Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه واردات برنج خارجی در فصل برداشت محصول صادر نمی‌شود گفت: کشاورزان شالیکار نگران این موضوع نباشند. ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدباقر نوبخت صبح امروز در جمع خبرنگاران به انتشار خبر لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج خارجی اشاره کرد و در مورد آن اظهار داشت: در همین‌جا به تمام کشاورزان برنج‌کار شمالی اطمینان خاطر می‌دهم که قطعاً این واردات در فصل برداشت محصول انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور حمایت از کشاورزان و تولیدات داخلی را از جمله تأکیدات مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی خواند و عنوان کرد: قسمتی از نیاز بازار کشور به برنج باید از طریق واردات تأمین شود اما این فرآیند پس از برداشت محصول داخلی و برآورد میزان تولید امسال و نیاز فعلی بازار انجام می‌شود.

جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در گیلان حمایت از شالیکاران این استان در کنار توجه به حقوق مصرف‌کنندگان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: واردات برنج خارجی بر‌اساس مقدار نیاز بازار انجام خواهد شد و قطعاً این واردات در بازه زمانی برداشت محصول داخلی انجام نمی‌شود. 

‌معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال تحقق یک رشد پویای 8 درصدی در اقتصاد است ابراز داشت: مقرر شده در هر یک از استان‌های کشور جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی معرفی شود تا مشکلات و چالش‌های فرآروی تحقق این سیاست‌ها در مرکز هر استان با جدیت مورد بررسی قرار گیرد.

ایران در بدبینانه‌ترین حالت به واردات 500 هزار تن برنج نیاز دارد /‌ دلال‌ها 2 میلیون تن برنج وارد کشور می‌کنندسخنگوی هیئت رئیسه مجلس: اجازه واردات بدون ضابطه برنج را ‌نمی‌دهیم / کشاورزان برنج‌کار ‌نگران نباشندواکنش نماینده مردم رشت به لغو ممنوعیت واردات برنج / پای ‌رانت‌خواران پرقدرت در میان استواردات برنج آزاد شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور توسعه زیربناها و امکانات زیرساختی را از جمله مؤلفه‌های تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان گیلان اعلام کرد و گفت: تولید، اشتغال، گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مولد در این بخش‌ها اهدافی است که ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان به دنبال تحقق آن‌ها است.

نوبخت فراهم آوردن زیرساخت‌های ریلی و تکمیل خطوط راه آهن گیلان را از دیگر سرفصل‌های مهم اقتصاد مقاومتی در این استان برشمرد و عنوان کرد: بزرگ‌ترین هدف ما در حوزه توسعه خطوط ریلی، اتصال راه آهن قزوین - رشت به بندرانزلی و از آن‌جا به آستارا است که البته این کار با جدیت در حال انجام است. 

وی تکمیل مسیرهای جاده‌ای و آزاد‌راه‌ها در استان گیلان را زمینه‌ساز توسعه اقتصادی و گردشگری پایدار اعلام کرد و ابراز داشت: کار راه آهن گیلان به اعتقاد دولت نا تمام مانده است و امیدواریم در صورت تملک به موقع اراضی، مسیر ریلی رشت به انزلی را تا قبل از پایان دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در گیلان را جهت افزایش ظرفیت‌های اشتغال استان لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: معضل اشتغال و نبود فرصت‌های شغلی از جمله چالش‌های جدی گیلان است که می‌توانیم بخش بزرگی از آن را با توسعه ظرفیت‌های تولیدی صنعتی حل کنیم.

جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در گیلان ایجاد فضاهای گردشگری و ساخت مراکز اقامتی در اراضی اطراف ایستگاه راه آهن رشت را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا اراضی مذکور به مشاوران ذیربط سپرده شود تا طرح مناسبی را برای آن جهت ساخت هتل‌ها و مراکز اقامتی تهیه کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بحث گردشگری از ظرفیت‌های بسیار خوب استان گیلان محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: با توسعه خطوط ریلی، افزایش امکانات هتلینگ و با بهره‌برداری از زیرساخت‌های جاده‌ای می‌توان نخستین مؤلفه‌های لازم برای توسعه امر گردشگری را در استان گیلان به نحو احسنت تحقق بخشید.

انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: اقدامات نظارتی در زمینه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی مازندران به ویژه دشت هراز به طور مستمر انجام می‌شود و در همین راستا بیش از یک‌هزار پرونده مرتبط با چاه‌های کشاورزی حوضه آبریز هراز طی کمتر از ۲ هفته تعیین تکلیف و آماده صدور پروانه بهره‌برداری شد.

سید محمد موسوی با بیان این‌که برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در مازندران به مرز هشدار رسیده است، افزود: بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز مصارف کشاورزی در مازندران از سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود که ضرورت نظارت بر چاه‌های استان را بیشتر می‌کند و این نظارت در دشت هراز که بزرگ‌ترین دشت کشت برنج کشور است با توجه به تعداد چاه‌ها با جدیت و دقت انجام می‌شود.

وی افزود: حدود نیمی از برنج تولیدی مازندران در دشت ۱۰۰ هزار هکتاری هراز کشت می‌شود و بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز کشاورزان این دشت نیز در حال حاضر باید از چاه‌ها برداشت شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که ۴۴ هزار و ۷۷۶ حلقه چاه مجاز در دشت هراز وجود دارد، گفت: از این تعداد ۴۳ هزار و ۴۲۶ چاه مربوط به تأمین آب بخش کشاورزی است. حدود ۳۳ هزار حلقه چاه نیز در این دشت فاقد پروانه هستند.

به گفته موسوی نیاز آب کشاورزی دشت ۱۰۰ هزار هکتاری هراز که محدوده حدفاصل بابلرود تا آلش‌رود را در بر می‌گیرد سالانه یک میلیارد و ۲۶ میلیون متر مکعب است که ۳۵۶ میلیون متر مکعب از این میزان نیاز آبی کشتزار‌های دشت هراز از چاه‌ها و مابقی از منابع آب‌های سطحی تأمین می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که نظارت بر برداشت آب از چاه‌ها به طور مستمر انجام می‌شود، گفت: به منظور جلوگیری از برداشت بی‌ضابطه از چاه‌ها، رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تعیین تکلیف چاه‌های آمل و محمودآباد و بابل با قید فوریت در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرار گرفت که در روز‌های پایانی سال گذشته طی کمتر از ۲ هفته افزون بر یک‌هزار پرونده مربوط به متقاضیان برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی این حوضه آبریز تعیین تکلیف و آماده صدور پروانه بهره برداری شد.

وی با بیان این‌که حدود یک هزار چاه کشاورزی در مازندران برای ضابطه‌مند شدن میزان برداشت آب به کنتور حجمی نیز تجهیز شده‌اند، اظهار کرد: ۱۷۰ دستگاه از این یک‌هزار کنتور حجمی روی چاه‌های دشت هراز نصب شده است.

موسوی به ابلاغ شیوه‌نامه توامان مصرف آب و برق به همه شرکت‌های آب منطقه‌ای و توزیع برق استان‌ها از سوی وزارت نیرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: طبق این دستورالعمل مشترکانی که مصرف آب مازاد داشته باشند اگر اضافه برداشت‌شان محرز شود، برق‌شان در طول سال محدود و مشترکانی که فاقد پروانه هستند و از برق استفاده می‌کنند مشمول محدودسازی یا تغییر تعرفه برق می‌شوند.

دیگر خبرها

  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • (تصاویر) نشاکاری برنج در گیلان
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • عکس/ نشاء برنج در گیلان
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان