افول جایگاه زن در تمدن آمریکایی
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۳۲۷۰
یکی از حوزههایی که غرب از جمله آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام تبلیغ میکند، موضــوع نقش و حقوق زن در اســلام، حجــاب و تعدد زوجات اســت که همــواره به نحو تمســخرآمیزی به آن میپردازند.
محمدحسن قدیری ابیانه/
یکی از حوزههایی که غرب از جمله آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام تبلیغ میکند، موضــوع نقش و حقوق زن در اســلام، حجــاب و تعدد زوجات اســت که همــواره به نحو تمســخرآمیزی به آن میپردازند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
موضوع وضعیت زن و پوشــش زنان و روابط زناشویی از موضوعاتی است که نه تنها غرب نمیتوانــد درباره آن از موضع بالا با ایران و جهان اسلام برخورد کند، بلکه عرصهای اســت که بنیانهای جامعه غربی را سســت و رو به ریزش کرده اســت.
باید اذعان داشــت که صاحبان ثروت در غرب و به ویژه آمریکا در راستای مشغول کردن افکار عمومی نســبت به عدم اعتراض به انباشت ســرمایه قدرت و نفوذ در صاحبان سرمایه، بهانحــای مختلف درصــدد تحمیق ملت خویش هستند.
یکی از این راهها ترویج آزاد روابط جنسی باهدف مشغول کردن آنها به اینگونه امور و جلوگیــری از ورود آنها به مسائل سیاســی و اعتراض به قدرت مالی و سیاسی و تعیینکننده در غرب است. آمریکا بیــش از همه بر این موضــوع تأکید دارد، به نحویکه در این راستا برهنگی زنان را مؤثر ارزیابی کرده و با توانایی تبلیغاتی رسانهای این موضوع را تحت پوشــش آزادی زنان و آزادی روابط اجتماعی جامعه عنوان کرده و مخاطبان را اغفال میکنند.
با این حال نقطه مشــترک فرهنگ اسلامی با فرهنگ غربی در ارزش بخشیدن و نعمت دانستن جذابیت جنسی است. اسالم روابط زناشویی را ضرورتی برای زن و مرد در سنین بلــوغ میداند. نقطه تفــاوت و حتی تقابل فرهنگ اســامی با آمریکایی آن است که اسلام جذابیت جنسی و روابط زناشویی را در حریم روابط مشروع زناشویی تعریف میکند، درحالیکه در غرب روابط جنسی آزاد تبدیل به ارزش اجتماعی و اقتصادی شده است.
بایــد بگوییم علــم، ایمان، عمــل صالح، نقش مادری و همســری و تجربه زندگی، ارزشهای زن در اســلام به شــمار میرود؛ هرچند در غرب علم، تجربه و کارهای خیر یک ارزش اجتماعی محســوب میشود، اما ویژگیهای ظاهری زن نیز ارزش اجتماعی محسوب میگردد.
درنتیجه در موارد بسیاری ســایر ارزشهایی مثل علم، توانایی کاری و انجام کارهای خیر تحت شعاع این جنبه از ارزشها قرار میگیرد . بایــد اذعان داشــت سیاســتمداران غربی به ویژه آمریکایی برای مشــغول نگهداشتن افــکار عمومــی حد و مرزهــای اخلاقی را شکســتهاند، چنانچه در جامعه آمریکایی ازدواج همجنسبازان و رابطه بین انســان با حیوانات جزو آزادیهای فردی محســوب میشود.
حتی ازدواج دو همجنس نیز قانونی شمرده میشود ! انحطاط اخلاقی و فروپاشی جامعه آمریکایی تا آن جا گسترش داشته که حتی سرپرستی کودکان یتیم به همجنسبــازان هم واگذار میشــود. حتی ســنای آمریکا بــا تصویب مصوبهای رابطه جنسی با حیوانات را نیز مجاز شمرده، در همین راستا شاهد برگزاری مراسم ازدواج مردها یا زنها با حیوانات نیز بودهایم.
از تمام ایــن بیبندوباری ها که بگذریم باید عنــوان کنیم که زمزمه تلاش غربیها برای اینکــه رابطه با محارم را نیز قانونی کنند به گوش میرســد. ازاین رو است که میگوییم جامعه آمریکایی به شدت رو به انحطاط است!
متأسفانه برخی جوامع اسلامی با مشاهده پیشــرفتهای غــرب گمــان میکننــد پیشــرفتهای جهان غرب ناشی از روابط اجتماعــی بین زن و مرد یــا حتی فراتر از آن است، درحالیکه پیشرفت این کشورها به دلیل روابط آزاد نیســت، بلکه به دلیل ســاعات مفید کاری، ساعات مفید مطالعه، رعایت انضبــاط اجتماعــی و اقتصادی و الگوهای مصرف است.
در جامعــه آمریکایی برهنگــی و روابط آزاد جنســی، آزادی تلقی شده و به شدت تبلیغ میشــود درحالیکه آنها اســیر این نوع نگاه هســتند. زنانــی که دائم به فکر عرضه جذابیتهای خــود در روابط اجتماعی هســتند در حقیقــت به ملعبه جنسی مردان تبدیل شدهاند.
جامعهای که زنان آن درصدد شباهت با مردان هستند خود را کمتر از مــردان ارزیابی میکنند. در چنین جامعهای فمینیســتها مرد و زن را در تضاد با یکدیگر ارزیابی میکنند درحالیکــه در اســلام زن و مرد مکمل یکدیگرند نه متضاد با یکدیگر.
در آمریکای در حال زوال، پوشش و حجاب دست و پاگیر شمرده میشود درحالیکه در قوانین اسلامی نه تنها پوشش مانع پیشرفت جامعه نیست بلکه عامل پیشرفت یک جامعه به شمار میرود.
درحالیکه این مورد با توجه به آنچه در آمریکا دیده میشود نقطه مقابل اســت تا جایی که حتی در برخی اعتراضات زنان و مردان بدون هیچ پوششــی شرکت میکنند و این امر نه تنها نکوهش نمیشود بلکه با تبلیغات رسانهای گسترده بزرگ و مهم جلوه داده میشود تا اوج توحش در فرهنگ آمریکایی و حرکت قریب الوقوع در مســیر زوال را بیش از گذشته به رخ بکشد.
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: جایگاه زن در اسلام
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حمیدیفر: در نسل چهارم دانشگاهها دنبال تمدنسازی هستیم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه حمیدیفر رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع مدیران گروه رشتههای علوم تربیتی، تکنولوژی آموزشی، آموزش مجازی کشور که در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد، دانشگاه مطلوب در نسل چهارم را دانشگاه جامعهمحور و تمدنساز توصیف کرد.
وی عنوان کرد: جامعه دانشگاه آزاد اسلامی سراسر از نظراتی است که اتفاقات ویژهای را رقم خواهد زد و این نشستها به نظارت و بازبینی شرایط محیطی و ارائه نظرات موثر کمک خواهد کرد.
رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امام راحل توجه بسیاری به بحث تربیت و آموزش همراه با تربیت در جامعه داشتند و افرادی در مقام معلمی و استادی باید باشند که در کنار آموزش، مسائل اعتقادی و ارزشی را به نسل جوان ما انتقال دهند.
حمیدیفر ادامه داد: ما در جامعهای که دچار شرایط بین نسلی و سیاسی و اطلاعاتی است، قرار داریم و با خانوادههایی نوین و مدرن مواجه هستیم که نسبت به گذشته تغییرات بنیادین داشته زیرا جایگاه پدر و مادر به مهد کودکها داده شده است و در این مقطع باید نهادهای آموزشی رویکرد قویتر و محکمتری داشته باشند.
وی بیان کرد: نظامهای ما در دانشگاه آزاد از قبیل نظامهای علمی، فرهنگی و فناوری است که همه حول نظام تربیتی بوده و متصدی جریانات قوه عاقله است و اگر ما هدفهای دانشگاه را دنبال کنیم، باید بتوانیم جریانی در حوزه علم بسازیم و انتظار میرود که این نظام به جامعه کارآمد و دانا منتج شود.
رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز کرد: در نظام فرهنگی ما نیز با توجه به جریانات ارزشی و اعتقادی، جامعه فرهیخته را تربیت کنیم و در نظام فناوری دانایی، متربیان دانشجو و دانشآموز را به توانایی آنها در جامعه تبدیل کنیم.
حمیدیفر تبیین کرد: راهبردهای اصلی دانشگاه برای تربیت شهروند متخصص، متعهد و خلاق، ایجاد نوآوریها در راستای نیازهای جامعه است و تربیتی را ایجاد کند که دانشجوی فارغالتحصیل ما موثر در جامعه باشد و دانشگاه سرآمدی باشد که از انسانسازی به جامعهپردازی برسد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاهی که میخواهد محیط تعلیم و تربیت باشد، باید بسترهای این مسئله را بسازد و فرهنگ این جریان را ایجاد کند و از این طریق، پیاده سازی کند و این نیازمند همراهی متولیان امر تربیت از جمله شما مدیران گروه است.
رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما در گذشته با دانشگاه آموزشمحور همراه بودیم، اما در نسل دوم دانشگاهها، واحدها وارد دانشگاه آموزشی و پژوهشی شدند و در نسل سوم، شرکتهای دانشبنیان ایجاد شد و دانشگاه در ارتباط با صنعت جریانساز شد که عرضه دانش مهم بود اما در نسل چهارم دانشگاه ها، به دنبال دانشگاه جامعه محور هستیم تا از این جامعهپروری به یک جریان تمدنساز و تربیت افراد متعهد و اخلاق مدار و ارزشی برسیم.
حمیدیفر عنوان کرد: دانشکدههای تعلیم و تربیت باید در حوزههای آموزش، پژوهش و تربیت در چارچوبهای اسلامی باشد تا جریانات دانشی و عملیاتی را در زیست بوم ایرانی و اسلامی برده و به همه ذینفعان جهت دهد برای اینکه جریانساز باورهایمان باشد.
وی تشریح کرد: ما امروز با چهار چالش در جریان تعلیم و تربیت مواجه هستیم؛ نخست آنکه فقر نگاه جامعه به نظام تعلیم و تربیتی است، چرا که تاکنون تاکید ویژهای بر این مبنا نبوده است و هنوز در رشتههای تربیتی شاهد کرسی نظریهپردازی نیستیم.
رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: چالش دیگر، ضعف نظام منسجم بومی و اسلامی به مسائل تربیتی و آموزشی است و جنس دروس نظامهای آموزشی ما در کشور، متناسب با تعلیم و تربیت نیست و سیاست واحدی در این زمینه برای اقدام وجود ندارد.
حمیدیفر تشریح کرد: چالش بعدی، نیاز مبرم به ظرفیتهای کاربردی در تربیت حرفههای مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت است و گاهی دانش آموختگان ما تنها به صورت نظری با این حوزه آشنا هستند و فضای آموزش و تربیت را تجربه نکرده اند؛ چالش چهارم هم فقدان مدلسازی و شاخصسازی برای ارزیابی فعالیتهای آموزشی و تربیتی است و جریانات آموزشی و پژوهشی هر کدام روال خود را پیش میبرد و شاخصی برای ارزیابی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: رسالت ما این است که زمینههای لازم برای ارتقای دانش، تولید علم و نظریهپردازی در حوزه تعلیم و تربیت را فراهم کرده، سپس الگوی مناسب برای تربیت، توانمندسازی و ارتقای شایستگیهای عمومی، تخصصی و حرفهای منابع انسانی مورد نیاز را طراحی و اشاعه دهیم.
رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رسالت دیگر ما، توسعه زمینه پژوهندگی و تقویت روحیه پژوهشی و گسترش دانش، بینش و مهارتهای منابع انسانی در مدارس و دیگر محیطهای آموزشی و سپس پایش و رصد مستمر تحولات علمی و فرآیندها در نظام تربیتی و آموزش و پرورش است.
حمیدیفر یادآور شد: آخرین رسالت ما، فراهم کردن زمینههای لازم برای تولید، گسترش و توسعه فناوریها، نوآوریها و خدمات آموزشی و تربیتی مبتنی بر آموزهها و تعالیم قرآن کریم و اهل بیت(علیهمالسلام) است.
انتهای پیام/