Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌فرماندار پیشوا گفت: در حال حاضر محصولات صیفی و گلخانه ای شهرستان پیشوا به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

‌به گزارش ایسنا، حسین عباسی در حاشیه بازدید از گلخانه های پرورش گل زینتی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه بیان کرد: ۶۵۰ بهره بردار کشت گلخانه ای در پیشوا سالانه ۳۹۰ هزار تن محصولات گلخانه ای تولید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه محصولات صیفی و گلخانه ای شهرستان پیشوا به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می گردد، افزود: گلخانه داران به تولید گل های زینتی با توجه به ریسک پذیری بیشتری که دارد، کمتر ورود کرده و در حال حاضر سالانه حدود دو میلیون شاخه گل از شهرستان پیشوا به دیگر کشورها صادر می شود.
 
فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به اعطای تسهیلات با نرخ سود ۹ درصدی دولت به گلخانه داران، گفت: قرار است با استفاده از همین تسهیلات، ۲۰ هکتار به سطح زیر کشت واحد تولید گل های زینتی اضافه شود که بی شک در اقتصاد منطقه تاثیرگذار بوده و موجب تشویق سایر گلخانه داران خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: عمده مشکل کشاورزان پیشوا در مباحث اعتباری و مالی است و اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به این بخش می تواند انگیزه فزاینده ای برای فعالان حوزه کشاورزی به ویژه گلخانه داران ایجاد نماید.
 
عباسی افزود: در شهرستان پیشوا مشوق های مختلفی چه در بحث تسهیلات دولتی و چه در بخش همکاری های محلی و درون شهرستان انجام می گیرد و تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا موانع را از سر راه سرمایه گذار برداشته و زمینه رونق اشتغال و تولید را در منطقه فراهم نماییم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب