Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازی متفاوتی که این روز‌ها بر روی پرده سینما نه در حامد بهداد و نه بازیگر دیگری می‌توان سراغ گرفت. حامد بهداد در این فیلم سینمایی به خوبی توانست از کلیشه فاصله بگیرد و برای همین به نوعی می‌توان گفت: تولدی دوباره در دنیای سینمایی بهداد شکل گرفت. چون او به خوبی توانست خط بطلانی بر روی تمام انتقاد‌هایی که نسبت به بازی‌های اخیرش همچون «سد معبر» بود بکشد و ثابت کند می‌تواند در نقش‌های کم سر و صداتر هم خوش بدرخشد و خوب هم سر و صدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کیوان کثیریان، منتقد سینما نیز به این نکته تاکید دارد که حامد بهداد بازیگر خوبی است و توانسته از پس نقش‌های بسیاری به خوبی برآید. کثیریان، اما معتقد است نه بهدا د. بلکه اکثر بازیگران ایرانی و حتی خارجی هم در نقش‌هایشان نقاط مشترکی وجود دارد. چون به هر حال آن‌ها انسان هستند و به همین دلیل چنین اتفاقی که تا حدودی نقش‌ها شبیه بهم باشند امری طبیعی است. این منتقد سینما با اشاره به بازی نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و... آن‌ها را نیز از جمله بازیگرانی می‌داند که شاید در برخی موارد اسیر نقش‌های تکراری شده‌اند؛ اما در هر صورت توانسته‌اند به خوبی از پس نقش‌های متفاوت نیز به خوبی برآیند.

مقصر کارگردان است نه بازیگر

کثیریان از کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگانی انتقاد می‌کند که وقتی بازیگری در نقشی موفق می‌شود باز هم برای همان سبک نقش موفق به آن‌ها پیشنهاد بازیگری می‌دهند که این موضوع کاملا اشتباه است. چون همین پیشنهاد نقش موفق به کرار می‌تواند آفتی برای بازیگر باشد.

برهمین اساس نیز صاحب‌نظران سینما بر این باورند که حامد بهداد بازیگر توانایی است و در فیلم سینمایی «روز سوم»، «بوتیک»، «سد معبر» و... نشان داده که می‌تواند نقش‌های متفاوت چه درون‌گرا و چه برون‌گرا را به خوبی بازی کند.

کثیریان به آنالیز نقش حامد بهداد در فیلم «سد معبر» می‌پردازد آن را با نقش‌های دیگر بهداد متفاوت می‌داند: «به هر حال ما از حامد بهداد در بازی‌هایش بیشتر برون‌گرایی دیده‌ایم و برای همین وقتی در فیلم‌هایی که درون‌گراتر و آرام‌تر است و حرکات انفجاری کم‌تر دارد بیشتر به چشم می‌آید و احساس می‌کنیم آدم متفاوت‌تری را بر روی پرده سینما شاهد هستیم. به عقیده من بازیگری فقط این نیست شما نقش‌ات با نقش قبلی متفاوت باشد یا بازی متفاوتی داشته باشی؛ به هر حال کاراکتر است که مشخص می‌کند در فیلم چگونه بازی کنی و به همین دلیل هم این را قبول ندارم حامد بهداد همیشگی را در «سد معبر» شاهد بودیم. اگر در نقش بهداد ریز شویم متوجه خواهیم شد شباهت‌ها در حدی نیست که بگوییم تکرار است. ولی شباهت‌ها گاهی بیشتر و گاهی کم‌تر خواهند بود که همین موضوع موافق و مخالف‌هایی را به وجود می‌آورد.»

توانایی بازیگری خوب بهداد و هدایت درست میرکریمی

او با طرح این پرسش که مگر یک بازیگر چند بازی صددرصد متفاوت می‌تواند داشته باشد؟ به دفاع از بازیگری بهداد می‌پردازد و معتقد است به هر حال انسان‌ها یک کنش‌ها و رفتار‌هایی دارند که بازیگر از هر کدام این کنش‌ها بخش‌هایی را می‌گیرد و تبدیل می‌شود به بازی که در آن نقش شاهد آن هستیم: «بهداد در «قصر شیرین» به خوبی توانسته است یک نقش درون‌گرا که دقیقا یک منحنی مناسبی را برای تغییر طی می‌کند و در واقع آن تغییر را از نقطه اول فیلم تا پایان پیش می‌برد. به طوری که ببینده این تغییر را احساس خواهد کرد. ممکن است تماشاچی در لحظه متوجه این تغییرات جزئی نشود؛ اما وقتی فیلم تمام می‌شود یا به پایان آن می‌رسد کاملا تغییر را احساس کرده و این یعنی کارگردان و بازیگر چقدر خوب توانسته‌اند تغییرات را در نقاط درستی جانمایی کنند. همین کار بهداد موجب شد تا نقش به دل بنشیند و یکدست از آب درآید. موضوعی که نشان دهنده توانایی خوب بهداد و هدایت درست رضا میرکریمی، کارگردان بود.»

این منتقد سینما در نهایت به جایزه بازیگری معتبری که حامد بهداد برای «قصر شیرین» از جشنواره شانگ‌های گرفت اشاره کرده و تاکید دارد که نامزد‌های جوایز در هر مسابقه و جشنواره‌ای ممکن است آنقدر بهم نزدیک باشند که همه را مستحق جایزه دانست. به همین دلیل در زمان انتخاب نهایی دیگر داستان سلیقه و انتخاب پیش می‌آید و اگر بهداد در جشنواره فجر سیمرغ نگرفت از ارزش‌های بازی او در این فیلم کم نکرده است. چون در نهایت قضاوت‌کننده مردم‌اند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

برنده دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم اراک را ضربات پنالتی مشخص کرد تا سرخپوشان تهرانی در شرایطی که دو بار بازی برده را با تساوی عوض کردند، در نهایت با پنالتی حذف شوند.

به گزارش مشرق، در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران از ساعت ١٨:١۵ تیم فوتبال آلومینیوم اراک در ورزشگاه امام خمینی به مصاف پرسپولیس تهران رفت.

آلومینیوم در مرحله یک شانزدهم نهایی موفق شد با تک گل احسان قهاری نساجی مازندران را شکست دهد و پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی نیز موفق شد نفت گاز گچساران را را با نتیجه ٣ بر صفر شکست داد تا جواز حضور در این مرحله را کسب کند.

دقایق حساس بازی؛

دقیقه ١١ بازی اوستون اورنوف روی غفلت مدافعین آلومینیوم موفق شد گل نخست بازی را وارد دروازه میزبان کند.

دقیقه ٢۴ بازی اورونوف با یک پاس عمقی عیسی آل‌کثیر را صاحب توپ کرد و این بازیکن با یک ضربه موفق شد گل دوم پرسپولیس را وارد دروازه آلومینیوم اراک کند.

دقیقه ۴١ بازی ضربه اکبرپور بازیکن آلومینیوم اراک به شکل خطرناک از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵ پاس جهان کهن در دهانه دروازه ایرالکو را در آستانه گلزنی قرار داد که توپ در اختیار رفیعی قرار گرفت.

دقیقه ۵۴ رفیعی با یک واکنش تماشایی ضربه مهاجم آلومینیوم را مهار کرد و مانع گلزنی این تیم شد.

دو دقیقه بعد مهدی لیموچی در موقعیت گلزنی قرار گرفت که با بی دقتی ضربه او به بیرون رفت.

دقیقه ٧٠ ضربه تماشایی مهاجم آلومینیوم با واکنش سنگربان پرسپولیس همراه شد.

دقیقه ٨۵ بالاخره لیموچی با ضربه تماشایی موفق شد دروازه پرسپولیس و رفیعی را باز کند.

دقیقه ٩٠ بازی سرخ‌پوشان فرصت داشتند تا گل سوم را به ثمر برسانند که با تعلل مهاجمین این تیم موقعیت از دست رفت.

دقیقه ٩۵ بازی شروین بزرگ با ضربه تماشایی گل دوم را وارد دروازه پرسپولیس کرد تا همه چیز به تساوی کشیده شود.

تلاش دو تیم در نهایت در ٩٠ دقیقه با تساوی دو بر دو همراه شد تا بازی به اوقات تلف شده کشیده شود.

با شروع اوقات تلف شده سینا اسدبیگی با یک شوت تماشایی موفق شد گل سوم پرسپولیس را وارد دروازه آلومینیوم کند.

با شروع نیمه دوم اوقات تلف شده این‌بار نوبت آل کثیر بود تا خودش را دو گله و پرسپولیس را در این دیدار جذاب ۴ گله کند.

بعد از گل چهارم پرسپولیس آلومینیوم دو موقعیت خوب گلزنی داشت تا به گل برسد اما رفیعی هر بار مهاجمین ایرالکو را ناکام گذاشت.

دقیقه ١١٣ شروین بزرگ موفق شد دروازه پرسپولیس را باز کند تا گل سوم آلومینیوم اراک وارد دروازه پرسپولیس شود.

دقیقه ١٢٠ مهدی لیموچی با فرار تماشایی خود موفق نقی زاده را صاحب توپ کند تا گل چهارم آلومینیوم وارد دروازه پرسپولیس شود.

در نهایت بازی با نتیجه ۴ بر ۴ تمام شد تا ضربات مرگبار پنالتی سرنوشت تیم صعود کننده را رقم بزند.

کنعانی زادگان ضربه نخست پرسپولیس را تبدیل به گل کرد. امیر نوری کاپیتان پنالتی نخست آلومینیوم را از دست داد.

علی نعمتی پنالتی دوم قرمزها را تبدیل به گل کرد. مهران موسوی با گل کردن پنالتی خود گل نخست آلومینیوم را به ثمر رساند.

اسماعیلی‌فر زنده سومین پنالتی پرسپولیس بود که پنالتی خود را از دست داد. لیموچی پنالتی سوم آلومینیوم را گل کرد تا همه چیز باز هم مساوی شود.

اسدبیگی پنالتی چهارم پرسپولیس را تبدیل به گل کرد. عارف حاج عیدی هم موفق شد پنالتی خود را تبدیل به گل کند.

گولسیانی پنالتی پنجم پرسپولیس را وارد دروازه گوهری کرد. رضا جبیره زننده پنالتی پنجم آلومینیوم بود که توپ خود را تبدیل به گل کرد.

فرجی زننده ششمین پنالتی قرمزها بود و آنرا تبدیل به گل کرد. علی وطن دوست نیز پنالتی آلومینیوم را گل کرد.

امیری کاپیتان پرسپولیس زننده هفتمین پنالتی بود و که گوهری آن را مهار کرد. نقی زاده پنالتی خود را تبدیل به گل کرد تا آلومینیوم اراک به دور بعد صعود کند.

تیم داوری:

داور: امیر عرب براقی / کمک‌های: هادی طوسی، علی احمدی / داور چهارم: کیوان علی‌محمدی

ترکیب اولیه دو تیم ؛

آلومینیوم اراک :

احمد گوهری، احسان قهاری، مهدی لیموچی، امین جهان کهن، سیدمهران موسوی، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی فرد، عارف حاجی عیدی، محمدامین کاظمیان، میلاد بدرقه، محمدمهدی لطفی

سرمربی: مجتبی حسینی

پرسپولیس:

امیر رضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو، سروش رفیعی، اوستون اورنوف، مهدی ترابی و عیسی آلکثیر

سرمربی: اوسمار

دیگر خبرها

  • حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • آنچلوتی: ماندن ژاوی در بارسلونا تصمیم درستی است؛ توپ طلا باید به وینیسیوس و بلینگام برسد
  • (عکس) چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید
  • چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید + عکس
  • آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان
  • پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری
  • (عکس) تصویر‌ی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم
  • تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم
  • حامد بهداد و سحر دولتشاهی بهم رسیدند
  • حامد بهداد و سحر دولتشاهی در کمدی فانتزی «مفت‌ بر»