Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@22:52:42 GMT

واکنش تند دختر بروس لی به یک فیلم +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۲۳۰۵

واکنش تند دختر بروس لی به یک فیلم +تصاویر

به گزارش جهان نيوز، دختر بروس لی به تازگی در واکنش به فیلم جدید کوئنتین تارانتینو یعنی روزی روزگاری در هالیوود نسبت به تصویر نشان داده شده از پدرش در این فیلم واکنش نشان داده است. او در مصاحبه‌ای مسخره کردن پدرش توسط این کارگردان برجسته انتقاد کرده و از این بابت ناراحت شده است. در ادامه جزئیات صحبت‌های تند شانون لی درباره فیلم سینمایی روزی روزگاری در هالیوود که بر روی پرده سینما‌ها قرار دارد را در نیک صالحی بخوانید

انتقاد دختر بروس لی از فیلم روزی روزگاری در هالیوود
دختر بروس لی نیز اعلام کرده که نظر خوبی نسبت به آخرین فیلم کوئنتین تارانتینو ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانون لی، دختر ۵۰ ساله بروس لی، بازیگر و استاد ورزش‌های رزمی، اخیراً در مصاحبه‌ای با مجله TheWrap اعلام کرده که تماشای «به سخره گرفته شدن» پدرش توسط تارانتینو در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a. Time in Hollywood) باعث دلسردی و ناراحتی او شده است.

بروس لی تنها یکی از ده‌ها شخصیت واقعی است که در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» به تصویر کشیده شده اند، فیلمی که داستان آن در سال ۱۹۶۹ در شهر تینزلتون رخ داده و در شرایطی که خانواده مانسون به یک سری قتل‌های وحشیانه دست زدند روایت می‌شود.

در این فیلم، مایک موه، بازیگر فیلم «مبارز خیابانی: مشت قاتل» (Street Fighter: Assassin’s Fist) نقش بروس لی را بازی می‌کند که در یکی از صحنه‌ها در مقابل شخصیت کلیف بوث، با بازی برد پیت، در یکی از سکانس‌های واقعی سریال «زنبور سبز» (The Green Hornet) در حال مبارزه است.

این دو شخصیت دو بار در این سکانس و با خشونت تمام و کلمات رکیک مقابل یکدیگر ایستاده و مبارزه می‌کنند در حالی که بسیاری نظاره گر آن‌ها هستند. لی در دور اول مبارزه پیروز می‌شود در حالی که در دور دوم این بوث است که لی را شکست می‌دهد و دور سوم مبارزه نیز قبل از مشخص شدن شخص پیروز، متوقف می‌شود. وقتی که شانون «روزی روزگاری در هالیوود» را در هفته اول نمایشش دید، سالن را با دلسردی ترککرد، زیرا به نظر او تارانتینو پدرش را «یک شخصیت بدجنس مغرور که بسیار خود را شکست ناپذیر می‌دید» و لاف زنی که هنگام کار با یک بدلکار مبارزه می‌کرد به تصویر کشیده است.

او می‌گوید که بروس لی همواره باید سخت‌تر از دیگران کار می‌کرده و خود را به دیگران ثابت می‌کرده است، زیرا بازیگران آسیایی آمریکایی در دهه ۱۹۶۰ هالیوود شرایط بسیار سخت تری نسبت به بازیگران سفید پوست داشته اند.

شانون ادعا می‌کند که در آن دوران، رسیدن به موفقیت برای بازیگران رنگین پوست بسیار سخت‌تر از بازیگران دارای نژاد سفید و قفقازی، مانند شخصیت‌های ریک دالتون (لئوناردو دی کاپریو) و بدلکارش، کلیف بوث بوده است.

او می‌گوید که اگر چه می‌تواند دیدگاه تارانتینو در «روزی روزگاری در هالیوود» را برای خلق نوعی «فانتزی خشم» بین شخصیت سفید پوست داستان و بروس لی درک کند، اما از این موضوع کهتارانتینو نیز با بروس لی «به همان شیوه رفتار هالیوود سفید با او در دورانی که زنده بود» رفتار کرده او را آزرده است: «من تمام منطقی که پشت آنچه که در فیلم به تصویر کشیدهشده وجود دارد را به خوبی درک می‌کنم.

درک می‌کنم که این دو شخصیت ضد قهرمانان هستند و این نوعی فانتزی خشم از چیزی است که رخ می‌هد… و آن‌ها در حال به تصویر کشیدن دورانی هستند که به وضوح مقدار زیادی نژادپرستی و محرومیت در خود داشت. درک می‌کنم که می‌خواستند شخصیت برد پیت را یک شخصیت بسیار سرسخت به تصویر بکشند که بروس لی را کتک می‌زند». شانون در ادامه می‌گوید که تارانتینو شاید می‌خواسته تصویر نادرست و کلیشه‌ای که از بروس لیوجود داشته مبنی بر این که همیشه دنبال مبارزه و دعوا بوده را تغییر دهد، اما در این هدف شکست خورده است.

شانون ادعا می‌کند که پدرش هیچ علاقه‌ای به مبارزه و دعوا کردن در خارج از دنیای هنر‌های رزمی نداشته و برای وارد نشدن در دعوا و درگیری به شدت تلاش می‌کرد.
وی در این باره می‌گوید: «ماجرا اینطور نبود… او با یک مرد بدجنس مغرور روبرو می‌شودکه بشدت لاف زن است و نه مردی که باید سه برابر دیگران تلاش می‌کرد تا به چیزیدست یابد که خیلی طبیعی در اختیار دیگران قرار می‌گرفت. خیلی سخت بود که در سالن بنشینمو به خنده افراد به پدرم گوش بدهم. اینجا او کسی است که لاف زنی می‌کند و کسیاست که برد پیت را به چالش دعوت می‌کند؛ که آن کسی نیست که او [بروس لی]بود».

او همچنین به عدم دقت و صحیح بودن تصویر فیزیکی ارائه شده از بروس لی در فیلم نیز اشاره می‌کند: او با سبک مو و عینک‌هایی نشان داده می‌شد که نماد دهه ۱۹۷۰ بود در حالی که «زنبور سبز» در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۶۸ منتشر شد.

شانون که هنگام مرگ پدرش در سال ۱۹۷۳ تنها ۴ سال سن داشت، از طریق وبسایت BruceLee.com، یک پادکست و بنیاد بروس لی سعی کرده که نام و افتخارات پدرش را زنده نگه دارد. او می‌گوید که تلاش دارد آگاهی در مورد اینکه بروس لی به عنوان یک انسان کی بودهو چگونه زندگی کرده است را بالاتر ببرد، چیزی که به گفته او در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» با ارائه تصویر یک «کیسه بوکس مغرور» از پدرش مورد بی احترامی قرار گرفته است.

وی همه تقصیر را به گردن کوئنتین تارانتینو به عنوان کارگردان فیلم می‌اندازد و نه بازیگر نقش بروس لی. شانون می‌گوید که اعتقاد دارد شخصیت ارائه شده در پدرش در فیلم تارانتینو یک کاریکاتور است هر چند موه توانسته به خوبی سبک رفتار و صدای لی را به تصویر بکشد.

همچنین او می‌گوید که هیچ یک از شخصیت‌های واقعی دیگر فیلم مانند شخصیت پدرش مورد بی مهری و تمسخر قرار نگرفته اند و این موضوع باعث آزردگی او می‌شود. با این وجود، «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو هم در باکس آفیس وضعیت خوبی دارد و هم مورد استقبال اکثر منتقدان قرار گرفته و هم بهترین فروش را در هفته اول اکران در میان فیلم‌های تارانتینو داشته است.

منبع:روزیاتو کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد

قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آن‌ها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.

با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

دیگر خبرها

  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد
  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • تصادف رانندگی وزرای اسرائیلی سریالی شد | فیلم دومین تصادف
  • واکنش یک چهره‌ی سیاسی به تاریخ‌سازی دختر دونده ایرانی
  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • من، مادرم، خواهرم و برادرم را سلاخی کرده‌ام!
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • ادعای جالب دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش