Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در ژنو روز جمعه درباره روندهای هشدارآمیز در خلیج فارس هشدار داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «شاهد روندهای بسیار هشدار آمیز در خلیج فارس هستیم: «تشدید اختلافات میان برخی کشورها،عدم تمایل آنها برای گفت‌وگو با یکدیگر، افزایش حضور نظامی خارجی و تمامی اینها تهدید جدی برای افزایش تنش‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه نیازمند دستور العمل مثبتی است.»

اولیانوف در ادامه افزود:« به همین دلیل است که روسیه کمتر از یک ماه پیش مفهوم ارتقا یافته امنیت جمعی در خلیج فارس را اعلام کرد که شامل پیشنهادات جدی درباره چگونگی فائق آمدن بر گرایش‌های منفی از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی به جای گفتارهای خصمانه و اقدامات نظامی است.»

 

هشدار روسیه درباره روندهای هشدار آمیز در خلیج فارس در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن چند روز پیش از بیش از ۶۰ کشور برای شرکت در یک ائتلاف دریایی با هدف ادعایی محافظت از تردد کشتی‌ها در خلیج فارس دعوت به عمل آورده است. 

انگلیس یکی از معدود کشورهایی است که روز دوشنبه گذشته از تشکیل ائتلافی مشترک با آمریکا با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس حمایت کرده است.

چند روز پیش نیز  سند مفهوم امنیت جمعی در خلیج فارس که توسط روسیه مطرح شده بود در سازمان ملل منتشر شد.

بر اساس گزارش‌ها، اصول اصلی این مفهوم بر این موارد تاکید دارد: «رویکرد گام به گام، چند جانبه گرایی و رعایت دقیق قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قعطنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل.»

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی شرکت صبا فولاد خلیج فارس، احسان رسولی اظهار داشت: صبا فولاد خلیج فارس در فروردين ماه سال جاری موفق به تولید ۱۳۱ هزار و ۸۱۱ تن بریکت گرم شد.

معاون بهره برداری شرکت صبا فولاد خلیج فارس ادامه داد: با ثبت این رقم، این شرکت رکورد جدیدی را در تولید ماهانه خود به ثبت رساند و از رکورد قبلی ماهانه این شرکت که ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ تن بود، عبور کرد.

دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • تمجید دروسی از آزمون
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس