Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@15:37:40 GMT

بوشهر|سد قیزقلعه دشتی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۵۵۵۵

بوشهر|سد قیزقلعه دشتی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به روند ساخت سد قیزقلعه در شهرستان دشتی گفت: سد قیزقلعه با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی با حجم مخزن یک میلیون مترمکعب و ۳ میلیون مترمکعب حجم تغذیه سفره زیرزمینی امسال وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد. ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

حسین باشی‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتی با تاکید بر این نکته که اکنون بیش از 90 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد اظهار داشت: آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق خط آبرسانی با طول هزاران کیلومتر از دیگر استان‌ها تامین می‌شود که برای ایجاد منابع پایدار آب آشامیدنی برنامه‌های مهمی در استان تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ساخت سدهای مخزنی، اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن و حفر چاه‌های آب شرب را از برنامه‌های مهم برای ایجاد ظرفیت منابع آبی استان بوشهر برشمرد و گفت: اکنون بیش از شش سد مخزنی در استان بوشهر در حال اجراء است و این در حالی است که صدور مجوزهای آب شیرین‌کن با ظرفیت بالای 100 هزار مترمکعب صادر شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اجرای دو سد در شهرستان دشتی افزود: عملیات ساخت دو سد قیزقلعه و دشت پلنگ در دشتی عملیات اجرایی آن روند مطلوبی دارد که با تکمیل سدهای دشت پلنگ و قیزقلعه نیاز آبی به استان‌های همجوار کاهش می‌یابد.

باشی‌زادگان با اشاره به روند ساخت سد قیزقلعه در شهرستان دشتی گفت: سد قیزقلعه با 98 درصد پیشرفت فیزیکی با حجم مخزن یک میلیون مترمکعب و  3 میلیون مترمکعب حجم تغذیه سفره زیرزمینی امسال وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی، ارتفاع سد قیزقلعه 25.5 متر، حجم بدنه 32 هزار مترمکعب و حجم مخزن آن را یک‌میلیون مترمکعب دانست و تصریح کرد: طول تاج بند ذخیره‌ای قیزقلعه 220 متر است و می‌تواند سالانه سه میلیون مترمکعب آب را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد.

بوشهر| 700 میلیارد ریال برای اجرای سد خاییز تنگستان اختصاص یافت بوشهر|سد باغان با سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومانی ساخته می‌شود بوشهر| سد قیزقلعه شهرستان دشتی به‌زودی افتتاح می‌شود

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای بوشهربا بیان اینکه منطقه دشت پلنگ قطب مهم  کشاورزی شهرستان دشتی است گفت: با تکمیل  2سد دشت پلنگ و قیزقلعه ضمن تامین آب شرب سبب تقویت سفره‌های زیر زمینی 150 حلقه چاه و بهبود وضعیت کشاورزی شهرستان دشتی می‌شود.

باشی‌زادگان مساحت اراضی  کشاورزی در دشت پلنگ را بیش از سه هزار هکتار دانست و گفت: دشت پلنگ در فاصله 150 کیلومتری جنوب بوشهر قرار دارد که با تکمیل سد قیزقلعه تا پایان امسال وضعیت منابع آبی دشتی را پایدار می‌کند.

انتهای پیام/ ع

R41363/P/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در بازید از طرح‌های مرزی و بین‌المللی شهرستان خداآفرین افزود: سد قیزقلعه‌سی یکی از افتخارات بزرگ مهندسان داخلی که با اتکا به دانش و فن‌آوری بومی کشور ساخته شده، به طور کامل آماده بهره‌برداری است و سالانه ۲ میلیارد مترمکعب آب مرزی از طریق این سد، تنظیم‌گری و برای تامین آب حدود ۹ هزار هکتار اراضی پایاب در اختیار کشاورزان عزیز قرار می‌گیرد.

وی ایجاد کریدور ارس ـپایانه مرزی آق‌بندـ را نشانه نگاه راهبردی دولت به شهرستان مرزی خداآفرین دانست و گفت: اجرای این طرح افزون بر توسعه و پیشرفت این منطقه به‌ویژه در حوزه گردشگری، ترانزیت و اشتغال؛ زمینه رشد و رونق منطقه آزاد ارس مرکز خداآفرین را نیز فراهم خواهد کرد.

رحمتی با اشاره به اینکه ساخت ۱۰۷ کیلومتری مسیر راهبردی کریدور ارس، از مطالبات مردم و رئیس جمهور است اضافه کرد: با برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، قسمت قابل توجه این طرح در کمترین زمان و تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

 

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • سرعت گرفتن اجرای طرح‌های مرزی در خداآفرین
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد