Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهدمقدس گفت: فاز نخست خط ۳ قطار شهری مشهدمقدس سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود. ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا کلائی ظهر امروز در مراسم افتتاح رسمی ادامه مسیر خط دو قطارشهری از میدان شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه (پیروزی) و آغاز عملیات اجرایی خط چهار قطار شهری مشهد که با حضور معاون اول رییس جمهور، استاندار خراسان رضوی، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر و نمایندگان مشهد در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: در مجموع 83 کیلومتر خطوط قطارشهری برای مشهد تعریف شده که اکنون با بهره برداری از 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 کیلومتر دیگر از خط دو نیمی از این میزان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه امروز ارتباط شمال و جنوب شهر از طریق قطارشهری برقرار شد، اظهار کرد: یک سال و نیم پیش وعده دادیم ادامه خط دو قطارشهری را تا ایستگاه پایانی تیرماه به بهره برداری برسانیم که به این وعده عمل کردیم.

کلائی اضافه کرد: بهره برداری از 3.5 کیلومتراز ادامه خط دو از این جهت اهمیت دارد که این کار در شرایط تحریم و تلاطم بازار ارز و با تلاش همکارنم در مدیریت شهری، هماهنگی و کمک همه دستگاه ها از جمله پیمانکار، استانداری و نمایندگان مجلس انجام شد که این موضوع می تواند الگویی برای سایر شهرها باشد. 

عملیات اجرایی خط 4 قطار شهری مشهد با حضور جهانگیری کلید خوردخط 4 قطار شهری مشهدمقدس با حضور معاون اول رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شودآغاز عملیات اجرایی شفت خط 4 قطار شهری مشهد

شهردار مشهد با اشاره به اینکه اجرای خط دو 3300 میلیارد تومان هزینه داشته است، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که فاز اول خط سه قطارشهری مشهد را نیز که تاثیر زیادی بر ترافیک هسته مرکزی شهر دارد نیز تا سال 1400 اجرا کنیم که در این مسیر به حمایت های دولت، استانداری و سایر دستگاه ها نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تاکنون به اجرای خطوط قطارشهری مشهد کمک کرده اند، اظهار کرد: انتظار داریم این کمک ها بیشتر شده و پیمانکار نیز در این مسیر بداند که عزم ما و مدیریت استان این است که تحت هر شرایطی فاز اول خط سه قطار شهری را تا 1400 آماده بهره برداری کند.

وی ادامه داد: شورای پنجم و مدیریت شهری از ابتدا به دنبال توسعه عدالت شهری بوده و معتقدیم توسعه خطوط قطارشهری مظهر عدالت شهری است که با ایجاد نظم، همسانی و استفاده گروه های مختلف به نوعی عدالت شهری را برقرار کند.

کلائی با اشاره به این که قطارشهری به نوعی یک رسانه است، افزود: می توانیم در سفرهایی که شهروندان با قطارشهری انجام می دهند، آموزش های لازم را برای یک زندگی شهری بهتر به آنها ارائه داده وآن را به سفری پربار تبدیل کنیم.

 انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.
 
داعی افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است؛ پروژه قطار حومه‌ای «مشهد-گلبهار-چناران» در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد