Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@10:51:41 GMT

چرا باید به فرزندان‌مان پول بدهیم؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۲۲۸۵

چرا باید به فرزندان‌مان پول بدهیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، تربیت مالی مانند هر حوزه تربیتی دارای اولویت توجه است. در همین هفته نامه مباحث زیادی را درباره روان شناسی و تربیت کودک بیان کرده ایم که در آن به اهمیت تربیت مالی کودک پرداخته ایم. در این نوشتار قصد بازگو کردن دوباره آن ها را نداریم. اما چیزی که باعث شد دوباره درباره این مبانی با شما سر صحبت را باز کنیم دغدغه به جای یکی از مخاطبان بود که احساس می کرد کودکان به واسطه دریافت مزد از والدین برای انجام کارها پولکی بار می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیام را می توانید در آخرین صفحه و در قالب حرف های مردم بخوانید.

در این مجال نتایج مصاحبه ای کوتاه با خانم مریم گل محمدی، روان شناس در حوزه کودک را می خوانید.

انجام وظایف خانه یکی از مهم ترین روش هایی است که می توانیم به وسیله آن کودکان را مسئولیت پذیر و کاری بار بیاوریم. کارهای منزل دارای چند ویژگی هستند که مهم ترین آن ها تکراری و مداوم بودن آن هاست. یعنی انجام این کارها یک بار برای همیشه نیست! و هر روز ظرف های کثیفی در سینک هستند که شما باید آن ها را بشویید یا  این که پلاستیک های زباله هر شب باید بیرون از خانه بروند... همین تکرار باعث می شود که بچه ها در انجام مسئولیت های شان هم مهارت لازم را به دست بیاورند و هم در بعد روان شناسی صبور بار بیایند. اما این که این کار را با گرفتن دستمزد برای کودکان و نوجوانان شیرین تر کنیم نیز مشکلی ندارد. اول از همه این که زمانی که به ابعاد مهم تربیتی کمک کودکان در خانه بدانیم متوجه می شویم که دادن تشویقی برای انجام بیشتر و بهتر مسئولیت ها اصلا بد نیست. در گام دوم باید در نظر داشته باشیم که همه کارها دارای ارزش هستند. گاهی ارزش ها عیان هستند مانند پولی که در ازای تعمیر کولر منزل می دهید اما بعضی از خدمات دارای ارزش نهان هستند، مانند تمام کار های خانه که چون در قالب خانگی انجام می شود پول و دستمزدی برایش تعریف نشده است و این در حالی است که اگر همان کارها را در قالب خدمات بیرون از خانه ببینید، متوجه می شوید که هر کار در خانه تا چقدر پس انداز

در بر دارد. پول دادن به فرزندان در ازای کارهای کوچک خانه اولین نتیجه ای که دارد این است که کودکان ارزش کارهای کدبانوی خانه را می فهمند و این موضوع در تحکیم روابط خانوادگی نیز تا حد زیادی موثر است. این موضوع بسیار روشن است که کودکان امروز ما زن و شوهر های آینده هستند. اگر فرزندان از همان دوران کودکی در کنار محاسبه ارزشی فداکاری ها در خانه به یک محاسبه مالی کار های خانه نیز بپردازند، ریشه بسیاری از تحقیر ها و توقعات بی جا در زندگی مشترک آینده شان خشکیده می شود. نکته دیگر در بحث کارهای تابستانی کودک این است که اگر والدین واقعا نگران پولکی شدن فرزند شان هستند می توانند مشاغلی که کودک شان واقعا از آن نفرت دارد مانند بردن زباله ها یا نگهداری از یک حیوان خانگی را فقط با مشوق های مالی و بقیه وظایف کودکان شان را فقط با مشوق های کلامی حمایت کنند.

در گام بعدی خانواده ها می توانند انجام وظایف خانه را به عنوان پله ابتدای آشنایی کودک با کار و دستمزد قرار دهند و همین موضوع را نیز به فرزندان خود یادآور شوند و در گام های بعدی که بچه ها به مهارت لازم دست یافتند و توانستند برای بیرون از خانه هم آن کار را انجام دهند ( مثل باغبانی) آن ها را به گرفتن دستمزد تشویق کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پول فرزندان تربیت کودک درآمد ماهانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند