Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:35:52 GMT

تیم امید یزد قهرمان پیکارهای باستانی کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۵۰۷۵

تیم امید یزد قهرمان پیکارهای باستانی کشور شد

این رقابت‌ها به مدت  ۲ روز با حضور ۱۶۰ ورزشکار در ۲ رده سنی جوانان و امید از استان‌های یزد، بوشهر، کرمان، خراسان‌جنوبی و سیستان‌ و بلوچستان در زورخانه علی بن ابیطالب (ع) صفائیه شهر یزد برگزار شد.

همچنین در رده سنی جوانان نیز تیم‌های خراسان جنوبی، یزد و کرمان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقابت‌ها در مجموع در هفت منطقه برگزار می‌شود که تیم‌های اول به مرحله نهایی صعود می‌کنند.

زمان و مکان برگزاری  مرحله نهایی هنوز مشخص نیست.

حدود چهار هزار نفر از علاقه‌مندان به این ورزش اصیل ایرانی در رده‌های مختلف سنی در استان یزد سازماندهی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از بیمه ورزشی برخوردارند.

یزد از لحاظ تعداد ورزشکاران بیمه شده و ثبت مشخصات باستانی‌کاران در سامانه فدراسیون در میان ۳۱ استان در جایگاه نخست قرار دارد.

ورزش باستانی یزد از لحاظ جایگاه ملی بعد از کردستان و خراسان رضوی در مکان سوم قرار دارد که برای جذب مخاطب و گسترش آن بیش از همه به فرهنگ‌سازی، تأمین زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی نیاز است.

این رشته که همراه با ارزش‌های معنوی است، نقش مهمی در جذب نوجوانان و جوانان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و در مقابله با جنگ نرم دشمنان دارد با توسعه این رشته باید فعالیت‌های بیشتری برای جذب جوانان و نوجوانان انجام شود.

حضور جوانان در گود زورخانه و فعالیت در ورزش‌های پهلوانی که با عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت علی (ع) همراه است آنها را در برابر انواع آسیب‌های فرهنگی دشمنان مصون نگه می‌دارد.

وزرش زورخانه‌ای در ایران قدمت سه هزار ساله دارد و با توجه به زورخانه خیابان قیام یزد، سابقه آن با صبغه دینی و فرهنگی مردم این استان به حدود ۷۰۰ سال می‌رسد.

این رشته مجموعه حرکت‌های ورزشی با اسباب و بی‌اسباب، آداب و رسوم مربوط به آنهاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته‌های دور رواج داشته است.

ورزش پهلوانی شامل میل گرفتن، پا زدن، سنگ گرفتن، چرخ زدن، میل بازی و شیرین کاری بین پاست.

استان یزد ۴۸ هیأت ورزشی و افزون بر ۶۵ هزار ورزشکار بیمه شده در رشته‌های مختلف دارد، جمعیت استان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر بود.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بازی باستانی بیت عصمت و طهارت فرهنگ سازی یزد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا اطری مسئول ورزش و جوانان رودبست شد

رضا اطری قهرمان کشتی آزاد جهان و آسیا به عنوان مسئول نمایندگی ورزش و جوانان بخش رودبست شهرستان بابلسر منصوب شد.

آئین معارفه رضا اطری با حضور اسماعیل زاده بخشدار رودبست، احمدپور رئیس شورای شهر هادی شهر، ملک تبار رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بابلسر در سالن اجتماعات بخشداری رودبست برگزار شد.

در این آئین ضمن تقدیر و تشکر از جواد علی پور، مسئول سابق نمایندگی ورزش و جوانان بخش رودبست، رضا اطری از قهرمانان نامدار کشتی آزاد ایران و جهان به عنوان مسئول جدید ورزش و جوانان این بخش معرفی شد.

رضا اطری، ۳۰ ساله، دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی است و کارمند رسمی وزارت ورزش و جوانان است.

مدال نقره سال ۲۰۲۲ قهرمانی جهان در بلگراد، مدال طلای جام جهانی ۲۰۱۶ لوس آنجلس، مدال طلای قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ شی آن، مدال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۷ دهلی نو جزو افتخارات رضا اطری است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد
  • رضا اطری مسئول ورزش و جوانان رودبست شد
  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید