Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@01:40:21 GMT

افزایش سردخانه‌های خرما در سراوان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۳۱۶۱

افزایش سردخانه‌های خرما در سراوان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: تا پایان شهریور امسال ۳هزار تن به ظرفیت سردخانه های خرمای شهرستان سراوان افزوده خواهد شد.
 به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، شیرزاد کمالی افزود: از ابتدای سال جاری با آغاز عملیات اجرایی ساخت دو واحد سردخانه در این شهرستان ۳هزار تن ظرفیت سردخانه خرمای شهرستان افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰درصدی  سرد خانه‌های در حال ساخت گفت: جهت اجرای این دو واحد سردخانه ۴۸میلیارد ریال سرمایه گذاری شخصی هزینه  شده است.
شیرزاد کمالی با توجه به ظرفیت تولید خرما در سراوان، توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر از سطح ۱۱هزار و۲۸۰هکتار نخلستان‌های دیم و آبی شهرستان بیش از ۳۸هزارو۱۷۰تن انواع خرما برداشت وروانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.             
وی تصریح کرد: تعداد ١١ واحد سردخانه فعال تحت پوشش جهاد کشاورزی در شهرستان با ظرفیت ١٨٦٤٠ تن شامل (٦٢٠٠ تن سردخانه و فضای انبارداری و ٣٨٠٠ تن فراوری و ٨٦٤٠ تن بسته‌بندی ) مشغول به فعالیت هستند که با تکمیل طرح‌های در دست اجرا ظرفیت این واحدها به ۲۱هزارو۶۴۰تن خواهد رسید.
وی گفت: از دو واحد سردخانه در حال ساخت در سراوان، یک واحد با ظرفیت  ۱۵۰۰تن در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جهاد کشاورزی خرما سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان سردخانه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های ورزشی باغ جنت شیراز و سایر ظرفیت‌های ورزشی شهرداری منطقه ۴ شیراز گفت: در این بازدید از طرح‌های ورزشی در دست اجرا از جمله زمین فوتبال و والیبال ساحلی به همراه سایر فضاهای ورزشی همانند ورزش‌های توپی، راکتی و پیست دوچرخه سواری و اسکیت، مسیر پیاده‌روی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی باغ بوستان بزرگ جنت بازدید شد.
مصطفی کیانی رحیمی افزود: این بوستان به عنوان یک ظرفیت زیست کیفی منطقه چهار شهرداری باید حفظ و صیانت شود و توسعه‌های متناسب با کارکرد آن صورت گیرد.
عضو شورای شهر شیراز افزود: در شورای ششم اسلامی مصوبه‌های خوبی را در توسعه ورزش و سلامت عمومی داشتیم که از جمله آن در منطقه ۴ می‌توان به ساخت۲ زورخانه در بوستان نوید محمدی و در  باغ جنت با عنوان زورخانه مرکزی شیراز اشاره کرد.
او گفت : اعتبار لازم برای ساخت این زورخانه‌ها از جمله زورخانه مرکزی پیش‌بینی و به تصویب شورا رسیده است که امیدواریم بتوانیم پیمانکار را مشخص و این طرح تا پایان دوره شورای شهر به اتمام برسد.
شهردار منطقه ۴ شیراز هم با اشاره به بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از باغ بزرگ جنت گفت: امیدوارم در آینده به یک پارک بزرگ با امکانات مجهز ورزشی تبدیل شود.
حسام‌الدین اسدزاده افزود: این بوستان پارک، با زیرساخت خوب ورزشی خواستگاه بسیاری از جوانان و ساکنان شیراز است که شهرداری در آن عملیات احداث و توسعه زمین‌های ورزشی از جمله زمین فوتسال و والیبال را در برنامه قرار داده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند