب رونق کسب و کار می‌شود

حمدالله کریمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان نوشت افزار ایرانی اسلامی موجب رونق تولید ملی می شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین محسنات ترویج نوشت افزار ایرانی اسلامی جلوگیری از خروج ارز جهت خرید کالاهای خارجی است.

وی افزود: دولت باید از تولید کنندگان داخلی نوشت افزار حمایت کند تا بتوانند با مشکلات کمتر محصولات خود را در بازار عرضه نمایند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدکنندگان واجب و از ضروریات است ، گفت: قطعا اگر کالای هم مشابه خارجی داشته باشد ما باید برای حمایت از تولید کنندگان از تولیدات داخلی خودمان استفاده کنیم و در این میان تولید کنندگان باید به کیفیت تولید توجه بیشتری داشته باشند.

کریمی ادامه داد: استفاده از نوشت افزار یا هر کالای دیگر تولید داخل تاثیر بسیار زیادی در تولید اشتغال و حمایت از کارگران ایرانی دارد و می تواند نقش موثری در رونق کسب و کار داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان بیان داشت: خانواده‌ها باید مراقب اهداف شوم دشمنان برای تسخیر ذهن فرزندان خودشان باشند زیرا همین حوزه نوشت افزار یکی از حوزه های است که دشمنان زیرکانه می خواهند ذهن فرزندان ما را با فرهنگ غربی تطبیق دهند.

به گفته کریمی استفاده از نوشت افزارهای داخلی علاوه بر اینکه به فرهنگ استفاده از تولید داخل کمک کرده ایم، تولیدکنند گان ترغیب می شوند میزان کیفیت روز به روز افزایش دهند و با روحیه بهتری خدمات را به مردم عرضه کنند.

 

نماینده مریوان و سروآباد: تولید نوشت افزار ایرانی باید یک اقدام اقتصادی مورد حمایت دولت باشد

مرادی نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی در این مورد در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت؛ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اگر ما از تولیدات داخلی استفاده کنیم و و موجب ترویج آن در جامعه شویم این امر در آینده باعث ایجاد سرمایه مولد در جامعه خواهد شد. که این امر ثاثیرات مثبت بر ایجاد اشتغال و رفع بی کاری خواهد گذاشت.

وی افزود: مسوولین اجرایی طی سالهای گذشته با برپایی نمایشگاه و تولیدکنندگان داخلی نوشت افزار در این حوزه پا به پای تولیدکنندگان خارجی وارد عرصه فروش این وسایل شدند و این در حالی است که نمادهای متعدد در محصولات تولید خارج از کشور که هیچ نوع همخوانی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد در حال گسترش است.

مرادی عنوان کرد: برخی از خانواده‌ها در هنگام خرید به موضوع خرید کالای ایرانی و متناسب با فرهنگ اسلامی توجهی ندارند و بیش‌تر ترجیح می‌دهند که مطابق با نوشت افزارهای خارجی وارد شده در بازار خرید کنند در حالی که این روزها به میزان قابل توجهی تولید لوازم‌التحریر بومی در ایران افزایش یافته که در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: تهیه و حمایت از نوشت افزارهای تولید شده در داخل در جامعه نیاز به فرهنگ سازی دارد که در این زمینه مشارکت و همراهی همه مسوولین و خانوادها را می طلبد.

مرادی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: امروز و با شرایط حاکم با رفتن به سمت افزایش کیفیت کالاها و تهیه و استقبال از آن قطعا آثار نامطلوب و شدید اقتصادی کمتری را تجربه خواهیم کرد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امیدواریم با توسعه فضاهای رقابتی در کشور و با دادن تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان در این حوزه مانع واردات و فروش نوشت افزارهای خارجی در داخل کشور شویم.

 

نماینده مردم سیرجان و بردسیر: وزارت آموزش و پرورش در جهت تهیه نوشت افزار ایرانی گام اساسی بردارد

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید قرار گرفته ایم، گفت: در این ایام شاهد افزایش بی رویه قیمت کاغذ در کشور هستیم؛ فلذا انتظار می رود که مسئولان امر در جهت تأمین نیازهای اولیه دانش آموزان همچون لوازم التحریر و سایر ملزومات بیشتر از گذشته همت داشته باشند.

وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که سالیان گذشته در راستای تأمین نیازهای دانش آموزان صورت می گیرد برگزار نمایشگاه های نوشت افزار ایرانی و اسلامی است که خوشبختانه اصناف گوناگون آمادگی کاملی را در جهت برگزاری با مجموعه فرهنگیان دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مدیران آموزش و پرورش در سطح وزارت خانه، استان ها و شهرستان ها در جهت تهیه اقلام ایرانی اسلامی مورد نیاز دانش آموزان گام های اساسی بردارند و در راستای دغدغه خانواده ها در زمینه فرهنگ سازی استفاده از کالای با کیفیت و کمیت ایرانی سریع تر اقدامات لازم انجام شود.

حسن پور بیان کرد: با توجه به موقعیت اشتغال کشور که این مسئله مهم محسوب می شود؛ اگر ما استفاده از کالای ایرانی را در دستور کار قرار دهیم می توانیم در جهت رونق تولید و اشتغال گام های اساسی برداریم و چنانچه در این راستا گام برداریم عملا به معیشت خانوارها کمک کرده ایم.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم به معیشت کارگران ایرانی کمک موثری داشته باشیم، همگان باید استفاده و حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار قرار دهیم.

 

نماینده جیرفت و عنبرآباد: پیروزی اقتصاد کشور و حمایت از کارگر ایرانی با تهیه لوازم التحریر داخلی ممکن است

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان با بیان اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید قرار گرفته ایم در خصوص حمایت از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی، گفت: زمانی که کشورمان در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن قرار گرفته است؛ ما می توانیم با تکیه بر توانمندی های داخلی در این جنگ پیروز شویم.

وی ادامه داد: امروزه دشمن در ابعاد مختلف با بکار گرفتن تمام توان خود و همچنین با استفاده از ایادی اش در منطقه می خواهد اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را فلج تا با این شگرد کشورمان را به زانو در بیاورد.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در چنین شرایطی ما خود را آماده جنگ کرده ایم و در این زمینه باید به تولید داخلی، کیفیت و بهینه سازی آن کمک کنیم و این امر میسر نمی شود مگر به همت ملت ایران.

کمالی پور افزود: در هشت سال دفاع مقدس تمامی مردم جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط مختلف کشور پای کار آمدند و نگذاشتند یک وجب از خاک این مرز و بوم به دست دشمن بیافتد؛ در حوزه اقتصادی نیز باید به همین صورت باشد؛ به این معنی که مردم و مسئولین همگان باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مسئولین باید اشرافی گری و حصارهای اطراف خود را بشکنند و در کنار مردم قرار گیرند، تصریح کرد: نمایندگان، وزراء و مسئولان در میدان عمل نشان دهند در کنار مردم هستند به عنوان مثال آنها نوشت افزار و ملزومات لوزام التحریر مدارس فرزندان خود را در نمایشگاه های نوشت و افزارهای ایرانی و اسلامی تهیه کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: با این اقدام مردم نیز پشت سر مسئولین قرار می گیرند و از تولیدات داخلی حمایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تضاد بین مردم و مسئولان باید برداشته شود، اظهار کرد: مردم سال های سال است که خود را نشان دادند و این بار مسئولین باید به سمت مردم بیایند و در کنار آنان قرار گیرند تا مردم از مسئولین الگو پذیری کنند.

کمالی پور تأکید کرد: اگر ما نوشت افزار ایرانی اسلامی خریداری کنیم و در اختیار فرزندانمان قرار دهیم مطمئنا به تولید داخلی و کارگران کشورمان کمک کرده ایم و این اقدام موجب پیروزی ما در جنگ تمام عیار دشمن در عرصه اقتصادی خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه راه مبارزه، مقاومت و پیروزی ما در میدان عمل تکیه بر توانمندی داخلی است، خاطر نشان کرد: راه نجات اقتصاد ما در جنگ اقتصادی دشمن تکیه بر توان داخلی و کمک به تولیدات داخلی در جهت رونق تولید و تحقق شعار سال است.

 

پیشنهاد عضو کمیسیون صنایع مجلس: خرید نوشت‌افزار ایرانی معادل صرفه‌جویی ارزی و اشتغال پایدار است

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: شعار امسال رونق تولید است و یکی از ظرفیت‌های تحقق آن استفاده مردم از کالاهای ایرانی است.

وی افزود: استفاده از کالای ایرانی از جمله نوشت افزارهای ساخت داخل به این معنا است که ما بتوانیم تولید را به حد اعلی و رونق برسانیم و اشتغال پایدار و ثابتی داشته باشیم که برای تحقق این مهم راهی جز مصرف تولیدات داخلی وجود ندارد.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین خرید کالای ایرانی نظیر نوشت افزارها به معنای ایجاد اشتغال پایدار برای کارگران است، اما مصرف کالاهای بیگانه با توجه به اینکه از نظر ارزی در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم سبب وارد شدن ضربه به تولیدات داخلی خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی کیا عنوان کرد: برای استفاده از تولیدات داخلی نظیر نوشت افزارهای ایرانی باید فرهنگ‌سازی شود تا جایی که استفاده از این تولیدات بتواند جایگاه خوبی بین مردم پیدا کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که مسئولین نیز باید نظارتی جدی داشته باشند تا تولیدات داخلی ما کیفی، ارزان قیمت و قابل رقابت با تولیدات خارج از کشور باشد.

وی افزود: بر روی نوشت افزارهای خارجی تصاویر نامناسبی دیده می‌شود، اما اگر این محصولات تولید داخل باشد بر اساس ساختارهای فرهنگی به درج تصاویری با مضمون صداقت، نماز و... خواهیم پرداخت.

حجت‌الاسلام حسینی کیا گفت: هر کسی با توجه به موقعیت خود می تواند گامی اساسی در راستای حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی از جمله نوشت افزارها بردارد.

وی عنوان کرد: مسئولان نیز می‌توانند واردات نوشت افزارهای خارجی را ممنوع کنند زیرا تولیدات داخلی کیفیت دارد و به اندازه نیاز داخلی تولید می‌شود یا حداقل تعرفه‌هایی سنگین بر روی واردات نوشت‌افزارهای خارجی اعمال کنند تا مقرون به صرفه نباشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همچنین باید از تولید نوشت افزارهای داخلی حمایت شود اگر آنها مشکلات سرمایه در گردش، بیمه‌ای یا مالی دارند نسبت به حل آن اقدام شود تا بتوانند به تولیدات خود ادامه دهند.

 

نماینده انزلی: خرید نوشت افزار ایرانی اشتغال و رونق معیشت کارگران را به همراه دارد

حسن خسته بند در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه باور پیدا کردن به ظرفیت های داخلی از اثرات مهم تحریم ها برای کشور ما بوده است، اظهار کرد: گرایش به سمت خزید نوشت افزار ایرانی بستر اشتغال زایی و رونق معیشت کارگران ایرانی است و هنرمندان جوان ما نیز به شیوه ایرانی و اسلامی طرح های خوبی می توانند خلق کنند و هنر ایرانی چند هزار ساله را پر رنگ  کنند.

وی با تأکید براینکه تهاجم فرهنگی را در حوزه نوشت افزار هم شاهدیم، تصریح کرد: با وجود فرهنگ چند هزار ساله متأسفانه مردم را به سمت تبلیغات غیر فرهنگی گرایش می دهند و در حوزه نوشت افزار دانش آموزان ما هم وارد شدند و در راستای اجرایی شدن شبیخون فرهنگی این کار را انجام دادند.

نماینده انزلی با اشاره به اینکه فرزندان این آب خاک همه با استعداد، هنرمند و باهوش هستند و می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد، به نقش رسانه ها در بحث فرهنگسازی و ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی به ویژه ترویج فرهنگ خرید نوشت افزارهای ایرانی در مقابله با شبیخون فرهنگی اشاره کرد و افزود: رسانه ها در این باب رسالت مهمی در بحث تشویق خانواده ها و دانش آموزان ما به ویژه در سال رونق تولید دارند.

خسته بند با تأکید برنقش دستگاه های مسئول و مجلس به عنوان دستگاه قانون گذار در بحث ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی به ویژه نوشت افزار ایرانی و اسلامی، اضافه کرد: مسئولان ما در هر سازمان و دستگاهی باید به ظرفیت های مهم داخلی باور و اعتقاد پیدا کنند و به فکر و هنر جوانان متخصص ایرانی اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان گذشته با نگاه غرب زدگی و تمایل به غرب و عدم باور به طرفیت های داخلی در بحث تقویت جریان شبیخون فرهنگی دشمن نقش داشتند، تصریح کرد: همه باید کمک کنیم و رسانه ها، صدا و سیما، مدیران و نمایندگان هم باید کمک کنند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس تمام تلاش خود را برای اجرای این کار انجام می دهد که هم اشتغال در داخل کشور را به همراه دارد و هم سپر دفاعی در برابر تهاجمات دشمن است.

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موجبات صادرات نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی را با توجه ویژه مسولان ذیربط خواهیم داشت تا کشور های دیگر هم شاهد هنر ایرانی در این بخش باشند.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس: باید جلوی واردات نوشت افزارهای خارجی را گرفت/ حمایت بیشتری از تولیدکنندگان داخلی صورت گیرد

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، حمایت از همه نوشت‌افزارهای داخلی و تمام مسیرهایی که عمق بخشیدن به مسائل فرهنگی داخلی می‌شود، یک ضرورت دانست و گفت: اگر بخواهیم از نگاه‌های وابستگی به غربی‌ها کاملاً پاسخ مناسبی بگیریم، راهش این است که ازنظر فرهنگی هم متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی اقداماتی در جهت تولیدات داخلی ازجمله نوشت‌افزارها داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اگر نتوانیم روی شخصیت دانش آموزان و نوجوانان کار کنیم که اهتمام به تولیدات داخل داشته باشند و شخصیت متناسب با آموزه‌های غربی شکل بگیرد، دیگر فرمان حرکت متناسب با فرهنگ غربی پیش می‌رود و این‌ یک آسیب است.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: ما سال‌ها از توجه به تولیدات داخلی غافل بودیم و امروز باید به این موضوع بیشتر توجه شود.

وی تأکید کرد: باید امروز روانکاوانه در حیطه مسائل نوجوانان و دانش آموزان برای تشویق به استفاده از نوشت‌افزارهای داخلی توجه شود و این امر در مسیر بالندگی و توسعه تولیدات داخلی مورد دقت همه مردم و تصمیم گیران قرار بگیرد.

رنجبرزاده گفت: البته باید با حمایت از تولیدکننده‌ها اقدامی صورت بگیرد که قدرت خرید مردم هم برای خرید نوشت‌افزارهای داخل بالا برود و گرایش به این سمت روان شود.

وی بابیان اینکه قانونگذار تنها حمایت روی نوشت‌افزار ندارد بلکه بر همه تولیدات داخلی اهتمام و توجه دارد، گفت: صنعت تولید نوشت‌افزارها حجم بزرگی از اقتصاد و اشتغال گسترده‌ای را می‌تواند در خود جای دهد، البته باید به‌صورت ریز و دقیق مراقبت کنیم که هیچ‌گونه وارداتی صورت نگیرد و از تولیدات داخلی حمایت شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس اذعان داشت: قانونگذار در راستای حمایت از تولید گام‌های بزرگی برداشته است که یکی از این حمایت‌ها شامل حال تولیدکنندگان نوشت‌افزارهاست.

 

نماینده پنج شهرستان استان یزد: لوازم‌التحریر وارداتی نسبتی با فرهنگ ایرانی ندارد

محمدرضا صباغیان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: استفاده از تولیدات داخلی در هر زمینه‌ای و هر نوع محصولی به اشتغال و رونق اقتصادی کمک می‌کند، و با توجه به اینکه امسال را نیز رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید نامگذاری کردند این مسئله اهمیت مضاعفی دارد.

وی ادامه داد: متقابلا هر چه ما واردات داشته باشیم -چه مجاز چه غیرمجاز مگر اینکه مواردی که ما در داخل تولید نداریم- می‌تواند به این اشتغال آسیب بزند و هم دچار مشکل کند و در رابطه با لوازم‌التحریر هم همین‌گونه است.

نماینده پنج شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته یک موضوع هم هست که تولیدکنندگان داخلی باید کیفیت کالاهایشان را بهتر کنند و همچنین روی تولیدات داخلی نظارت باشد و اگر این اتفاق بفیتد طبیعتا ما کالای بهتری خواهیم داشت و مشتری هم بیشتر خواهد شد و به رونق اقتصادی کمک می‌کند.

صباغیان خاطرنشان کرد: البته در بحث لوازم‌التحریر احساس می‌شود که برنامه مدون و مشخصی وجود ندارد، هم در زمینه قاچاق آن که وارد می‌شود و هم در زمینه اینکه باید به نحوی لوازم‌التحریر تولید شود که جذابیت داشته باشد و بتواند دانش‌آموزان و خانواده‌ها را ترغیب کند که از تولیدات بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به واردات نوشت‌افزار از خارج کشور و تلاش بیگانگان برای ترویج فرهنگ خودشان از این طریق، عنوان کرد: متأسفانه ما در این زمینه که تولیداتمان به گونه‌ای باشد که هم از نظر ظاهری جذاب و ترغیب‌کننده باشد و هم اینکه فرهنگ بومی ما را منتقل کند، کم‌کاری کرده‌ایم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اما متأسفانه وقتی محصولات خارجی وارد کشور می‌شود آن‌ها فرهنگ خوشان را به هر نحوی در تولیدات‌شان به ما عرضه می‌کنند، این در حالی است که آنچه در این حوزه از بیرون وارد می‌شود، اصلا با فرهنگ اسلامی ایرانی ما سازگاری ندارد.

صباغیان تأکید کرد: اگر تولیدات داخلی کیفیت خوبی داشته باشد و نظارت و فرهنگ‌سازی شود، طبیعتا با استقبال مواجه می شود و موجب می‌شود که مردم به استفاده از واردات ترغیب نشوند.

وی تصریح کرد: ما در این زمینه قانون داریم هم در منع قاچاق و هم در زمینه مباحث فرهنگی، اما متأسفانه قوانین رعایت نمی‌شود و مانند بقیه واردات و بقیه کالاها روی این هم نظارتی نیست.

صباغیان گفت: نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر موضوعی است که با کودک و نوجوان و جوان سر و کار دارد و می‌تواند در ابتدای کار بستری را فراهم کند که ما بعدا در زمینه فرهنگ و اعتقاداتمان آسیب ببینیم.

 

نماینده چابهار در مجلس: ساماندهی در تولیدات نوشت افزار پیشرفت اقتصاد و تولید ملی را در بردارد

عبدالغفور ایرانژاد، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به خرید نوشت افزارهای ایرانی در جامعه که مستلزم فرهنگ سازی است، افزود: چند سالی است که نوشت افزار با کیفیت داخلی و قابل رقابت با مشابه خارجی در کشور تولید می شود که برای کمک به رونق اقتصادی و توسعه فرصت های شغلی نیاز به حمایت نهادهای آموزشی دارد تا فرهنگ خرید کالای ایرانی بیش از پیش در جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی:کار و اقدام فرهنگی هزینه ‌بر است و وقتی دشمنان ایران اسلامی در زمینه تهاجم فرهنگی مبالغ هنگفتی را هزینه می‌کنند ما نیز باید برای تدافع هزینه و برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این زمینه نیاز به مشارکت و همراهی رسانه های خبری دیداری، نوشتاری، شنیداری و حتی فضای مجازی است.
 
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله فرهنگی دغدغه هر ایرانی است، گفت: کار و اقدام فرهنگی هزینه ‌بر است و وقتی دشمنان ایران اسلامی در زمینه تهاجم فرهنگی مبالغ هنگفتی را هزینه می‌کنند ما نیز باید برای تدافع هزینه و برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید خود را موظف به حمایت از کالای ایرانی بدانیم، افزود: خانواده های ایرانی با خرید نوشت افزار ایرانی حس تولید بیشتر را در تولید کنندگان داخلی تقویت می کنند که با تمام توان به فکر تولید با ظرفیت کامل باشند.
 
ایرانژاد ادامه داد: برای اینکه چرخ اقتصاد کشور بچرخد لازم است در هر بخشی از کالای ایرانی خرید کنیم تا رونق تولید، کسب و کار و معیشت خانواده تامین شود و با خرید نوشت افزار ایرانی می‌توان این صنعت را به سمت تولید و کار بیشتر سوق داد.
 
وی تصریح کرد: با افزایش استفاده از لوازم التحریر ایرانی علاوه بر اینکه شاهد رونق و افزایش تولید داخل  خواهیم شد شاهد بهبود معیشت کارگران ایرانی نیز می شویم و از خروج سالیانه میلیاردها ارز از کشور جلوگیری می‌شود.
 
نماینده مردم چابهار با اشاره به رفع مشکلات و حمایت از تولیدکنندگان این صنعت خاطرنشان کرد: برخورد جدی با قاچاق، وجود نظارت بر بازار نوشت افزار، حمایت از تولید کنندگان، پرداخت تسهیلات بانکی مناسب، در نظر گرفتن سهمیه مشخص برای محصولاتی از جمله کاغذ می توان کمک خوبی به تولید کنندگان لوازم التحریر و نوشت افزار انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع

سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بر لزوم بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب‌رسان به سلامت به قصد جدیت در اجرا تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالعظیم بهفر، گفت: قوانین منع تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت به مانند "حروف والی" در زبان عربی هستند که گرچه نوشته می‌شوند اما خوانده نمی‌شوند. لذا، به رغم اینکه قانون منع تبلیغات کالاهای آسیب رسان در رسانه ملی مصوب است و هر ساله کالاهای آسیب رسان و غیر مجاز اعلام می شوند اما اجرای جدی این قانون در محاق قرار می‌گیرد و شوربختانه شاهد جلوه نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها هستیم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی افزود: عدول از این قانون هم به روش‌های مختلف صورت می گیرد و ادعاهای غیر واقعی یا اغراق در معرفی محصول پاشنه آشیل بسیاری از تبلیغات است، گاهی عنوان عوض می شود، گاهی با ایما و اشاره محصول را تبلیغ می کنند که البته در پس این اقدامات یک ترس از قانون مشاهده می شود؛ اما با تساهل و مداراهای اخیر برخی از شرکت‌ها و نشان‌های تجاری با چراغ سبز رسانه ملی در چشم قوانین زل می زنند و آشکارا و مستقیم مخاطب را به مصرف محصولات آسیب رسان به سلامت دعوت می کنند.

 بهفر در همین ارتباط به برگزاری جلسات مشترک با مسوولان رسانه ملی اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با مسئولان رسانه ملی برگزار کرده‌ایم مهم‌ترین دلیل مدارا با تخلفات تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت را کم بودن بودجه و ضرورت اکتساب منابع مالی برای بقا و استمرار فعالیت ها عنوان می کنند که صحت سنجی این موضوع کار ارگان‌های بودجه ای است، اما آنچه اظهر من الشمس است اینکه "هدف نمی تواند توجیه گر وسیله باشد"؛ شیوع بیماری‌های مختلفی مثل سرطان حتماً با مولفه غذاهای مضر مماس است و حتماً تغذیه غیر سالم در بسط سبک زندگی اشتباه تاثیرگذار است.

وی افزود: طبیعتاً یکی از مهم‌ترین ناظران در کنار ارگان‌های دیگر، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است و ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی با کسانی هستیم که با تخطی از قوانین سلامت، جامعه را تهدید می کنند؛ اما فرد فرد جامعه نیز باید نسبت به سلامت خود حساس باشند و دست از مطالبه گری به انحا مختلف بر ندارد.

سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، در واکنش به برخی ادعاهای نادرست در تبلیغات محصولات غذایی، تاکید کرد: در حوزه تبلیغات محصولات غذایی گاهی اوقات ادعاهای نادرست و خلاف واقع مطرح می شود که برخی از آنها اصولا موضوعیت ندارد؛ مثلا درج عنوان بدون کلسترول روی روغن های نباتی نیز از این دسته تبلیغات محسوب می‌شود؛ چرا که روغن‌های نباتی در اصل فاقد کلسترول بوده و تنها در روغن های حیوانی وجود دارد.

بهفر گفت: درج عنوان بدون افزودنی روی شیرهای استریل نیز از این دست تبلیغات است؛ چراکه شیرهای استریل نیازی به افزودنی یا نگهدارنده ندارند، چون داخل آن میکروبی وجود ندارد.

وی افزود: به هر حال بسیاری از اسنک‌ها، روغن ها، انواع سُس، آب‌میوه ها و نوشیدنی هایی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم، محصول یا شرکت و برند را تبلیغ می کنند غیر قانونی هستند و نباید در رسانه ملی یا هر رسانه دیگر تبلیغات داشته باشد.

بهفر گفت: یکی از موضوعاتی که در تبلیغات کالاهای آسیب رسان وجود دارد و برخی آن را به عنوان یک چالش به حساب می‌آورند، کلی بودن دستورالعمل تبلیغات است که شاید بهتر باشد ارگان های مرتبط با این موضوع دستورالعمل را با شاخص های کمی قابل سنجش و اندازه گیری، به روزرسانی نموده و دستورالعمل جدید را با جدیت عملیاتی کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شورای سیاست‌گذاری سلامت صدا و سیما هم به عنوان فصل مشترکی در پیشبرد اهداف سلامت محور، می تواند در احیای اجرای قانون منع تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت در رسانه ملی نقش ایفا کند و ما هم آمادگی داریم تمامی امکانات خود در جهت اشاعه فرهنگ سلامت را در اختیار نهاد مهم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کشور قرار دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟